اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در پی حواشی جلسه نهم اردیبهشت ماه این شهر، روز شنبه جلسه ای غیرعلنی شکل دادند و به گفته سخنگوی شورا، اعضا طی این جلسه درباره ابقای رئیس شورا تا پایان دوره کنونی هیات رئیسه توافق کردند.
کد خبر: ۷۴۳۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰ 12 May 2019

تابناک فارس به قنل از ایرنا: اعضای شورای اسلامی شهر شیراز  نیز نشستی غیرعلنی داشتند که طی آن، ادامه مباحث به جلسه امروز شنبه موکول شده بود.
جلسه غیرعلنی امروز شنبه اعضای شورای شهر شیراز ساعت 8:30 صبح آغاز شد و در حالی که قرار بود دو ساعت به طول بیانجامد اما تا ساعت 12:30 ادامه داشت.
سخنگوی شورای شهر شیراز در پایان این جلسه چهار ساعته که پشت درهای بسته برگزار شد، به خبرنگار ایرنا گفت: اغلب اعضای شورا عذرخواهی رئیس این شورا را پذیرفتند و امیدواریم مردم و شهروندان شیرازی نیز بر وحدت و انسجام همیشگی تاکید داشته باشند و چنین تخلفات و اظهاراتی تکرار نشود.
نواب قائدی اضافه کرد: با توجه به اینکه مدت کوتاهی تا پایان دوره هیات رئیسه مانده، اعضای شورای شهر ترجیح دادند راهکارهای قانونی را دنبال نکنند و همین عذرخواهی را قبول کنند.
بحث بر سر تداوم ریاست شورای شهر شیراز پس از آن آغاز شد که دستغیب رئیس کنونی شورا 11 اردیبهشت ماه جاری هنگام بحث با مهدی حاجتی دیگر عضو این شورا اظهاراتی مطرح کرد که بعضی آن را توهین به قومیت های مختلف تلقی کردند.

** رئیس شورا: ختم به خیر شد
و اما رئیس شورای شهر شیراز روز شنبه بعد از خروج از جلسه غیرعلنی این شورا گفت: همه چیز ختم بخیر شد.

**عذرخواهی متفاوت!!
مهدی حاجتی عضو دیگر این شورا دومین نفری بود که از محل این جلسه غیرعلنی خارج شد.
حاجتی گفت: در ابتدای جلسه امروز رئیس شورای شهر شیراز مجددا عذرخواهی کرد که با عذرخواهی قبلی متفاوت و مورد قبول اغلب اعضا قرار گرفت.
وی افزود: در جلسه امروز ،نظر جمعی اعضا برای پرداختن به طرح دو فوریتی مبنی بر برکناری رئیس شورا نبود.
**مسیر بررسی منحرف شد
عضو دیگر شورای شهر شیراز گفت: در جلسه غیرعلنی رسمی امروز این شورا که در خصوص رسیدگی به تخلف و اظهارات ناسنجیده رئیس این شورا برگزار شد طرح دو فوریتی برکناری رئیس این شورا که هفت نفر از اعضا آن را امضاء کرده بودند بررسی نشد.
لیلی دودمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه برخی اعضای شورای شهر شیراز در این جلسه مسیر رسیدگی به موضوع اصلی را منحرف کردند و با وجودی که 10 بار در این جلسه اعلام کردم که طرح دوفوریتی که جلسه به این خاطر برگزار شده مورد بررسی قرار گیرد اما هیچ توجهی به این مساله نشد.
وی ادامه داد: از چهارشنبه هفته گذشته برنامه ریزی برای رسیدگی به این موضوع صورت گرفت و اعضا طرحی دوفوریتی تهیه و به امضای هفت نفر از اعضاء رساندند که رسیدگی به آن به جلسات غیرعلنی که امروز آخرین آن بود موکول شد.
وی اضافه کرد: دو جلسه غیرعلنی برای رسیدگی به طرح دو فوریتی برکناری رئیس شورای شهر شیراز به صورت غیرعلنی برگزار شد اما در هیچکدام از این جلسات در خصوص این موضوع تصمیم گیری جدی نشد و حتی رای گیری برای این طرح نیز انجام نگرفت.
دودمان اظهار داشت: اظهارات رئیس شورا که تنش هایی را به دنبال داشته کار اشتباهی بوده که از جانب وی سر زده است اما بعضی از اعضای این شورا در عمل اهمیتی برای این موضوع قائل نشدند.
عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: رئیس شورای شهر شیراز یکبار در فضای مجازی و در روزهای گذشته نسبت به اظهارات اخیرش عذرخواهی کرده اما انتقاد کنونی من و تعدادی محدود دیگری از اعضای این شورا به نحوه مدیریت و فرآیند مدیریتی صحن شورا در مدت یکسال و نیم گذشته بوده به نحوی که رئیس این شورا در این مدت چندین بار از قشرهای مختلف نظیر خبرنگاران و اقوام و قومیت ها به دلیل توهین کردن به آنها عذرخواهی کرده و تخلفات وی نیز زیاد بوده است.
وی افزود: من به این رویه اعتراض دارم به گونه ای که رفتارهای خرد و ناسنجیده وی باعث رفتاری کلان شده که تبعات آن فردی نیست و شهروندان و اعضای شورای شهر را نیز در برگرفته است.
دودمان در ادامه گفت: در جلسه غیرعلنی امروز ،رئیس شورای شهر به مدت چهار ساعت این جلسه را به گونه ای مدیریت و همه اعضای شورا را کنترل کرد که طرح دو فوریتی که به خاطر آن این جلسه تشکیل شده بود، مطرح نشود.
وی اظهار داشت: نتیجه دیگری که می توان از این جلسه گرفت این است که هفت نفر از اعضا، طرح دو فوریتی رئیس شورای شهر را امضا کردند اما برای امضای خودشان هیچ ارزشی قائل نشدند.
وی با اشاره به منش والای مردم شیراز گفت: مردم ما با وجود اینکه اشتباهات زیادی در طول دوران های مختلف از سوی مسولان دیده و در مقابل آن عذرخواهی نشنیده اند قطعا با بزرگ منشی کسی که عذرخواهی کند خواهند پذیرفت و مشکلی از این بابت وجود ندارد اما از نظر من فرآیند مدیریت رئیس فعلی شورا در یکسال و نیم گذشته خوب و مناسب نبوده است وگرنه کسی با آقای دستغیب مشکل شخصی ندارد.
**حتی اخطار هم نگرفت
دودمان که در جمع خبرنگاران سخن می گفت، افزود: قانون به صراحت بر این مساله تاکید کرده که اگر یکی از اعضای شورا تخلفی مرتکب شود حداقل باید به وی یک اخطار داده شود اما این روال قانونی هم در مقابل اظهارات ناسنجیده رئیس شورای شهر شیراز طی نشد.
وی اضافه کرد: برای شورای پنجم شهر شیراز متاسفم که تصمیمات بیرونی و درونی آن کاملا متفاوت است.

**متن عذرخواهی رئیس شورا
در همین حال روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، متن عذرخواهی سید احمدرضا دستغیب رئیس این شورا را در اختیار خبرنگاران قرار داد که در آن آمده است: 'اظهارات اینجانب در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز مورخ چهارشنبه 11 اردیبهشت ماه 98 موجب رنجش شهروندان عزیز شیراز شد.'
دستغیب افزوده است: 'هیچ توضیح و توجیهی در مورد این اظهارات ندارم جز آنکه این اظهارات ناشی از جو ‌روانی حاکم بر جلسه بوده و‌ مطمئنا هیچ‌گاه چنین باوری نداشته و قائل به هیچ‌گونه مرزبندی بین اقشار مختلف جامعه نیستم. از این رو از همه شهروندان عزیز و همکاران محترمم در شورا عذرخواهی می‌کنم.'
دستغیب در جلسه علنی 11 اردیبهشت ماه شورای شهر شیراز گفته بود: خدا را شکر که جهاد سازندگی چند پل ساخت تا برخی به شهر بیایند و ادعای شهرنشینی کنند.
بر اساس قانون، یکم شهریور 97 فعالیت سال دوم پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز شد و این دوره یکساله تا 31 مردادماه امسال ادامه دارد.
انتخابات سالانه هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز 25 شهریورماه 97 با حضور فرماندار و اعضای این شورا برگزار شد و رئیس و نایب رئیس این نهاد برای دومین سال در جایگاه های خود ابقا شدند.
در پنجاهمین نشست شورای اسلامی شهر شیراز، سید احمدرضا دستغیب با هشت رای به عنوان رئیس و ابراهیم صبوری با هفت رای به عنوان نایب رئیس در سمت های خود ابقا شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار