روح‌الله مومن نسب معاون سابق خرم‌آبادی، معاون سابق دادستان کل کشور در کانال خود در پیام رسان سروش نوشت:

«ضرغامی به بزرگ‌ترین کوچ آریایی به تله‌گرام اسراییلی افتخار می‌کرد 

حسن عباسی اشغال زمین دشمن و عملیات نامتقارن در حاکمیت مطلق دشمن را تئوریزه می‌کرد

پناهیان شرم می‌دانست یکی انقلابی باشد و اینستاگرامی نباشد

منصور امینی (رییس سازمان سراج)، کاسبان فضای مجازی هستند و بیش‌از یک میلیون بسیجی را برای دنبال‌کردن حساب سرداران و... را به اینستاگرام کشیدند؛ مگر اینستاگرام و توییتر، هر دو شرکت‌هایی آمریکایی نیستند؟ پس چرا در یکی فیلتر شدید و در دیگری، نه؟

سران تله‌گرام، توییتر و اینستاگرام را رسماً، علناً و عادلانه در ایران محاکمه کنیم و وزیر ارتباطات را استیضاح کنیم».

***

گفتنی است این اظهارات عجیب در حالی مطرح می‌شود که طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ایشان حضور در فضای مجازی را لازم می‌دانسته و در همین زمینه فرموده‌اند: «مقابله با شایعه‌سازی دشمن هم از کارهایی است که مردم می‌توانند انجام دهند. امروز جوانان در فضای مجازی فعالند؛ فضای مجازی می‌تواند ابزاری باشد برای زدن توی دهان دشمنان.»

در یک مورد دیگر رهبر انقلاب می‌فرمایند: «اگر از فضای مجازی غافل شویم اگر نیروهای مؤمن و انقلابی این میدان را خالی کنند مطمئنا ضربه خواهیم خورد.»

در همین موضوع رهبر انقلاب در تاریخ ۲۰ مهرماه سال ۹۱ دغدغه‌های خود از فضای مجازی را بیان کرده و افزوده‌اند: رایانه و فضای مجازی که الان در اختیار شماست اگر بتوانید اینها را یاد بگیرید، می توانید یک حرف درست خودتان را به هزاران مستمعی که شما آنها را نمی شناسید، برسانید. این فرصت فوق العاده ای است مبادا این فرصت ضایع شود.