تیمور کرمی‌مقدم با بیان اینکه سال گذشته یک‌میلیارد و ۱۷۸ میلیون تومان زکات در ملایر جمع‌آوری شد گفت: این میزان زکات در بخش مرکزی ملایر و سامن بوده و زکات جمع‌آوری شده در بخش جوکار جزء آن نبوده است.
کد خبر: ۷۴۱۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹ 04 May 2019
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) در ملایر از جمع آوری یک‌میلیارد و ۱۷۸ میلیون تومان زکات در ملایر طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش فارس، کرمی‌مقدم با بیان اینکه شهرستان ملایر طی چند سال متوالی در جمع آوری زکات رتبه برتر استان را داشت اظهار کرد: سال گذشته نیز ملایر در بین شهرستان‌های استان توانست جایگاه برتر را در جمع آوری زکات به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک‌میلیارد و ۱۷۸ میلیون تومان زکات در ملایر جمع‌آوری شد گفت: این میزان زکات در بخش مرکزی ملایر و سامن بوده و زکات جمع‌آوری شده در بخش جوکار جزء آن نبوده است.

 مدیر کمیته امداد ملایر گفت: زکات جمع آوری شده در بخش زکات پروژه ۵۶۰ میلیون تومان و مابقی نیز در زکات فطریه و زکات مستحبی بوده است.

 وی افزود: زکات پروژه در بخش ساخت و تکمیل مساجد، حسینیه، غسالخانه، آبادانی روستا‌ها و... در همان روستا هزینه و میزان زکات جمع آوری شده در بخش زکات مستحبی و فطریه نیز در اموری از جمله امور درمانی نیازمندان، تهیه جهیزیه، مسکن و نیاز خانواده‌های زیر پوشش هزینه شده است.

کرمی‌مقدم با بیان اینکه در سال ۹۶ زکات جمع‌آوری شده در ملایر ۸۰۰ میلیون تومان بوده تصریح کرد: مبلغ زکات جمع‌آوری شده سال گذشته نسبت به سال ۹۶ مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان رشد داشته است.

وی با بیان اینکه طی ۶ مرحله کمک‌های مردمی از سوی این نهاد به مناطق سیلزده استان‌های مختلف ارسال شده گفت: این کمک‌ها بیش از یک‌میلیارد تومان شامل ۵۸ میلیون تومان کمک نقدی و یک‌میلیارد و ۴ میلیون تومان کمک غیر نقدی بوده است.

 مدیر کمیته امداد ملایر تصریح کرد: این محموله‌ها چهار کامیون به خوزستان و دو کامیون نیز به لرستان ارسال شده که کمک‌های مردمی همچنان ادامه دارد.

رئیس کمیته امداد جوکار نیز در گفت وگو با فارس با بیان اینکه ۳۵۰ میلیون تومان زکات در بخش جوکار در سال گذشته جمع‌آوری شد گفت: از این میزان ۱۰۰ میلیون تومان در بخش زکات پروژه و ۲۵۰ میلیون تومان در بخش زکات مستحبی و فطریه بوده است.

علی خراسانی بیان کرد: زکات جمع‌آوری شده در بخش زکات فطریه و مستحبی ۱۴۰ میلیون تومان در بخش خرید جهیزیه نوعروسان و مابقی نیز صرف امور مسکن و درمان و.. برای نیازمندان زیر پوشش هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال ۹۶ میزان زکات جمع‌آوری شده در بخش جوکار ۲۷۰ میلیون تومان بوده که در سال ۹۷ افزایش داشته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار