مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران تاکیدکرد:
کد خبر: ۷۵۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵ 10 June 2019

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران در دیدار صمیمی با کارشناس و نخبه مهارتی رشته طلا و جواهر سازی ضمن اهداء لوح تقدیر از نخبگان مهارتی به عنوان غرور ملی کشور یاد کرد.

به گزارش روابط عمومي اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان تهران، دکتر رضا گرزین با بیان اینکه کارشناسان باید به پرورش یک نخبه مهارتی افتخار کنند، اذعان داشت: با توجه به سرعت گسترش و پیشرفته شدن صنایع، جایگاه آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای هماهنگ با بازار کار نمود بیشتری یافته و مربیان می توانند با تربیت و شناسایی نيروي جوان و با استعداد در کشور خلاء های مهارتی را پر نمایند.

به گفته این استاددانشگاه مربیان آموزش فنی و حرفه ای با ارائه آموزش های مهارتی و ارتقاء توانمندی و مهارت جویندگان اشتغال، فرصت های شغلی مناسبی را برای مهارت آموختگان فراهم نموده و در نهایت مهارت آموختگان فرصت شغلی ایجاد می نمایند.

مدیرکل استان تهران نخبگان مهارتی را تضمینی برای اشتغال و شکوفایی کشور دانست و افزود: ارتقاء توان علمی و مهارتی نخبگان با داشتن پتانسیل بالا در امر کارآفرینی را در بهبود فضای کسب و کار مهم است و این مهم با انتقال مهارت مربیان و کارشناسان مجرب و توانمند این مجموعه امکان پذیر است. 
عضو شورای اداری استانداری تهران با بیان اینکه خواستن، خلق کردن است، تصریح کرد: نخبگان مهارتی افرادی هستند که پس از آموزش های مهارتی علاوه بر اشتغال پایدار، کارآفرین نیز می باشند و مربیان آموزش فنی و حرفه ای با تربیت نیروی ماهر و کاربلد موجب بهره ‌برداری از منابع مختلف در جامعه و تولید روزافزون می‌گردند.

این مقام مسوول در پایان خاطر نشان ساخت: اگر در کشور اهمیت بیشتری به مقوله مهارت آموزی داده شود اهداف خرد و کلان رشد اقتصادی با سرعت بیشتری صورت می پذیرد.

 

*هم افزایی بخش خصوصی و سازمان فنی وحرفه ای با تعاملات کاری

حرکت آموزش های مهارتی به سوی کارکردهای نوین و توسعه مهارت سرمایه انسانی بوده است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران در جمع مدیران و موسسین آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد استان تهران، بیان داشت: حرکت آموزش های مهارتی به سوی کارکردهای نوین و توسعه مهارت سرمایه انسانی می باشد.

دکتر گرزین با عنوان این مطلب که سازمان آموزش فنی و حرفه ای شریک بخش خصوصی می باشد، اظهار داشت: بخش دولتی و بخش خصوصی به عنوان شریک در کنار هم قرار می گیریم و با گفتمان صحیح و شناسایی فرصت ها و تهدیدات، روح مشارکت بیش از پیش بین این دو بخش تبلور پیدار می کند.

این مقام مسوول صیانت از سرمایه گذاری های بخش خصوصی در ارائه آموزش های مهارتی را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح نمود: برخی از مشکلات اقتصادی و اجتماعی سبب کاهش مراجعه اقشار مختلف جامعه به کسب مهارت آموزی گشته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با تأکید بر توسعه ی کیفی آموزش های مهارتی به جای توسعه ی کمی آموزشگاه ها، اذعان داشت: باید در مقابل رشد آماری آموزشگاه ها سیاست انقباظی داشته باشیم و با حفظ همین تعداد موسسات کارآموزی آزاد به فکر بالا بردن کیفیت آموزش ها و تشویق آحاد مردم به کسب مهارت باشیم.

به گفته ی این مدیرکل هزینه آموزش در دنیا با توجه به امکانات و تجهیزات بسیار بالا می باشد و این مهم با خصوصی سازی و مجازی سازی تحقق پیدا می کند.

دکتر گرزین با اعلام آمادگی مبنی بر بازنگری استانداردهای مهارتی و شناسایی مشاغل جدید بازار محور، اذعان نمود: گسترش آموزش های فنی و حرفه ای مهارتی هدف مشترکی است که توسط بخش دولتی و موسسات کارآموزی آزاد زیرمجموعه در راستای نقش آفرینی جوانان در دنیای کسب و کار دنبال می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار