عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: باید از ظرفیت بخش خصوصی به ویژه بنگاه های املاک و مشاوران این حوزه برای شناسایی دقیق خانه های خالی استفاده کرد.
کد خبر: ۷۳۷۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷ 24 April 2019

به گزارش تابناک تهران سیدحسین افضلی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، بر لزوم نظارت و اعمال مالیات بر خانه های خالی در کشور تأکید کرد و گفت: بر اساس آمارهای مطرح شده، در سال  گذشته بیش از 2 میلیون خانه خالی در کشور وجود داشته و قطعا با توجه به افزایش قیمت مسکن، این آمارها افزایش خواهد یافت.

 
نظارت بر بازار مسکن

مسکن در کشور به کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با افزایش قیمت مسکن، عملا مسکن به یک کالای سرمایه ای تبدیل شده و مالکان برای حفظ ارزش سرمایه خود، ملک خود را اجاره نمی دهند.

افضلی افزود: قطعا موضوع عرضه و تقاضا در تمام محورهای بازار مسکن از جمله اجاره یا خرید و فروش ملک اثرگذار بوده و این مسئله یکی از فاکتورهای مهم این حوزه است، در شرایط کنونی تقاضا برای اجاره و خرید مسکن بسیار بالاتر از عرضه آن است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: موضوع ساماندهی خانه های خالی باید در کنار دیگر عناصر و فاکتورهای بازار مسکن به خوبی دیده شود و تمام مسائل این بخش از جمله نحوه ساخت و ساز و کیفیت و قیمت مصالح ساختمانی باید در کنار یکدیگر رسیدگی شود.

ساماندهی خانه های خالی به صورت دستوری امکان پذیر نیست/ نقش مشاوران املاک در شناسایی خانه های خالی

افضلی با اشاره به نبود اطلاعات جامع و دقیق از میزان خانه های خالی در کشور، گفت: به نظر من نمی توان به صورت دستوری خانه های خالی را ساماندهی کرد، بلکه باید از ظرفیت بخش خصوصی به ویژه بنگاه های املاک و مشاوران این حوزه برای شناسایی دقیق آن استفاده کرد.

هزینه خالی نگه داشتن مساکن با اعمال مالیات یا عوارض بالا رود

وی افزود: قطعا باید هزینه خالی نگه داشتن مساکن با اعمال مالیات یا عوارض بالا برود تا مالکان ترغیب به اجاره یا فروش مسکن شوند، در غیر این صورت آمار خانه های خالی روز به روز افزایش می یابد.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: دولت و مجلس باید مکانیزمی را فراهم کنند تا با کمک بخش خصوصی، خانه های خالی شناسایی و برای ساماندهی آن اقدام شود./

پایان پیام

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار