‍ سرپرست مخابرات مازندران گفت: محورهای هراز و سوادکوه به فیبرنوری مجهز می‌شوند.
کد خبر: ۷۴۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲ 20 May 2019

 

رسول علی‌اصغرپور، در نشست خبری با رسانه‌ها به مناسبت روز جهانی ارتباطات اظهار کرد:در مازندران ۱.۴ میلیون مشترک تلفن ثابت، ۱۵۰ هزار مشترک اینترنت مخابرات و ۲.۷ میلیون مشترک همراه اول (حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار مشترک همراه اول دائمی) وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه تکنولوژی‌های روز در سال‌های ۹۶ و ۹۷ تمام سایت‌های همراه اول در تمام شهرهای استان به تکنولوژی 4 G و 4.5 G تجهیز شد،تصریح کرد: در سال ۹۸ این تکنولوژی در روستاها گسترش پیدا می کند.

‍ سرپرست مخابرات مازندران با بیان اینکه در سال جاری به دنبال تجهیز تکنولوژی Ftth (سیگنال ارتباطی بر روی فیبرنوری) هستیم، گفت: تنها استان در کشور هستیم که تمام شهرهایمان به این تکنولوژی تجهیز شده است.

وی افزود: در حال حاضر 2 هزار و 500 مشترک سرویس در استان وجود دارد و از لحاظ قیمت، تفاوتی با adsl ندارد.

علی‌اصغرپور نوسازی و زیرسازی خطوط مخابراتی در روستاها را در سال جاری از جمله اولویت ها دانست و تصریح کرد: دولت نیز طرحی به نام USO را برای برخورداری روستاهای کم‌جمعیت‌ در مازندران از امکانات مخابراتی در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه در سال جاری محورهای هراز و سوادکوه از این محل به فیبرنوری مجهز می‌شوند، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌ها را برای زمان حضور مسافر و گردشگر افزایش دادیم و با توجه به وجود فیبر نوری در تمام شهرها، انتظار داریم مشکلی در ارتباطات نداشته باشیم.

سرپرست مخابرات مازندران در ادامه یکی از دلایل قطعی تلفن را دستگاه PCM که در گذشته استفاده می‌شد، دانست و تصریح کرد: در حال حاضر در حال جمع‌آوری pcm ها در استان هستیم؛ در ساری تقریبا تمام pcm ها جمع‌آوری شد.

وی افزود: در بابل ۱۲ هزار مشترک PCM داشتیم که این رقم در حال حاضر به ۴ هزار مشترک کاهش یافت.

علی‌اصغرپور با اشاره به اینکه سرقت کابل‌ها در استان مازندران افزایش یافته است،یادآور شد: با توجه به افزایش سرقت کابل به دنبال زیرزمینی کردن آن هستیم.

سرپرست مخابرات مازندران در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه از ۱۶۰ سایت GSM توانستیم ۱۱۲ سایت را به BTS تبدیل کنیم، افزود: این موضوع باعث افزایش سرعت در مناطق کوهستانی شده است.

سرپرست مخابرات مازندران با یادآوری این نکته که به ازای هر نفر، ۱.۵۶ سیم‌کارت در استان داریم، گفت: ۵۳.۵ درصد خطوط تلفن همراه در مازندران در اختیار همراه اول است.

وی با اشاره به این امر که دکل‌های مخابراتی تماما تجهیزات وارداتی است، تصریح کرد: این دکل ها هیچ گونه تشعشعات خطرناکی را که برای انسان مضر باشد پراکنده نمی کند زیرا همواره میزان تشعشعات در حال ارزیابی و کنترل است.

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار