شهردار تهران گفت: ما پرونده‌های زیادی را در حوزه برج باغ‌ها تجدید نظر کردیم آن هم به دلیل حفظ باغات و دیگر شما در تهران برج باغ نخواهید دید و تلاش میکنیم مالکین را به حفظ باغات ترغیب کنیم و شهرداری هم به کمک مالکین خواهد آمد.
کد خبر: ۷۳۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸ 28 April 2019
دیگر در تهران برج باغ نخواهید دید/شهرداری مالکان باغات را برای حفظ باغ یاری میکند

به گزارش تابناک تهران پیروز حناچی شهردار تهران پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل‌وگیاه تهران در بوستان گفت‌وگو با گرامیداشت روز شوراها گفت: این سرزمین با باغ و گل اجین است و اگر به تاریخ ایران زمین توجه کنیم می‌بستیم که آثار باغ‌های ایرانی بر هر جای این سرزمین وجود دارد.

حناچی ادامه داد: در فصل باغات ایرانی نقش ایرانیان در توسعه باغات نقش خاصی بوده است و می بینیم که ۱۲ مورد از این باغ ها به ثبت جهانی هم رسیده است.

وی گفت: انتخاب اردیبهشت ماه برای برگزاری چنین نمایشگاهی پیامی دارد که بهاری آمده است. آلودگی و ترافیک یکی از عارضه‌های شهرهای بزرگ است هرچند راه‌هایی برای حذف آن وجود دارد اما در تهران در اثر کم توجهی به این موضوع به شکل یک مشکل انباشته تبدیل شده است.

شهردار تهران افزود: توسعه فضای سبز چه در داخل محدوده چه به صورت کمربند سبز یک راه حل حدی است و ما در این دوره اقدامات بزرگی در دستور کار داشتیم و انجام دادیم از جمله جلوگیری از تخریب باغات.

حناچی گفت: ما پرونده‌های زیادی را تجدید نظر کردیم آن هم به دلیل حفظ باغات و دیگر شما در تهران برج باغ نخواهید داشت و تلاش میکنیم مالکین را به حفظ باغات ترغیب کنیم و شهرداری هم به کمک مالکین خواهد آمد.

وی ادامه داد: هیچ راهی جز این نداریم اولاً باید منشأ تولید آلاینده‌ها کاهش یافته و سپس منشأ تولید اکسیژن هم افزایش یافته و در دسترس عموم باشد و این کمک همه را می‌طلبد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: منفعت این کار به همه هموطنان خواهد رسید و باید بدانیم این کار به درد آیندگان هم می‌خورد و گره از مشکلات آینده هم باز می‌کند.

انتهای پیام/

 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار