رییس پلیس راهور ناجا توضیحاتی را درباره شکایت پلیس از شهرداری تهران ارائه کرد.
کد خبر: ۷۵۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۶ 02 June 2019

به گزارش تابناک تهران سردار کمال هادیانفر درنشست خبری پیش از ظهر امروز خود که در محل شهرک آزمایش  برگزار شد، گفت: این موضوع در دست اقدام است، البته توجه داشته باشید که این شکایت مربوط به سال ۹۷ است و شامل موارد امسال نخواهد شد و در حال بررسی است.

وی در مورد وضعیت اجرای طرح ترافیک جدید در تهران نیز گفت: به طور کلی یکسری موارد مربوط به شهرهاست که در این مورد فرماندار و رییس پلیس راهور هر شهر تمهیداتی را انجام می‌دهد، اما در مورد موارد کلان‌تری مانند طرح‌های سراسری و طرح‌های مهم مساله در شورای عالی ترافیک که ما نیز در آن عضو هستیم بررسی می‌شود.

وی افزود: در مورد طرح جدید شهرداری تهران نیز با توجه به حساسیت موضوع از شهرداری خواستیم که طرح را مکتوب کند و برای ما بفرستد تا کلیات آن را بررسی کنیم که کلیات آن برای ما ارسال شد.

هادیانفر افزود: این طرح در شورای شهر تهران و شورای ترافیک به تصویب رسیده اما هنوز تائیدیه راهور را ندارد.

هادیانفر با تأکید بر اینکه باید در شرایط فعلی از انجام اقداماتی که منجر به افزایش هزینه‌های شهروندان می‌شود، خودداری کرد، گفت: تمامی دستگاه‌ها نباید اقدامی را انجام دهند که سبب افزایش هزینه‌های مردم به ویژه در شرایط فعلی شود.

وی در مورد افزایش مشارکت‌های اجتماعی و بهره‌گیری از ظرفیت همیاران پلیس نیز خاطر نشان کرد: ۱۳ میلیون همیار پلیس داریم که برابر آمارهای ما حدود ۱۸ درصد در کاهش وقوع تصادفات نقش دارند.

 

افزایش دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در سال جاری

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به وضعیت فعلی دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف در جاده‌های کشور گفت: ۱۹۳۲ دوربین ثبت تخلف و ۸۲۹ دوربین نظارتی در جاده‌های کشور داریم که در مجموع تعداد آن به ۲۷۶۲ مورد می‌رسد. طبق توافقی که با وزارت راه انجام شده باید ۲۰۰۰ دوربین در سال جاری اجرا شود که مقدمات اولیه آن انجام شده و تعداد این دوربین‌ها افزایش خواهد یافت.

وی در خصوص استفاده از بازرسان نامحسوس پلیس نیز گفت: طبق قانون این اختیار وجود دارد تا افراد که دارای یک سری شرایط لازم هستند بتوانند به عنوان بازرس نامحسوس با پلیس همکاری داشته باشند. این افراد می‌توانند تخلفات را ثبت کرده و نسبت به اعمال قانون متخلفان اقدام شود.

رئیس پلیس ناجا با تأکید بر اینکه اتوبوس‌های فرسوده اجازه تردد در جاده‌ها را ندارند، گفت: عمده اتوبوس‌های فرسوده در جاده‌ها و مسیرهای فردی تردد می‌کنند. در همین راستا از دولت می‌خواهیم که تسهیلاتی را برای نوسازی این اتوبوس‌ها بدهد. همچنین رانندگان اتوبوس‌های فرسوده نیز باید بدانند که پلیس برای حفظ امنیت و ایمنی شهروندان با قاطعیت با این موارد برخورد می‌کند. هیچ پایانه مسافربری نیز اجازه فعالیت به اتوبوس‌های فرسوده را نمی‌دهد و اکثر این اتوبوس‌ها به شکل بین راهی و در جاده‌های فرعی مسافر سوار می‌کنند.

وی با بیان اینکه امسال پلیس راهور برای کاهش ۲۰۰۰ نفری جان‌باختگان حوادث رانندگی برنامه‌ریزی کرده است، گفت: در همین راستا نیز با تخلفات حادثه‌ساز برخورد خواهیم کرد و نظارت‌های پلیس نیز افزایش خواهد داشت. همچنین از ظرفیت‌های بازرسان نامحسوس نیز بیشتر استفاده خواهیم کرد.

هادیانفر در خصوص صدور پیامک تخلفات رانندگی نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۵۳۰ هزار و ۲۰۰ پیامک ثبت تخلفات رانندگی صادر شده است و افرادی که معتقدند پیامک به دست‌شان نرسیده عمدتاً یا شماره تلفن همراهشان اشتباه است یا شماره‌شان تغییر کرده که باید هر چه سریع‌تر نسبت به تغییر آن اقدام کنند.

 

شیوه‌ای نو برای تعویض پلاک و شماره‌گذاری به زودی

 

وی از برنامه‌ریزی برای ایجاد سازوکاری جدید در تعویض پلاک و شماره‌گذاری خبر داد و گفت: در حال راه‌اندازی سامانه‌ای هستیم که براساس آن هر شهروند یک پروفایل و آیدی داشته باشد و امور مربوط به پلیس راهنمایی و رانندگی را با مشخصه خود انجام دهد. حتی این پروفایل را می‌توان برای دریافت کلیه خدمات ناجا نیز تعمیم داد و دیگر در آن نیازی به دریافت کارت ملی یا شماره ملی و… نیست.

 

آمارهای باورنکردنی از موتورسیکلت‌ها

 

هادیانفر در مورد ساماندهی موتورسیکلت‌ها نیز گفت: ساماندهی موتورسیکلت‌ها حتماً در دست انجام است و برنامه‌های جدیدی نیز برای آن پیش بینی کرده‌ایم. در حال حاضر بیش از ۱۱ میلیون دستگاه موتورسیکلت داریم که ۹ میلیون دستگاه آن فرسوده است. همچنین تنها حدود چهار میلیون دستگاه موتورسیکلت پلاک دارند. بسیاری از موتورسیکلت‌ها در گذشته پلاک‌شان را به اسم کارخانه دریافت کرده‌اند و متعهد شده بودند که پس از خرید، پلاک را به نام خود تغییر دهند که بسیاری این اقدام را انجام نداده‌اند. در همین راستا نیز برای ثبت پلاک موتورسیکلت‌ها نیز برنامه‌هایی داریم.

وی اضافه کرد: همچنین از ۱۱ میلیون موتورسیکلت نیز تنها حدود چهار میلیون گواهی‌نامه مربوط به موتورسیکلت داریم که به زودی در این خصوص نیز تصمیمات جدیدی خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه در سال‌های قبل به وانت‌بارها اجازه ورود به محدوده طرح ترافیک و هسته مرکزی شهر داده نشده بود، گفت: به همین دلیل موتورسیکلت‌ها عملاً در بسیاری از مناطق مرکزی شهر به وانت‌بار تبدیل شدند. ما پیشنهاد دادیم که وانت‌بارهایی که پلاک سفید دارند در صورتی که دارای شرایط لازم بوده و فرسوده نبودند پلاک عمومی دریافت کنند تا بتوانند وارد محدوده مرکزی شهر و طرح ترافیک شوند که این موضوع نیز در دست بررسی است.

هادیان فر با بیان اینکه پلیس به دنبال هوشمند سازی و استفاده از روش‌های نوین است، گفت: به زودی به جای جرثقیل‌ها که هم خساراتی را به خودرو ممکن بود وارد کند و هم به محل درآمدزایی برای برخی از پارکینگ‌ها و جرثقیل‌ها تبدیل شده بود، حذف شده و از قفل چرخ به جای حمل با جرثقیل استفاده می‌شود که امیدواریم ابزارهای این اقدام فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار