نماینده ولی فقیه در استان؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: با توجه به اینکه پیش بینی می شود امسال به دلیل حذف ویزا شمار زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند لذا باید زیرساخت های متناسب و مناسبی فراهم شود.
کد خبر: ۷۴۵۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹ 15 May 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار  در نشست ستاد اربعین استان اظهار داشت: همه ساله در چهلمین روز از شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش در ایام اربعین شمار زیادی از مسلمانان در کربلا و عتبات عالیات حضور می یابند که اهداف و ارزش های عالی آن امام بزرگوار را حفظ و تداوم ببخشند.

وی افزود: پیاده روی اربعین، همایش بزرگ معنوی و وحدت بخش جهان اسلام و مانور وحدت، نمایش قدرت مسلمانان و تصویر هویت اصلی امت اسلامی است.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به قرار گرفتن ایلام در مسیر تردد زائران اربعین حسینی تصریح کرد: این استان به عنوان یکی از مهمترین و پرتردد ترین استان های هم مرز با کشور عراق نیازمند توجه و تامین زیرساخت های مناسب برای خدمات دهی به زائران است.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: با توجه به تداوم این حرکت بزرگ و با عظمت می توان برای افق 50 ساله و با آینده نگری برای خدمات دهی به زائران امام حسین(ع) برنامه ریزی کرد چرا که تردد زوار از طریق مرز بین المللی مهران به دلیل ویژگی ها و کوتاهی و امنیت مسیر روز به روز بیشتر می شود.

وی اضافه کرد: از مسیر حمیل و قلاجه تا پایانه صفر مرزی باید برای جانمایی دائمی موکب ها و استقرار آنها برنامه ریزی و امکانات زیرساختی بهداشتی و درمانی و ... نیز تامین شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ادامه داد: با توجه به اینکه پیش بینی می شود امسال به دلیل حذف ویزا شمار زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند لذا باید زیرساخت های متناسب و مناسبی فراهم شود.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: پایانه برکت جوابگو حجم زائران نیست که باید برنامه ریزی برای ساماندهی و توسعه این پایانه انجام گیرد تا مشکلی در ایام اربعین نداشته باشیم.

وی افزود: بحث ساماندهی و توسعه راه ها، اجرای کارهای فرهنگی و ارائه احکام شرعی توسط روحانیون، امنیت زائران، اسکان و پذیرایی از آنان و تکریم زائران حسینی(ع) بسیار حائز اهمیت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ایلام خواستار حضور نمایندگان ولی فقیه استان های معین پس از ایام مبارک ماه رمضان شد و گفت: با دعوت و حضور این افراد می توان از امکانات آنها برای خدمات رسانی به زائران بهره گرفت.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: همچنین برپایی موکب در داخل شهر باید با در نظر گرفتن رضایت شهروندان و ایجاد امنیت انجام گیرد.

وی به استقرار نمایشگاه هایی در محل موکب ها برای عرضه و فروش محصولات صنایع دستی و تولیدی استان به منظور استفاده از ظرفیت بزرگ اربعین در بحث اقتصادی نیز تاکید کرد.

در این نشست اعضا به بحث و بررسی پیرامون مسائل و مشکلات اربعین سال گذشته و برنامه های در دست اقدام سال جاری پرداختند.

به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتری آن از کانون های مهم تردد زائر و کالا به کشور عراق بشمار می رود. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار