یک وکیل دادگستری تاکید کرد؛
یک وکیل دادگستری، تدوین منشور «حقوق شهرنشینی» در مشهد را از سوی منتخبان مردم در شورای یک شهر کاری ارزشمند دانست.
کد خبر: ۷۴۲۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶ 07 May 2019

به گزارش تابناک رضوی،مصطفی ترک همدانی با بیان این مطلب گفت: نمایندگان مردم در بسیاری از شهرها پس از کسب آرا برای حضور در شورای شهر، شعارها و وظایف خود را فراموش می‌کنند اما همین که مدیریت شهری مشهد قدم در راه مطالبه‌گر شدن مردم برای مسایل حقوقی‌شان برداشته، فی‌نفسه حرکت خوبی است.

به گفته این حقوقدان، این اقدام می‌تواند در راستای تحقق وظایف خطیری باشد که در ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها برای مدیریت هر شهری تعریف شده است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها نیز نقش مهمی در آگاهی‌بخشی به مردم دارند، اظهار کرد: همزمان با اطلاع‌رسانی شورای شهر مشهد درباره این منشور از طریق بیلبوردهای سطح شهر، رسانه‌ها هم باید به کمک مدیریت شهری بیاید تا شهروندان به حقوق‌شان آگاه شوند و مطالبه‌گری مردم که موردنظر شورای شهر مشهد است، به مرور محقق شود.

ترک‌همدانی اضافه کرد: البته طبق تجربه، وقتی مشارکت اجتماعی مردم در انتخابات بالا باشد و اعضای یک شورا یک‌دست و یکصدا باشد حرف‌شنوی مردم نسبت به چنین شورایی بیشتر خواهد شد بنابراین احتمال موفقیت شورای شهر مشهد نیز در اجرای چنین منشوری بالاتر خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه هر منشور و آیین‌نامه‌ای که طرف صحبتش مردم باشد، زیباست، تاکید کرد: زمانی این منشورها بهتر و معنابخش خواهند بود که الزام‌آور و قانونی هم باشند اما با همه اینها اصل و پایه انجام چنین کارهایی به شکل سلیقه‌ای از سوی مدیریت شهری برخی شهرها زیبا و پسندیده است چرا که می‌خواهند مردم را نسبت به حقوق خودشان آگاه کنند تا مطالبه‌گر باشند که این اتفاق موجب خواهد شد شهر بهتری را بسازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار