کد خبر: ۷۴۹۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱ 29 May 2019

یک درمانگر اعتیاد با اشاره به وجود بیش از یک‌هزار معتاد زن در تهران گفت: تنهایی و خشونت در خانواده از عوامل مهم در گرایش زنان به مصرف مواد مخدر است.
علی حبیبی در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاهی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا درباره علل گرایش زنان به مصرف مواد مخدر و اثرات ناشی از این کار روی فرزندان اظهار کرد: متأسفانه آمار معتادان زن در کشور رو به افزایش است و مهمترین دلیل این اقدام اعتیاد مردان خانواده است؛ وقتی مردان در خانواده بدون درنظر گرفتن شرایط، اقدام به مصرف مواد مخدر می‌کنند این امکان وجود دارد که زنان نیز به مصرف مواد مخدر روی بیاورند.

وی تصریح کرد: وقتی در خانواده احساس دلگرمی وجود نداشته باشد و درگیری و بی‌احترامی به یکدیگر در فضای خانواده وجود داشته باشد، زن احساس تنهایی می‌کند و همین احساس تنهایی و ناامیدی زن خانواده را به سمت مصرف مواد مخدر سوق می‌دهد. متأسفانه به‌دلیل اینکه فرزندان بیشتر از پدر به مادر وابسته هستند، اگر مادر خانواده به مصرف مواد مخدر روی بیاورد فرزندان نیز این اقدام را انجام خواهند داد.

این درمانگر اعتیاد با اشاره به وجود بیش از یک‌هزار معتاد زن در تهران گفت: قطعاً اقدامات پیشگیرانه در این امر می‌تواند تأثیرگذار باشد و از طرفی رسانه ملی نیز باید با تولید برنامه‌های فاخر، مردم و به‌ویژه زنان را از عوارض خطرناک مصرف مواد مخدر آگاه کند تا روز به روز شاهد افزایش آمار معتادان زن در جامعه نباشیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار