معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از اجرایی شدن طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی از یک ماه آینده خبر داد و گفت: این طرح با مشارکت وزارت کشور، اداره اتباع و شهرداری تهران انجام خواهد شد.
کد خبر: ۷۴۳۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ 12 May 2019
آغاز طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی در تهران

به گزارش تابناک تهران حبیب‌الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در ارتباط با برنامه‌ریزی سازمان بهزیستی برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی در شهر تهران اظهار کرد: در این زمینه جلسات متعددی با دستگاه‌های مرتبط برگزار کردیم و در نهایت تصمیمات خوبی  اتخاذ شد.

وی تصریح کرد: در همین زمینه بنا شد از یک ماه آینده و با توجه در پیش بودن تابستان، طرح ساماندهی کودکان کار و خیابانی با مشارکت دستگاه‌های مرتبط از جمله شهرداری تهران و وزارت کشور آغاز شد که در این طرح کودکان جمع‌آوری و در اختیار خانواده‌هایشان قرار خواهد گرفت.

مسعودی فرید ادامه داد: در این طرح تلاش می‌شود که از ظرفیت خانواده‌ها برای بازگشت کودکان استفاده شود و در واقع از خانواده می‌خواهیم که اجازه ندهند کودکانشان در معابر اقدام به گدایی و حتی کار کردن کنند و در صورتی که خانواده در این زمینه همکاری نکند، کودک در سازمان بهزیستی نگهداری خواهد شد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: البته بر اساس آمار 70 درصد از کودکانی که در سطح شهر تهران اقدام به گدایی و کار می‌کنند، از اتباع بیگانه هستند که در این زمینه نیز این کودکان به اداره اتباع ارجاع داده می‌شوند تا شرایط بازگشت آنها به کشورشان فراهم شود.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی سازمان بهزیستی و سایر دستگاه‌ها تلاش خواهد شد تا پایان تابستان امسال وضعیت شهر به لحاظ عدم فعالیت کودکان کار و خیابانی مطلوب شود که در این بخش نیاز به مساعدت و همکاری بخش‌های مختلف و به ویژه بخش غیردولتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار