سید مناف هاشمی : بیوگرافی استاندار معزول و مشاور مدعو
سید مناف هاشمی که ۳ فروردین۹۸ از دولت اخراج شد، در کمال ناباوری، ۱۸ اردیبهشت نود و هشت با حکم دکتر حناچی ، شهردار تهران، به عنوان مشاور توسعه منابع مالی پایدار شهردار تهران منصوب شد. حکمی که بازتاب های گسترده ای در داخل و خارج از کشور داشت.
کد خبر: ۷۴۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷ 11 May 2019

سید مناف هاشمی

به گزارش تابناک تهران سید مناف هاشمی ، متولد شهریور ماه سال ۴۱ در بهشهر مازندران، استاندار عزل شده گلستان در  زمان سیل فروردین ماه ۹۸ این استان است که ۱۸ اردیبهشت با حکم پیروز حناچی، مشاور منابع پایدار مالی شهرداری تهران شد. او قرار بود، از استانداری گلستان به ریاست سازمان امور مالیاتی منصوب شود که غیبتش در زمان سیل جانگذار گلستان، اخراج دائمی‌اش از دولت دوازدهم را رقم زد.

سید مناف هاشمی از اوسط دهه هفتاد تا دهه نود هجری خورشیدی در شرکت ها و موسسات بسیاری در حوزه خدمات شهری، به  نمایندگی از شهرداری و وزارت ورزش و جوانان حضور داشت و عضو هیات مدیره بود. وی یکی از ۷۲ مدیر شهرداری تهران بود که در سال  ۹۵، نامش در فهرست املاک نجومی که سازمان بازرسی کل  کشور اعلام کرد، دیده شد.

گزارش امروز عصرشهروند، مروری مستند دارد بر کارنامه فعالیت این مدیر با تجربه دولت و شهرداری تا با فعالیت های وی آشنا شویم.

اگر شما هم ادله و مستنداتی درباره فعالیت های نامبرده داریم، نظرات و دیدگاه های خود را به صورت محترمانه  و رعایت حریم خصوصی، از طریق بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

با ما همراه باشید.

درباره سید مناف هاشمی

سید مناف هاشمی همان طور  که در ابتدای این گفتار «عصرشهروند» عنوان شد، متولد شهریور ماه سال  چهل و شش در هزار  جریب بهشهر  است. پس از سیل در استان گلستان، نام او، ورد زبان ها شد.  چرا که در وقوع سیل، در استان نبود و در مسافرت خارج از کشور بود و به همین خاطر، با حکم مهندس جهانگیری، معاون اول  رییس  جمهور  از  استانداری استان گلستان، عزل شد.

درباره سید مناف هاشمی

وزیر کشور (عبدالرضا رحمانی فضلی)، درباره عدم حضور استاندار گلستان در ایران در زمان وقوع سیل گفته بود که ایشان برای حل مشکلات خانوادگی، ۱ ماه پیش، با مرخضی، به خارج از کشور رفته بود. او بعدا گفت که به  خاطر جراحات ناشی  از حمله شیمایی دوران جنگ تحمیلی، برای درمان، عازم اروپا شده بود.

روایت خبرگزاری ایرنا از موفقیت های مناف هاشمی

نکته جالب درباره سید مناف هاشمی آن است که وی چند روز پیش از اتمام سال ۹۷، قرار بود به  ریاست سازمان امور  مالیاتی  کشور منصوب شود. اما مهندس جهانگیری، جلوی این حکم را گرفت تا موضوع، به استانداری وی در استان مسافرخیز گلستان در تعطیلات نوروز، صدمه ای نزند.

 سید مناف هاشمی که ۳  فروردین۹۸ از دولت اخراج شد

سید مناف هاشمی که ۳  فروردین۹۸ از دولت اخراج شد، در کمال ناباوری،  ۱۸ اردیبهشت نود و هشت با حکم دکتر حناچی ، شهردار تهران، به عنوان مشاور توسعه منابع مالی پایدار  شهردار تهران منصوب شد. حکمی که بازتاب های گسترده ای در داخل و خارج از کشور داشت.

پیروز حناچی در جریان افتتاح شماری از پروژه های شهرداری در منطقه ۱۷ تهران گفته بود که این فرد، در حوزه مالیات بر ارزش افزوده و مدیریت شهری، تجربه خوبی به عنوان کارمند سابق این نهاد دارد و استفاده از او، ارزشمند است.

سید مناف هاشمی به عنوان استاندار گلستان منصوب شد

وی، ۱۹ مهر ۹۶ با تایید هیات دولت، استاندار  گلستان شد و سوم فروردین ماه  نود و هشت از کار برکنار شد. او بهشهری است و اهالی استان سرسبز و خونگرم مازندران،  وی را  می شناسند. سید مناف هاشمی ،  مثل برخی از دولتی ها و مدیران شهرداری، دانش آموخته حین خدمت از دانشگاه آزاد اسلامی است. وی  تحصیلاتش  را در  این  دانشگاه  تا مقطع دکتری برنامه ریزی شهری از واحد علوم تحقیقات گرفت.

شروع فعالیت رسمی سید مناف از شهرداری تهران در  سال ۱۳۷۳ بود

شروع فعالیت رسمی سید مناف هاشمی از شهرداری تهران در  سال ۱۳۷۳ بود. به مدت پنج سال، یعنی از سال هفتاد و شش تا هشتاد و یک، در  شهرداری  تنکابن فعالیت داشت و شهردار  این شهر شد. در دومین دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، به عنوان معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شهرداری تهران، فعالیت کرد و ۵ سال در این سمت بود. سمتی که مصادف بود با سال های پایانی صدرات محمد باقر  قالیباف.

سید مناف هاشمی، مدتی است که وارد اینستاگرام شده و به تولید محتوا مشغول  است

پس از روی کار آمدن حسن روحانی به عنوان یازدهمین رییس جمهور  اسلامی  ایران، سید مناف هاشمی به دولت رفت  و معاونت توسعه و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان را در فاصله سال های ۹۲ تا  ۹۶ عهده دار شد. در این مدت، به  عنوان عضو هیات مدیره برخی از شرکتهای وابسته به  این وزارت خانه نیز  فعالیت می کرد.

اینستاگرام سید مناف هاشمی

سید مناف هاشمی ، مدتی است که وارد اینستاگرام شده و به تولید محتوا مشغول  است. وی در ۲ سال اخیر، ۴۶ پست به اشتراک گذاشته که آخرین آن مربوط به رای وی به  حسن روحانی است و از آن به بعد، این صفحه به روز رسانی نشده  است. اینستاگرام سید مناف هاشمی را در این لینک مشاهده کنید. پس از عزل وی از  استانداری گلستان، اینستاگرامش، محفل کامنت های انتقادی شده است.

اینستاگرام سید مناف هاشمی

وی در تلگرام نیز فعال بوده و دارای یک کانال است که در این URL قابل دسترس خواهد بود.

تحصیلات سید مناف هاشمی

سید مناف هاشمی ، مدرک کارشناسی خود را در رشته شهرسازی با گرایش برنامه ریزی از دانشگاه آزاد تهران گرفت و سپس در روزگار  تحصیلات مجانی ایرانیان در سوئد، عازم KAROLINSKA استکهلم  شود و در رشته ایمنی  ترافیک تحصیل کرد.

مسئولیت های سید مناف هاشمی

سید مناف هاشمی که دوباره نام او پس از حکم جنجالی شهردار تهران در اردیبهشت ماه ۹۸، سر زبان ها افتاد، در  دولت اصلاحات، مدیرکلی دفتر برنامه و بودجه سازمان شهرداری ها و دهیاری ها را در اختیار داشت.

حتما بخوانید :   با ۳۰ نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی آشنا شوید
 

همان طور که گفتیم، در عصر محمد باقر قالیباف، معاونت  برنامه ریزی و توسعه  شهری و قائم مقام  معاونت  خدمات شهری و مدیرکل تشخیص درآمد و وصول درآمد شهرداری را بر عهده داشت و در سال  ۹۲، پس از آنکه در  انتخابات  شورای  شهر تهران  رای نیاورد، به دولت رفت. نام او در فهرست دریافت کنندگان املاک نجومی که توسط شهرداری  تهران واگذار شد، در ردیف ۷۲  دیده شد.

مسئولیت های سید مناف هاشمی

(گزارش سازمان بازرسی کل کشور در  سال ۱۳۹۵ به مدیرکل دفتر شهرداری تهران مبنی بر واگذاری و فروش املاک و اراضی با کاربردی مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی متعلق به اموال عمومی شهرداری تهران به مساحت بیش از ۱ میلیون و ۱۰۰  هزار  متر  مربع به صدها نفر)

پس از استعفای محمود گودرزی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان شد و از آنجا به استانداری گلستان رسید.  اما هشتمین استاندار گلستان، فقط هجده ما در صدرات بود و زود، عزل شد.

تحصیلات سید مناف هاشمی

سوگلی دولت و شهرداری، بدشانس بود که سیل عظیم گلستان در فروردین، هزاران تن از  هموطنان  گلستانی را بی خانمان کرد در حالی  که رییس استان، در خارج  از  کشور  به سر می برد.

شرکت های سید مناف هاشمی

شرکت های سید مناف هاشمی

طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۰۱۰۱ مورخ ۱۵ اسفند ماه سال ۹۲، سید مناف هاشمی با همراه افراد زیر، به مدت ۲ سال، به عضویت در هیات مدیره شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور (سهامی خاص) به شماره ثبت ۱۱۱۸۳۵ و شناسه ملی ۱۰۱۰۱۵۵۵۵۵۰ منصوب شدند.  این شرکت، متعلق به وزارت ورزش و جوانان است.

  • مهندس مصطفی مدبر
  • محمد رضا خاک کار
  • علی اکبر نوجوان
  • رسول محمد صادقی

عضویت سید مناف هاشمی در هیات مدیره شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی

یکی از موسساتی که سید مناف هاشمی در آن حضور دارد، موسسه انجمن «جامعه ایمن» است. طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۹۹۰۱ مورخ یازدهم تیر ماه سال ۹۲، این موسسه با شماره ۳۱۹۷۰ و شناسه ملی ۱۰۳۲۰۸۷۹۹۴۷ به ثبت رسید.

در موضوع این موسسه، به موضوعاتی چون: توسعه سیاست های حامی ایمنی شهروندان، تبادل تجارب بین المللی، ارائه خدمات فنی، علمی و اموزشی و پشتیبانی مداخلات ارتقای ایمنی و شبکه سازی وتبادل اطلاعات و تجارب ملی، اشاره  شده است.

دفتر این موسسه، در خیابان لبافی نژاد تهران است و بدون سرمایه، ثبت شده است. سید مناف هاشمی ، عضو هیات مدیره بوده و امیدوار رضایی میر قائد (برادر دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام)، از اعضای هیات مدیره موسسه است. همکارانش به این شرح هستند:

  • محمد هادی موذن جامی
  • امیدوار رضایی میر قائد  (نایب رئیس هیات مدیره)
  • رضا خانی جزنی
  • بهزاد بنایی
  • مشیانه حدادی
  • علی شمس
  • محمد هادی موذن جامی

بنابراین آقای سید مناف هاشمی ، در موسسه ای که چهره ها در آن  حضور دارند، از  موسسان و عضو هیات مدیره است.

سید مناف هاشمی عضویت هیات مدیره موسسه فناوران شهر تهران

طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۹۵۵۷ مورخ نهم اردیبهشت ماه سال نود و یک،  سید مناف هاشمی به نمایندگی از شهرداری تهران، به  عضویت هیات مدیره موسسه فناوران شهر تهران به شماره  ثبت  ۱۷۷۶۷ و شناسه  ملی ۱۰۱۰۰۶۱۷۸۷۵ منصوب می شود. او در این موسسه، ریاست هیات مدیره را بر عهده داشت.

سید مناف هاشمی جای خود را به محمد احسان کاظم نیا داد

طبق روزنامه رسمی به شماره  ۱۹۲۶۷ مورخ ششم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰، سید مناف هاشمی جای خود را به محمد احسان کاظم نیا به نمایندگی از سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در شرکت شهربان و حریم بان شهرداری  تهران (سهامی خاص) می دهد. این شرکت به شماره ثبت ۱۲۰۶۱۹ در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر  تجاری ایران فعال است.

سید مناف هاشمی، جای خود را به محمد احمدی بافنده داد

طبق روزنامه رسمی به شماره ۱۹۲۲۴ مورخ نهم اسفند ماه سال  ۸۹، سید مناف هاشمی ، جای خود را به محمد احمدی بافنده به نمایندگی از  شهرداری تهران در شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر (سهامی خاص) به شماره ثبت ۹۶۷۲۱ داد. این شرکت، از جمله مراکز تجاری و خدماتی وابسته به شهرداری  تهران است که پیش از دهه نود هجری خورشیدی، سید مناف هاشمی در آن مشغول به کار بود.

روایت خبرگزاری ایرنا از موفقیت های سید مناف هاشمی

خبرگزاری  دولتی ایرنا، نوزدهم مهر ماه نود و هفت در گفتاری، به بررسی عملکرد یک ساله سید مناف هاشمی در استانداری گلستان پرداخت:

  • ارتقای رتبه گلستان در دریافت تسهیلات رفع موانع تولید
  • مزبانی مستمر از وزیران و مسئولان رده بالای دولتی
  • اخذ موافقت نامه های مناسب
  • برگزاری همایش های متعدد با سرمایه گذاران داخلی و خارجی
  • افزایش واگذاری مناصب و مسئولیت های اداری به بانوان و اقوام گلستان
  • اهتمام به تکمیل پروژه های ناتمام شهرهای استان گلستان

این روایت ما بود از استاندار معزول گلستان ، استانی که به نگارخانه ایران معروف است و به  دلیل هم جواری با ترکمنستان و اقلیمی هزار  رنگ و هزار نقش در طول سال، مقصد فوق العاده ای برای گردشگری محسوب می  شود. خرده فرهنگ ها و اقوام و ظرفیت های توریستی و کشاورزی استان به  قدری است که باید مدیری تلاشگر با  نگاه راهبری و خلاق و البته بومی، برای این استان انتخاب شود.

امیدواریم دولت دوازدهم در نیمه دوم عمر خود، دین خود را به استان سرسبز و مردم قهرمان گلستان ایران، ادا کند. عصرشهروند، آماده  انتشار  نظرات  و دیدگاه های متخصصان و کارشناسان در  حوزه  توسعه پایدار استان نگارستان ایران است.

*عصر شهروند
برچسب ها: سید مناف هاشمی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
مدیران بی لیاقت وبا رفاقت پدر کشور را دراوردن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار