نخست وزیر سابق قطر در مصاحبه‌ای مطبوعاتی در دومین سالگرد محاصره این کشور از سوی کشورهای عربی، مواضع ریاض در مورد دوحه و تهران را مورد انتقاد قرار داد.
کد خبر: ۷۵۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰ 08 June 2019
به گزارش تابناک تهران نخست وزیر پیشین قطر، عربستان سعودی را به دلیل اتهام زنی به دوحه در مورد حمایت از تروریسم و نیز مشارکت در بحران سوریه مورد انتقاد قرار داد.

«حمد بن جاسم» در مصاحبه با روزنامه انگلیسی تلگراف ضمن انتقاد از محاصره کشورش تحت ابتکار عربستان در ژوئن ۲۰۱۷ به بهانه حمایت دوحه از تروریسم که تاکنون با ارائه سند و مدرکی همراه نبوده است، گفت ۱۵ نفر از ۱۹ تروریستی که حادثه ۱۱ سپتامبر را رقم زدند، عربستانی بودند.

وی اظهارات خود را با این پرسش‌ها ادامه داد که "آیا لازم است بگویم آن‌ها (۱۵ سعودی) از سوی دولت‌های عربستان، امارات و مصر حمایت شدند و سفارت عربستان در واشنگتن مبادلات بانکی این افراد را انجام داد؟ چند سعودی در حال حاضر در صف داعش هستند؟ بیشتر آن‌ها سعودی هستند. "

حمد بن جاسم در ادامه با تاکید بر این که ایران خطری برای منطقه محسوب نمی‌شود، گفت: "دشمنی با ایران به معنای خودکشی است؛ زیرا این کشور تنها راه ارتباط ما با جهان خارج که عربستان و کشور‌های عربی برای ما مسدود کرده‎اند، به حساب می‌آید. "

وی افزود: "ما قادر به مقابله با ایران نیستیم؛ چرا که میدان‌های گازی و نفتی مشترک داریم. "

نخست وزیر پیشین قطر می‎گوید: "رفتار عربستان سعودی در منطقه باید عادلانه باشد و باید به سایر کشور‌ها احترام بگذارد. "

حمد بن جاسم در بخش دیگری به «محمد بن سلمان» توصیه کرد که مصالحه را در جنوب عربستان برقرار کرده و جنگ در یمن را متوقف کند و با ایران برای حل مسئله سوریه مذاکره مستقیم داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار