روزنامه هندی:
روزنامه ایندین اکسپرس نوشت تمام قدرت هژمونی آمریکا برمبنای دلار است و در صورت حذف دلار از چرخه مبادلات تجاری،تحریم های آمریکا بی اثر خواهد شد.
کد خبر: ۷۴۱۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ 06 May 2019

حذف دلار از چرخه مبادلات تجاری تحریم ها را بی اثر می کندبه گزارش تابناک تهران این روزنامه هندی یکی از دلایل اصلی اهرم اقتصادی آمریکا را قرار گرفتن دلار به عنوان یک ارز ذخیره و پرداخت قیمت نفت خام بر این ارز دانست.
روزنامه ایندین اکسپرس درادامه نوشت ترامپ رئیس جمهوری امریکا هیچ توجهی به منافع اقتصادی کشورها ندارد و تنها دغدغه وی آرام کردن مخالفان داخلی و پیروزی در انتخابات مریکا در سال 2020 است.
این روزنامه هندی در ادامه حذف دلار از چرخه مبادلات تجاری را بهترین راه برای مقابله با اقدامات یکجانبه وتحریم ها نفتی آمریکا دانست .
در ادامه این مطلب اضافه شده است سه کشور اروپایی (انگلیس، آلمان و فرانسه) از ابتدای سال جاری با راه اندازی سیستم اینستکس با حذف دلار به مبادلات تجاری خود با ایران ادامه داده‌اند و هیچ توجهی به تحریم‌های آمریکا علیه ایران نکردند.
نویسنده این مطلب توصیه می کند کشورهای دیگر نیز می توانند با پیروی از روش اروپا ،قدرت هژمونی آمریکا را تضعیف کنند.
بر اساس بیانیه اخیر کاخ سفید، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است معافیت مشتریان نفت ایران را از اجرای تحریم‌های نفتی علیه ایران تمدید نکند.
این تصمیم آمریکا مورد انتقاد چین و هند قرار گرفته و به نظر می‌رسد بر تعداد کشورهای معترض به این رویکرد افزوده خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار