کد خبر: ۷۴۷۰۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸ 21 May 2019

به گزارش تابناک تهران یک دختر و 2پسر اعضای باند کلاهبرداری بودند که با شناسایی طعمه‌هایشان در سایت‌های خرید و فروش کالا، در نقش خریدار ظاهر می‌شدند و بی‌آنکه پولی پرداخت کنند، خریدهای میلیونی می‌کردند. اعضای این باند با جعل تراکنش‌های بانکی، طعمه‌هایشان را فریب می‌دادند.
به گزارش همشهری، مدتی قبل مأموران کلانتری158 تهران 2پسر جوان را سوار بر یک موتور سرقتی دستگیر کردند و از آنجا که احتمال می‌رفت آنها سارقان کیف‌قاپ یا گوشی‌قاپ باشند، هر دوی آنها برای تحقیقات بیشتر در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند. کارآگاهان با انجام انگشت‌نگاری متوجه شدند این دو مظنون از مجرمان سابقه‌دار در زمینه جعل و کلاهبرداری هستند. به همین دلیل محل زندگی آنها شناسایی شد و کارآگاهان در بازرسی این محل مقدار زیادی اموال سرقتی کشف کردند. شکی وجود نداشت که مظنونان دستگیر‌شده، سارقانی حرفه‌ای هستند و به همین دلیل بازجویی از آنها آغاز شد تا اینکه 2پسر جوان لب به اعتراف گشودند و به سرقت‌های میلیونی با همدستی یک دختر اعتراف کردند.
یکی از آنها گفت: طعمه‌های ما کسانی بودند که در سایت‌های دیوار، شیپور و... آگهی فروش کالا منتشر کرده بودند. ابتدا با آنها تماس می‌گرفتیم و در ازای خرید کالایی که داشتند، پرس‌و‌جو می‌کردیم و با معرفی خودمان به‌عنوان خریدار راهی محل قرار می‌شدیم. معمولا قرار را در ساعات پایانی شب و زمانی تعیین می‌کردیم که خیابان‌ها خلوت بود و به‌راحتی می‌شد فرار کرد.
پسر جوان ادامه داد: برای اینکه اعتماد طعمه‌مان جلب شود، از دختری جوان به نام سمیرا که همدست‌مان بود، کمک می‌گرفتیم. من و سمیرا با پوشیدن لباس‌های شیک به محل قرار می‌رفتیم و بعد از چانه‌زدن با فروشنده، بر سر مبلغی توافق می‌‌کردیم. پس از آن شماره کارت او را می‌گرفتم و از طریق اینترنت‌بانک، وارد حساب می‌شدم و بعد از وارد‌کردن شماره حساب وی، وقتی اسم و فامیلش روی صفحه گوشی ظاهر می‌شد، آن را نشانش می‌دادم و بعد از اینکه تأیید می‌کرد، به‌جای گزینه واریز، گزینه کنسل را انتخاب می‌کردم. در این زمان سمیرا با فروشنده سرگرم حرف‌زدن می‌شد و من با نرم‌افزاری که داشتم، کلمه «تراکنش ناموفق» را ویرایش کرده و به «تراکنش موفق» تبدیل می‌کردم و آن را به فروشنده نشان می‌دادم. اگر وی می‌گفت که پیامک واریز به حسابش نیامده، می‌گفتم که به‌خاطر دیروقت‌بودن، شاید چند‌دقیقه‌ای طول بکشد و اگر وی فریب حرفم را می‌خورد، کالایی را که قصد فروش آن را داشت، می‌گرفتم و همراه سمیرا خداحافظی می‌کردیم و خودمان را به عضو دیگر باند که سوار بر موتور منتظر ما بود، می‌رساندیم و فرار می‌کردیم. البته گاهی هم افراد اطمینان نمی‌کردند و می‌گفتند تا زمانی که پیامک واریز وجه به گوشی‌شان ارسال نشده، حاضر به انجام معامله نیستند و ما هم بی‌خیال می‌شدیم و به بهانه‌ای آنجا را ترک می‌کردیم. با اعترافات متهم، مخفیگاه سمیرا شناسایی و او نیز در یک عملیات ضربتی دستگیر شد و در بازجویی‌ها به همدستی با باند کلاهبرداری اعتراف کرد.
به گفته سرهنگ بهزاد اختیاری، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران، متهمان تا‌کنون به کلاهبرداری از بیش از 20نفر با این شگرد اعتراف کرد‌ه‌اند و تحقیقات برای شناسایی دیگر جرایم آنها ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار