اختصاصی تابناک کهگیلویه و بویراحمد
فرمانده سپاه فتح با برقراری تماس با نیروهای بسیجی دو منطقه کبگیان و پاتاوه در قسمت پایین دست رودخانه ، اعلام بسیج عمومی امکانات و نفرات این نیروها برای کمک به دیگر نیروها در جهت پیدا نمودن پیکر کودک را نمود.
کد خبر: ۷۳۸۷۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۰ 28 April 2019
در پی افتادن و غرق شدن یک کودک ۴ ساله در رودخانه تفریحی تنگ مهریان یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد و پیدا نشدن جسد ،خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد در محل غرق شدن این کودک حاضر و آخرین اقدامات صورت گرفته و نتایج آن را پیگیری نمود.
گفتگو با پدر کودک غرق شده
در ابتدای ورود به محل جستجو ، پدر کودک گم شده در گفتگویی کوتاه با تابناک کهگیلویه و بویراحمد در خصوص جزئیات ماجرا گفت : در کنار رودخانه و بر روی یکی از سکوها تفریحی نشسته بودیم و دخترم با برادرش در کنار ما بازی می کردند. بعد از لحظاتی ، چون تذکرات زیادی به بچه ها برای نزدیک نشدن به آب به آن ها می دادیم ، دخترم از نزدیکی آب دور شد اما بعد از مدتی متوجه غیبت پسرم در محل شدیم که هر چه به دنبال وی گشتیم موفق به پیدا کردنش نشدیم . از آنجا بود که به نیروهای امدادی گزارش دادیم و از دیروز تاکنون در حال جستجوی محل و بخش های زیادی از رودخانه هستیم و هیچ اثری از فرزندم به دست نیامده است.
 
همه نیروها با تمام توان در حال تلاش هستند / درخواست از دادستانی برای تعطیلی مراکز تفریحی غیر مجاز
مدیرکل مدیریت بحران استان در گفتگو با خبرنگار تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اظهار داشت : دیشب ساعت ۲۱:۰۴ یکی از بستگان خانواده حادثه دیده تماس گرفتند و حادثه را بعد از حدود ۴ ساعت به بنده اطلاع دادند .
محمدی تبار گفت : بلافاصله با هلال احمر استان ، تیم های امداد و نجات شهرداری یاسوج تماس گرفتم . تیم های امداد و نجات هلال احمر و شهرداری از دیروز عصر تا الان در محل حادثه حضور داشته و فعال هستند. دیشب ساعت ۱ بامداد از بخش خصوصی فنس گرفتند و پایین رودخانه مهریان به سمت رودخانه بشار را تور و سیم نصب کردند.
محمدی تبار گفت : رودخانه بشار که سابقه بلعیدن و قربانی کردن، ده ها انسان را در طول سالیان گذشته دارد سه ویژه گی خاص دارد.
۱ - سرعت حرکت آب بسیار بالاست بعلت شیب تند
۲- دمای آب در حد صفر و بسیار سرد است چون از آب شدن برف ها و چشمه های مناطق سردسیری منشا می گیرد.
۳ - عمق آب در هر متر از بستر رودخانه از ۲۰ سانتی متر تا ۲ و نیم متر متفاوت است.
مدیرکل مدیریت بحران گفت ؛ مدیریت بحران ستادی است و کار هماهنگی ها را انجام می دهد اما بنده هر کاری از دستم بربیایید وظیفه انسانی و اخلاقی دارم که پیگیری کنم و تلاش کنم و حضور میدانی داشته باشم.
امروز در جمع خانواده حادثه دیده حضور یافتیم و بسیار متاثر شدم . مجموعه نیروهای دولتی و نهاد های انقلابی( فرمانداری،  بسیج ، هلال احمر ، آتش نشانی شهرداری و .... )  همه تلاش خود را برای یافتن این طفل معصوم ادامه خواهند داد . دعا کنیم هر چه زودتر پیدا بشود تا حداقل خانواده کودک بیشتر از این زجر نکشد.
محمدی تبار ادامه داد : فردا یک تیم ۱۵ نفرا از هیات کوه نوردی استان وارد عملیات خواهند شد .
مدیر کل مدیریت بحران استان گفت : برای جلوگیری از حوادث مشابه از دادستانی استان درخواست می کنم که طرح های گردشگری و سفره خانه ها و تالارهایی فاقد مجوز و فاقد استاندارد های ایمنی سازی محوطه ها و کلا آنها که در حریم رودخانه ها هستند، پلمپ گردند تا شاهد تکرار این مصائب نشویم.
دانلود
در ادامه این گزارش ، مدیر عامل آتش نشانی یاسوج هم طی گفتگویی تصویری با تابناک کهگیلویه و بویراحمد از اهم اقدامات صورت گرفته طی روز گذشته تاکنون گزارش داد.
دانلود
فرمان بسیج عمومی پایگاه های کبگیان و پاتاوه توسط سپاه فتح استان
علاوه بر نیروهای مدیریت بحران ، آتش نشانی و هلال احمر تعداد زیادی از نیروهای بسیجی هم از همان لحظات اولیه اعلام حادثه به محل اعزام و در کنار دیگر نیروها اقدام به جستجوی رودخانه نمودند.
در لحظه تهیه گزارش ، سرهنگ حکمتیان فرمانده تیپ 48 فتح استان هم در محل حاضر و به بررسی شرایط و اقدامات صورت گرفته پرداخت . با توجه به اعلام برخی کارشناسان حاضر در محل مبنی بر احتمال انتقال پیکر کودک به مناطق پایین دست رودخانه توسط فشار و حجم زیاد آب ، فرمانده سپاه فتح با برقراری تماس با نیروهای بسیجی دو منطقه کبگیان و پاتاوه در قسمت پایین دست رودخانه ، اعلام بسیج عمومی امکانات و نفرات این نیروها برای کمک به دیگر نیروها در جهت پیدا نمودن پیکر کودک را نمود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار