کرم پور حقیقی درواکنش به اظهارات رئیس شورای شهر شیراز گفت :در شرایطی که کشور نیاز به وحدت و همدلی دارد مطرح کردن چنین مسائلی را چگونه ارزیابی می کنید گفت: این صحبت ها درست مقابل اهداف بزرگ انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۷۴۰۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ 03 May 2019

تابناک فارس به نقل از راک نیوز:کوروش کرم پور حقیقی نماینده چهار شهرستان استان فارس ازجمله شرکت کنندگان دراین مراسم نکو داشت بود که در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار راک نیوز در تشریح جایگاه بهمن بیگی گفت : درست است که او را بنیان گذار آموزش عشایر می دانند اما بهمن بیگی تنها متعلق به عشایر نیست بلکه استاد محمد بهمن بیگی مدیری نمونه در تاریخ بوده است که خدمات بزرگ ان مرد بزرگ در همه مراکز ازحمله مراکز علمی و درمانی برکسی پوشیده نیست ودرواقع باید بهمن بیگی را نه تنها متعلق به عشایر بلکه باید متعلق به همه مردم ایران وجهان دانست.

 

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس به اتفاقات روی داده در شورای شهر شیراز و سخنان رئیس شورا نیز واکنش نشان داد.

کرم پور حقیقی درواکنش به اظهارات رئیس شورای شهر شیراز گفت : این صحبت ها برخلاف شعار انقلاب اسلامی و درست روبروی کلام گهربار حضرت امام ( ره)ومقام معظم رهبری وخلاف مکتب بزرگ اسلام است.

نماینده مردم شهرستان های فیروز آباد،فراشبند،قیر و کارزین در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود : بر اساس آنچه در تاریخ اتفاق افتاده همیشه این عشایربوده که هم کشور وهم فارس وهم شیراز رانگه داشته وپاسداری کرده است و سرداران شهید قبل از انقلاب و بعداز انقلاب ازعشایر بویژه قشقایی ولر وعرب وباصری این را درتاریخ ثابت کردند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار  مبنی براینکه در شرایطی که کشور نیاز به وحدت و همدلی دارد مطرح کردن چنین مسائلی را چگونه ارزیابی می کنید گفت: این صحبت ها درست مقابل اهداف بزرگ انقلاب اسلامی است.

احمدرضا دستغیب رئیس شورای شهر شیراز در جلسه علنی شورای شهر شیراز گفت: «خدا پدر جهاد سازندگی را بیامرزد که ۱۰ تا پل زد تا یک عده بیایند در شهر و ادعای شهرنشینی کنند» مهدی حاجتی یکی دیگر از اعضای شورا این حرف آقای رئیس را فاشیستی و نژادپرستانه خواند، اما دستغیب که حسابی از این اعتراض عصبانی شده بود، حاجتی را بی‌منطق و بی‌خرد خواند و با قهر جلسه را ترک کرد.
براساس این گزارش ، طی روزهای گذشته فعالان سیاسی و اجتماعی در فضای مجازی ورسانه ای واکنش های زیادی به این اظهارات تفرقه برانگیز نشان دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار