یک روزنامه آمریکایی ادعا کرد، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در سال 2018 دو تماس مهم تلفنی با دبیرکل حزب‌الله و فرماندهان دو گروه مقاومتی عراق تماس مهم گرفته است.
کد خبر: ۷۴۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ 25 May 2019

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در مقاله‌ای اعلام کرد، سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در سال 2018 دو تماس مهم با «عصائب اهل الحق» عراق و «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان داشته است.

در این گزارش آمده است: سلیمانی در آگوست 2018 پس از خروج از جلسه فوق‌العاده شورای عالی امنیت ملی ایران چگونگی پاسخگویی به کاهش فروش نفت به دلیل تحریم‌های آمریکا را مورد بررسی قرار داد و شروع به گرفتن چندین تماس مهم کرد.

اولین تماس با فرمانده عصائب اهل‌الحق عراق و «کتائب حزب‌الله» عراق بود. بنا به ادعای واشنگتن‌پست، سلیمانی در این تماس‌ها اعلام کرد: «ای برادران، شما اکنون از من اجازه دارید؛ مسیر صحیح را بروید».

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: این افراد مسلح تابع ایران در عراق (عصائب اهل‌الحق و کتائب حزب‌الله) از زمان شکست داعش در راستای اخراج حدود پنج هزار نظامی آمریکایی موجود در عراق تلاش می‌کنند.

در ادامه گزارش مذکور آمده ، تماس دوم سلیمانی با سید حسن نصرالله بود و به وی گفت: «ائتلاف آمریکایی-صهیونیستی در حال توطئه هستند و طوفان در راه است؛ آماده باشید».

سال گذشته، سردار سلیمانی در ویژه‌نامه‌‌ سالانه‌ای که نشریه آمریکایی فارن‌پالیسی برای معرفی ۱۰۰ اندیشمند برتر دنیا منتشر می‌کند، در فهرست ۱۰ متفکر برتر حوزه دفاعی-امنیتی قرار گرفت.

همچنین سال گذشته، «استنلی مک‌کریستال» ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و رئیس پیشین فرماندهی مشترک عملیات ویژه این کشور طی اظهاراتی اعلام کرد که قاسم سلیمانی یکی از کاریزماتیک‌ترین رهبران نظامی جهان است. این ژنرال آمریکایی گفت: از چیزهایی که مشاهده کردم می‌توانم بگویم، او بهترین کسی است که آنها دارند. ما زمانی که برای مقابله با ایرانی‌ها تلاش می‌کردیم، او (سلیمانی) را مورد بررسی قرار دادیم. او را زیر نظر گرفتم، او وقتی در میدان جنگ است، بسیار کاریزماتیک است و در محیط‌های مختلفی عملیات داشته که هیچ ژنرال آمریکایی با هر میزان آزادی عملی، نداشته است. قدرت سیاسی که قاسم سلیمانی دارد به او اجازه می‌دهد که کارهای بسیاری انجام دهد. ولی او کارهایش را با آرامش و اثربخشی فوق‌العاده انجام می‌دهد»

 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار