حسینی با اشاره به ساختمان جدید در حال تاسیس آسایشگاه سالمندان و معلولان رشت گفت: این ساختمان حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تکمیل آن نیازمند ۱۷ میلیارد تومان اعتبار است.
کد خبر: ۷۴۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱ 05 May 2019

 

 بدهی ۶میلیاردی آسایشگاه سالمندان رشت/ اتمام ساختمان جدید نیازمند ۱۷ میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیدعلی حسینی» امروز(یک‌شنبه، ۱۵ اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در محل آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان با بیان اینکه این مرکز اولین و بزرگترین موسسه نگهداری از معلولان و سالمندان استان با ظرفیت اسمی ۵۵۰ نفر است گفت: در حال حاضر ۴۰۰ معلول و سالمند در این مرکز نگهداری می‌شوند که از این تعداد ۱۹۰ نفر مرد و ۲۱۰ نفر زن هستند.

 

مدیر آسایشگاه معلولان و سالمندان گیلان ادامه داد: از تعداد مذکور ۲۳۰ نفر سالمند، ۷۰ نفر معلول جسمی حرکتی، ۶۵ نفر ضایعه نخاعی و ۳۵ نفر معلول ذهنی هستند.

 

وی با بیان اینکه پنج درصد از افراد تحت پوشش این مرکز از خارج از استان هستند تصریح کرد: بیشتر مددجویان این مرکز به ترتیب از شهرهای رشت، رودسر، رودبار، فومن و شفت بوده که ۱۲ نفر آنان در گروه سنی زیر ۱۹ سال  و ۶۵ نفر در گروه سنی بالای ۸۰ سال قرار دارند.

 

حسینی تصریح کرد: بیشترین افراد تحت پوشش آسایشگاه سالمندان و معلولان رشت در گروه سنی ۶۰ تا ۶۹ سال با ۱۳۶ نفر است.

 

وی با بیان اینکه ۱۲۰ نفر از کل مددجویان این مرکز بی‌سرپرست هستند اعلام کرد: ۵۰ درصد هزینه‌های مرکز با ۲۴۰ نفر پرسنل توسط کمک‌های مردم خیر و نیکوکار تامین می‌شود.

 

مدیر آسایشگاه معلولان و سالمندان گیلان با اشاره به حمایت‌های مردم گیلان از این آسایشگاه تصریح کرد: برنجکاران گیلانی و کارخانجات چای، برنج و چای مورد نیاز مرکز را تامین می‌کنند.

 

وی خواستار افزایش کمک‌های مردمی به آسایشگاه در بخش نذورات، صدقه و زکات فطریه با توجه به فشار اقتصادی موجود شد و گفت: متاسفانه تغییر مدیریت در دانشگاه علوم پزشکی منجر به قطع ارتباط حمایتی این دانشگاه از آسایشگاه شده است.

 

حسینی با بیان اینکه ۲۵ درصد هزینه‌های آسایشگاه سالمندان و معلولان رشت از سوی بهزیستی تامین می‌شود افزود: شهرداری و شورای شهر نیز حمایت‌های قابل‌توجهی به آسایشگاه داشتند اما با توجه به دخیل بودن این دستگاه در نگهداری از بی‌سرپرستان انتظار کمک‌های بیشتری می‌رود که متاسفانه کمک‌های شورای شهر و شهرداری از سال ۹۶ تا کنون سیر نزولی داشته و از ۶۰ میلیون به ۳۰ میلیون کاهش یافته است.

 

حسینی در ادامه به ساختمان جدید در حال تاسیس آسایشگاه اشاره و بیان کرد: این ساختمان با ۶ هزار مترمربع مساحت تنها حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تکمیل آن نیازمند ۱۷ میلیارد تومان اعتبار است.

 

 وی با اشاره به بازدید نوروزی واعظی، رییس دفتر رییس جمهوری از آسایشگاه معلولان و سالمندان رشت گفت: خوشبختانه این بازدید منجر به قرار گرفتن ساختمان نیمه‌کاره آسایشگاه در مصوبات سفر رییس‌جمهوری به گیلان شد و امیدواریم از سوی دولت تامین اعتبار شود.

 

حسینی با اشاره به توقف ۶ ساله عملیات اجرایی احداث ساختمان جدید تصریح کرد: ساختمان جدید در سه طبقه می‌تواند با تغییر برخی قسمت‌های ساختمان ظرفیت پذیرش تا ۷۰۰ نفر را داشته باشد.

 

وی از راه‌اندازی مرکز جامع توانبخشی در این آسایشگاه خبرداد و عنوان کرد: آسایشگاه سالمندان و معلولان رشت ۶ میلیارد بدهی به سازمان تامین اجتماعی دارد که در تلاش برای کاهش جریمه و پرداخت اصل بدهی ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آن هستیم.

 

حسینی با اشاره به هزینه سالیانه آسایشگاه بیان کرد: به‌طور متوسط پذیرش هر بیمار ماهانه ۳ میلیون تومان هزینه دارد که با هزینه پرسنل در سال۹۷، ۱۲ میلیارد تومان هزینه سالیانه آسایشگاه محاسبه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار