چند روز قبل از شروع لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ بود که میشاییل کوبیاک، بازیکن شناخته شده و باتجربه تیم ملی لهستان اظهارات عجیب و غریبی را علیه والیبال ایران عنوان کرد. صحبت‌های او که حتی به نحوی توهین به مردم ایران هم بود، با واکنش تند ایرانی‌ها مواجه شد. به نظر می‌رسید کوبیاک از اتفاقاتی که در فینال جام باشگاه‌های آسیا رخ داده، ناراحت است.
کد خبر: ۷۵۲۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ 08 June 2019

میشائیل کوبیاک

اظهارات ضد ایرانی میشائیل کوبیاک درباره ایرانی‌ها با واکنش هواداران والیبال در این کشور روبرو شد تا جایی که طرفداران والیبال لهستان خواستار خط خوردن نام این بازیکن از لیگ ملت های اروپا شدند.

به گزارش ایسنا و به نقل از fakt، میشل کوبیاک بازیکن تیم ملی لهستان که بارها برابر ایران ظاهر شده و کاپیتان تیم ملی کشورش بوده در مصاحبه‌ای به شدت علیه ایرانی‌ها موضع گرفته است.

او که از باخت تیم باشگاهی‌اش در فینال جام باشگاه‌های آسیا برابر شهرداری ورامین ایران بواسطه اشتباه فاحش‌اش بسیار ناراحت بوده است، می‌گوید: ایرانی‌ها فکر می‌کنند خونگرم‌ترین و بهترین مردم هستند و ما بدترین. ولی من معتقدم آنها بدخواه و … هستند. … آنها مردمی عادی هستند. … من به ایران نخواهم رفت. هر وقت با آنها بازی داریم درگیری‌ها و توهین‌ها شروع می‌شود. بازیکنان ایرانی همیشه زیر تور به من توهین می‌کنند، ولی آنها کوچک هستند و برای من دیده نمی‌شوند.

او درباره عبادی‌پور که در لیگ لهستان بازی‌های خوبی ارائه داد، گفت: عبادی‌پور اوکی است؟ او چگونه باید برخورد می‌کرد وقتی برای بازی به اینجا آمد؟

بعد از انتشار این گفت‌وگو، مسؤول fakt این گفت‌گو را حذف و اعلام کرد که به درخواست شخص کوبیاک این گفت‌وگو را حذف کرده است. اما برخی از جملات ضد ایرانی این بازیکن در سایر رسانه‌ها بازنشر شده است.

بعد از انتشار این صحبت‌ها، هواداران و کاربران لهستانی به شدت علیه کوبیاک موضع گرفته و عنوان کردند این بازیکن ادب را رعایت نکرده است و باید از تیم ملی لهستان خط بخورد و نباید در لیگ ملت‌ها بازی کند.

به نظر همین واکنش‌ها هم باعث شده تا کوبیاک درخواست کند تا این مصاحبه در سایت‌های لهستانی حذف شود.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران خطاب به کوبیاک :

به ایران بیا و مردم فوق‌العاده‌اش را ببین

میشائیل کوبیاک

ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران در پستی که در فضای مجازی شخصی خود منتشر کرد رفتار و صحبت‌های نامتعارف و غیر ورزشی میکائیل کوبیاک پاسور تیم ملی لهستان و تیم میتسوبیشی ژاپن را تقبیح کرد و به نصیحت این بازیکن پرداخت.
کولاکوویچ در پست فضای مجازی خود خطاب به کوبیاک نوشته است «کوبیاک عزیز تو یکی از بزرگان والیبال جهان هستی، اما اشتباه بزرگی مرتکب شدی لطفا به ایران بیا ببینی که چه مردم فوق العاده‌ای در ایران زندگی می‌کنند.»

کوبیاک

پدر کوبیاک : مقصر اصلی بازیکنان ایرانی هستند چون شروع به توهین کردند!

پدر کاپیتان تیم ملی والیبال لهستان با حمایت از اظهارات ضد ایرانی پسرش گفت: ایرانی‌ها نمی‌توانند تیم لهستان را در زمین مسابقه شکست دهند و به همین دلیل به دنبال راه‌های دیگر می‌روند.

یاروسلاو کوبیاک، پدر کاپیتان تیم ملی والیبال لهستان به دنبال سخنان زشت و ضد ایرانی فرزندش از وی دفاع و تاکید کرد که خبرنگاران به دنبال راه انداختن چنین جنجال‌‌هایی هستند.

کوبیاکِ پدر در این مورد گفت: بازیکنان ایرانی در جریان لیگ‌های جهانی گذشته، رفتارهای نامناسبی با بازیکنان لهستانی داشتند ولی رئیس فدراسیون والیبال لهستان، صحبتی از شکایت به میان نیاورد. حالا اما اوقات رئیس فدراسیون والیبال ایران از صحبت‌های پسرم تلخ شده و می‌خواهد به فدراسیون جهانی شکایت کند.

وی ادامه داد: این نوع حرکات در واقع بازی ایرانی‌هاست. آنها می‌خواهند تیم ملی لهستان را تضعیف کنند و چون نمی‌توانند لهستان را در زمین مسابقه شکست دهند به راه‌های دیگر متوسل می‌شوند.

یاروسلاو کوبیاک گفت: همه ما خواهیم دید که تماشاگران شهر ارومیه با تیم ملی لهستان چگونه برخورد خواهند کرد. من از اینکه تیم ملی لهستان تشویق شود واقعآً متعجب خواهم شد. مقصر اصلی بازیکنان ایرانی هستند چون شروع به توهین کردند. اگر کسی مورد توهین قرار بگیرد به آن واکنش نشان خواهد داد. مردم لهستان باید از پسر من حمایت کنند.

میشاییل کوبیاک

کوبیاک به عذرخواهی از ایرانیان محکوم شد

فرداسیون جهانی والیبال از بازیکن لهستانی خواست تا بابت صحبت‌هایش ابراز ندامت کند.

به گزارش ایلنا،‌ کمیته انضباطی فدراسیون جهانی والیبال، میهاو کوبیاک، کاپیتان تیم ملی لهستان را در پرونده توهین به ملت ایران، مقصر دانست و محرومیت 6 جلسه‌ای این بازیکن از همراهی تیمش را تایید کرد.

فدراسیون جهانی والیبال همچنین به فدراسیون والیبال لهستان قویا توصیه کرد که نامه‌‌ عذرخواهی کتبی از طرف کوبیاک برای مردم ایران نوشته و در روز بازی ایران و لهستان در سالن مسابقه قرائت شود.

این والیبالیست لهستانی پیش از آغاز مسابقات لیگ ملت‌های والیبال از الفاظ نامناسبی علیه مردم ایران استفاده کرده بود.

photo_۲۰۱۹-۰۶-۰۸_۰۹-۵۱-۵۰

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار