مرد همسایه که به خاطر متلک‌پرانی مرتکب قتل شده بود، به زودی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه خواهد شد.
کد خبر: ۷۴۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴ 11 May 2019

به گزارش تابناک تهران مرد همسایه که به خاطر متلک‌پرانی مرتکب قتل شده بود، به زودی در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه خواهد شد.

نداشتن مهارت‌های لازم برای کنترل خشم به رفتار‌های پرخطر دیگری منجر می‌شود.

افراد به علت قرار گرفتن در این موقعیت‌های پرخطر کنترل رفتار خود را از دست داده و مرتکب جرائم دیگری می‌شوند که به قیمت زندگی دیگران یا خود آن‌ها تمام می‌شود. پرونده‌ای با همین موضوع در ۲۴‌فروردین سال‌۹۷، با مرگ مشکوک مرد جوانی در یکی از بیمارستان‌های تهران در کلانتری ۱۶۰ خزانه تشکیل شد.

مرد ۲۲‌ساله به نام حسن در جریان درگیری با مرد جوانی زخمی شده که بعد از انتقال به بیمارستان به خاطر شدت جراحات فوت کرده بود.

با انتقال جسد به پزشکی قانونی در ادامه بررسی‌ها مشخص شد آن مرد همراه دوستش به نام عرشیا بعد از آنکه دختر مورد علاقه‌اش را مقابل خانه‌شان پیاده کرده بود با مرد همسایه درگیر و در آن درگیری وی از ناحیه پا و دوستش از ناحیه صورت زخمی می‌شوند.

قتل

قتل بخاطر متلک‌پرانی به دختر جوان ؛ با ثبت این اطلاعات، دختر جوان به نام سپیده مورد تحقیق قرار گرفت و در توضیح به مأموران گفت: «آن روز با حسن قرار داشتم. وقتی سر قرار رفتم بعد از گردش در خیابان سوار موتور او شدم تا همراه دوستش عرشیا به خانه برگردم. آن‌ها وقتی مرا سر خیابان پیاده کردند داشتم به طرف خانه می‌رفتم که مرد همسایه بیرون آمد و به من متلک‌پرانی کرد. حسن متوجه این رفتار شد و همین بهانه درگیری شد. مرد همسایه بعد از لحظاتی به داخل خانه رفت و با یک چاقو برگشت. او با حمله به حسن و دوستش آن‌ها را با چاقو زخمی کرد و بعد متواری شد.»

با ثبت توضیحات دختر جوان، مأموران به آدرس خانه آن مرد به نام حجت رفتند، اما آن‌ها دریافتند وی به مکان نامعلومی گریخته است. یک ماه از حادثه گذشت تا اینکه یکم اردیبهشت‌ماه حجت همراه پدرش با مراجعه به اداره پلیس خودش را معرفی کرد و تسلیم پلیس شد.

متهم در اولین بازجویی‌ها با انکار قتل عمد در شرح ماجرا گفت: «آن شب برای بیرون گذاشتن آشغال‌ها از خانه بیرون رفته بودم که با مقتول روبه‌رو شدم. همدیگر را ندیده بودیم و اختلافی نداشتم، اما مقتول به نگاه من به دختر همسایه حساس شد و بی‌دلیل فریاد زد. خواستم او را قانع کنم که نگاه من مغرضانه نبوده است، اما او از موتور پیاده شد و به طرفم حمله کرد. به حیاط خانه دویدم و در را بستم، اما او دست بردار نبود و با لگد به در خانه می‌کوبید و فحاشی می‌کرد. به ناچار در را باز کردم که بار دیگر با هم درگیر شدیم. مقتول چاقویی زیر پیراهنش پنهان کرده بود که در آن درگیری ناخواسته به ران پایش فرو رفت و منجر به فوت او شد.»

به گزارش روزنامه جوان؛ از آنجائیکه کارشناسان پزشکی قانونی اعلام کرده بودند مقتول بر اثر اصابت جسم نوک تیز به صورت عمدی به پایش به قتل رسیده است متهم بار دیگر تحت بازجویی قرار گرفت و این بار خلاف اظهارات قبل بهجرمش اعتراف کرد و گفت: «وقتی مقتول فریاد کشید و فحاشی کرد برای ترساندن او از زیر زمین یک چاقو برداشتم تا او را ساکت کنم، اما ناخواسته به پای او برخورد کرد. وقتی مقتول را خونین روی زمین دیدم از ترس یک ضربه به دوست مقتول زدم و فرار کردم.»

بعد از اقرار‌های متهم، پرونده با درخواست قصاص از سوی اولیای‌دم کامل و به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. به این ترتیب متهم به زودی در همان شعبه به ریاست قاضی قربان‌زاده محاکمه خواهد شد.

متلک‌پرانی این در حالی است که عرشیا به خاطر زخمی شدن از ناحیه بینی، لب و چانه نیز درخواست دیه را مطرح کرده است.

* روزنامه جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار