همزمان با انتشار خبری با عنوان «تنبیه معلم، دانش‌آموز را روانه بیمارستان کرد» که امروز (سه شنبه) در صفحه حوادث روزنامه ایران به چاپ رسید، رئیس اداره اطلاع رسانی، سخنگو و مشاور مدیرکل آموزش و پرورش تهران به بیان جزئیات این حادثه پرداخت.
کد خبر: ۷۳۷۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹ 23 April 2019
مسعود ثقفی ضمن اظهار تأسف از این حادثه و ابراز همدردی با دانش‌آموز آسیب دیده و خانواده او در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوادث «ایران» عنوان کرد: بعد از انتشار خبر در روزنامه ایران، بلافاصله تحقیقات‌مان را شروع کردیم و پس از بررسی ابعاد این موضوع متوجه شدیم که یکی از مربیان هنرستان کار و دانش در منطقه غرب تهران در کارگاه آموزشی صنایع چوب پایه دوازدهم بر اثر درگیری با دانش‌آموزی به نام آرش به چشم او آسیب زده است.
وی در ادامه تصریح کرد: در وزارت آموزش و پرورش مهم‌ترین اصل سلامت دانش‌آموزان است و هیچ کسی حق ندارد به آنها آسیب بزند. پس از بررسی‌های اولیه مشخص شد که معلم خطاکار نیروی رسمی ما نبوده و از نیروهای برون سپاری بوده و در این هنرستان فعالیت می‌کرده که بلافاصله نیز ایشان از ادامه فعالیت تعلیق شد. پس از آن برخورد لازم با مدیر مدرسه به سبب تأخیر در ارائه گزارش این اتفاق صورت گرفت و ایشان هم به هیأت تخلفات اداری آموزش و پرورش معرفی شد.
مشاور مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: امروز هم با پدر این دانش‌آموز صحبت و ابراز همدردی کردیم و تا بهبودی کامل آرش، پیگیر وضعیت درمانی‌اش هستیم.
ثقفی در پاسخ به این سؤال که تعلیق این معلم به‌خاطر رسمی نبودن او در مجموعه آموزش و پرورش صورت گرفته یا اگر نیروی رسمی هم بود با او برخورد قاطع می‌شد، گفت: سلامتی دانش‌آموزان در هر مقطعی برای ما در اولویت است و تفاوتی نمی‌کند که او رسمی بوده یا نیروی برون سپاری، اگر معلمی آسیبی به دانش‌آموز بزند ما برخورد سختگیرانه‌ای با او خواهیم کرد. اگر نیروی رسمی هم بود قطعاً به هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری آموزش و پرورش ارجاع داده می‌شد.
سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این پرسش که هزینه درمانی این دانش‌آموز از چه طریقی تأمین می‌شود، عنوان کرد: پدر این دانش‌آموز شکایاتی را علیه معلم خاطی انجام داده با این حال ما هر نوع حمایتی که بتوانیم از دانش‌آموز و خانواده‌اش انجام خواهیم داد و امیدوار هستیم  بزودی این دانش‌آموز به بهبودی کامل برسد.

این حادثه روز یکشنبه 25 فروردین سال‌جاری در هنرستانی در غرب تهران رخ داد و یک دانش‌آموز پسر 18 ساله که از سوی معلمش تنبیه شده بود به خاطر آسیب جدی به یکی از چشم‌هایش روانه بیمارستان شد./ ایران

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار