کد خبر: ۷۳۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸ 24 April 2019
نیروهای آمریکایی توانایی مقابله با سپاه پاسداران را ندارند

کاراآغاچلی معتقد است: تصمیم آمریکا علیه سپاه ایران در آستانه انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی اعلام شد تا شرایط را برای کسب آرای بیشتر برای بنیامین نتانیاهو فراهم شود.

به گزارش تابناک تهران کاراآغاچلی کارشناس روابط بین الملل و عضو هیئت علمی دانشگاه گیرسون ترکیه و مخاطب رادیو ترکی استانبولی طی یادداشتی در مورد تصمیم جنجالی دونالد ترامپ مبنی بر وارد کردن نام سپاه پاسداران به لیست گروه‌های ترویستی مورد ادعای آمریکا نوشت: این تصمیم دقیقاً در آستانه انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی اعلام شد تا شرایط را برای کسب آرای بیشتر برای بنیامین نتانیاهو فراهم کند که همینطور هم شد و نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی با کمک‌های شخص ترامپ توانست از وضعیت بحرانی خارج شود. البته در کنار این تصمیم باید به تصمیمات دیگر ترامپ که در این عرصه گرفته شد نیز اشاره کرد.

وی گفت: به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان نیز دیگر اقدامی بود که رئیس جمهور آمریکا برای حمایت از رژیم صهیونیستی انجام داد. در کل می‌توان گفت دونالد ترامپ توجه ویژه ای به صهیونیست‌ها داشته و حرف شنوی خوبی از صهیونیست‌ها دارد. از طرفی انتظارات ترامپ از لابی صهیونیستی در آمریکا نیز حمایت کردن وی در انتخابات ریاست جمهوری پیش روست.

کاراآغاچلی با بی اعتبار خواندن تصمیم ترامپ در مورد سپاه پاسداران تاکید کرد: کنترل خلیج فارس و به خصوص تنگه هرمز در دستان نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. حال آنکه محموله‌های آمریکا و نیروهای وی به کرات از این تنگه عبور می‌کنند. حال با اعلام تروریستی بودن سپاه پاسداران از طرف آمریکایی‌ها، باید منتظر بود و دید در آینده چه اتفاقاتی می‌افتد.

وی افزود: با توجه به تجارب گذشته و برخوردهایی که دو طرف در تنگه هرمز داشته اند، بعید است نیروهای آمریکایی توانایی مقابله با سپاه پاسداران در نزدیک مرزهای ایران را داشته باشند. از همین رو این تصمیم عملاً بی اعتبار خواهد بود.

این کارشناس روابط بین الملل، در پایان با اشاره به این موضوع که آمریکا و رژیم صهیونیستی خود حامی گروه‌های تروریستی در منطقه و جهان است، اظهار کرد: آمریکا بهتر است به جای این سیاه نمایی‌ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به حساب و کتاب جنایت‌های خود در جهان بپردازد.

وی در پایان افزود: جنایت‌های آمریکا که از زمان کشف و مهاجرت اروپایی‌ها به قاره آمریکا آغاز شده است، کتاب قطوری را تشکیل خواهد داد که هر انسانی را حیرت زده خواهد کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار