رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:پرونده نجفی به قدری روشن است که نیازی به تحقیقات اضافی نداشت/ضرغامی: جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی لغو شد و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۵۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲ 11 June 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
امام جمعه همدان خودروی ماکسیما را برگرداند

مدیر روابط عمومی دفتر نماینده، ولی فقیه در استان همدان گفت: آیت‌الله شعبانی در بدو ورود به دفتر خودروی ماکسیما با پلاک «ج ۲۸» را به استانداری برگرداند و در حال حاضر نیز از یک خودروی معمولی استفاده می‌کند. در گذشته استانداری همدان یک دستگاه خودروی ماکسیمای سفید با پلاک ج. ۲۸ متعلق به شهرداری ملایر را در اختیار دفتر امام جمعه قرار داده بود و این خودروی نسبتاً گرانقیمت معمولاً در پارکینگ دفتر امام جمعه قرار داشت و اغلب برای سفر‌های خارج از شهر استفاده می‌شد.بر این اساس مدیر روابط عمومی دفتر نماینده، ولی فقیه در استان همدان اظهار کرد: آیت‌الله شعبانی بلافاصله بعد از انتصاب به عنوان نماینده، ولی فقیه و در بدو ورود به دفتر امام جمعه خودروی ماکسیما با پلاک «ج ۲۸» را به استانداری همدان برگرداند. مسلم مخفی بیان کرد: در حال حاضر ایشان از خودرو‌های معمولی دفتر استفاده می‌کنند و خودروی قبلی نیز بدون استفاده بازگردانده شد.
 
واکنش مشاور احمدی‌نژاد به ادعای همسرش؛ پرستویی در کار نیست
 
داوری که از شش روز پیش در توییتر فعالیتی نداشته در پاسخ به سوال یکی از دوستانش درباره‌ی اینکه آیا از آنچه توسط خانم الهام سلمانی در دو روز اخیر در توییتر منتشر شده خبر دارد یا نه گفت: موبایلم را سرقت کرده‌اند دسترسی به تلگرام و توییتر ندارم. ولی خواهرم دیشب یک چیز‌هایی را نشانم داد.داوری در پاسخ به این سوال که «شما که چند وقتی است جدا زندگی می‌کنید. جریان این توییت‌ها چیست؟» گفت: نوروز پارسال که از زندان به مرخصی درمانی آمدم یک موضوعاتی پیش آمد و من هم تصمیمی از چند سال پیش داشتم که از ایشان جدا بشوم. او درباره‌ی ادعای در کار بودن یک پرستو هم گفت: آن‌هایی که به من نزدیک‌ترند، چه در دفتر آقای احمدی نژاد و یا امثال خود شما، این را می‌دانید که حداقل یک سال است به طور جدی دنبال طلاق بودم. خانواده‌ی ایشان و خانواده‌ی خودم در جریان هستند. مساله‌ی خاصی نیست، دو تا آدم در مقطعی تصمیم دارند که زندگی تشکیل بدهند و یک جایی هم به این نتیجه می‌رسند که توافقی نیست و سازشی نیست و نهایتا بر اساس قانون جدا می‌شوند. این حقشان است. اینکه ماجرا را به مسایل امنیتی و پرستو نسبت بدهند برایم عجیب بود.

بهرام مفاخری یکی از فعالان همسوی جریان احمدی نژاد دوشنبه شب در توییتر نوشت: «امروز دوشنبه ۲۰ خرداد ۹۸ مکالمه‌ای تلفنی با دکتر عبدالرضا داوری داشتم، نکات مهمی را پیرامون حواشی بوجود آمده مطرح کردند که با اجازه آقای داوری فایل ضبط شده‌ی مکالمه را جهت تنویر افکار عمومی منتشر می‌نمایم». داوری در این مکالمه تاکید کرد: من از اساس با این نحوه‌ی ورود به موضوعات مخالفم. این موضوع شخصی آدمهاست. این در شان من و خود ایشان نیست. ایشان آدمی اهل مطالعه و پژوهش بود. این رفتار خیلی غیرمتعارف است که یک موضوع شخصی عادی را اینطور منعکس کنند. بعد از زندگی مشترک هم کسی انتخاب شخصی خودش را دارد. من چرا باید سوژه‌ی پرستو باشم؟! ما شش – هفت سال پیش که در دولت قبل جوان‌تر بودیم و دسترسی و امکانات بودیم، آن زمان سوژه‌ی کیس‌های امنیتی نبودیم، حالا که الان ته دسترسی‌مان این است که در میدان انقلاب کتاب بخریم چرا باید سوژه‌ی امنیتی باشم؟! اصل این حرف منطقی نیست. به نظرم می‌رسد که این بحث را خواستند به فضای ماجرای دکتر نجفی ببرند و یک کیسی هم از اینوری مطرح کنند. در حالی که این ماجرا امنیتی نیست و واقعیت ندارد. شنونده باید عاقل باشد.

وی گفت: داریم جدا می‌شویم و هر کسی هم می‌تواند انتخاب خودش را داشته باشد. تلاش می‌کنم که این قضیه از یک موضوع خصوصی خارج نشود. در درجه‌ی اول نگران دخترانم هستم. بالاخره بچه‌های من فرهیخته‌اند. حیف است که بیاییم این مسایل را مطرح کنید؟ اصلا به‌فرض بنده مقصر. بنده امکان تداوم این زندگی را ندارم. تصمیم هم گرفتم. به خیلی از رفقای بزرگوارمان مثل آقای احمدی نژاد، آقای مشایی، آقای بقایی و … در جریانند. من هم الان دارم جدا زندگی می‌کنم و همه چیز روشن است. خب دو نفر آدم نمی‌توانند با هم زندگی کنند. خود ایشان هم می‌دانم که مخالفتی ندارد، ولی تاکیدش بر این بود که شما باید بروی و دادخواست طلاق را بدهی. من هم گفتم چشم. وکیل گرفتم که دارد کار‌ها را انجام می‌دهد. حتی به‌لحاظ زمانی به وکیل گفتم که طوری برنامه‌ریزی کن که بعد از امتحان ترم بچه‌ها باشد و در تابستان بتوانم مسایل بچه‌ها را سازماندهی کنم. یعنی این ملاحظات را هم داشتم تا بچه‌ها کمتر آسیب ببینند.
 
واکنش الهام سلمانی به سخنان داوری
 
الهام سلمانی در توییتر نوشت: بالاخره بعد۱هفته سکوت وانزوا، مکالمه ظاهرا اتفاقی آ. #داوری بافردی ک. خانم #ف_کاف اورا #بهرام صدامیزند، منتشرشد. دفاعیاتی بمراتب ضعیف ترازآنچه ک. انتظارمیرفت. باری! تلاش داوری برای فروکاهی ماجرابه مسئله‌ای خانوادگی، یک #عملیات_فریب است ک. باهدف انحراف افکارازپروژه #پرستو طراحی واجراشده است
 
پرونده نجفی به قدری روشن است که نیازی به تحقیقات اضافی نداشت

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه‌قضائیه گفت: پرونده نجفی به قدری روشن است که نیازی به تحقیقات اضافی نداشت. وی ادامه داد: پرونده از منظر قضایی یک پرونده قتل جنایی خانوادگی و کاملاً روشن است و از بعد قضایی و تحقیقات، همکاران ما در دادسرا با هیچ ابهامی مواجه نبودند. هم اقاریر و هم بررسی صحنه جرم و تحقیقات پلیس و پزشکی قانونی انجام شده و به قدری روشن است که نیازی به تحقیقات بیشتر نداشت.

اینترپل مدیرعامل اسبق بانک سرمایه را بازداشت کرد

مدیرعامل اسبق بانک سرمایه هفته گذشته توسط اینترپل بازداشت شد. قهرمانی نماینده دادستان تهران در هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان بانک سرمایه گفت: آقای حیدرآبادی‌پور مدیرعامل بانک سرمایه که قبل از مدیریت آقای خانی در این سمت بوده‌اند که در حین تحقیقات از وی از کشور متواری و به اسپانیا گریخته بود، هفته گذشته توسط پلیس اینترپل دستگیر شد و تشریفات قانونی جهت اعاده وی هم اکنون در جریان است.

فرزند کروبی: گشایش‌هایی در حصر ایجاد شده

محمد حسین کروبی گفت: علاوه بر نصب ماهواره برای آقای کروبی گفته شده که خواهر، خواهر زاده‌ها و برادرزاده‌ها هر موقع که بخواهند می‌توانند بدون هماهنگی قبلی به ملاقات ایشان بیایند. محمد حسین کروبی فرزند حجت‌الاسلام مهدی کروبی در گفتگو با ایلنا، در پاسخ به این سوال که آیا گشایشی‌هایی که در مورد میر‌حسین موسوی و زهرا رهنورد صورت گرفته، در مورد آقای کروبی هم انجام شده است، گفت: در سال ۹۸ ماموران امنیتی یک سری گشایش‌هایی را ترتیب دادند از جمله اینکه گفتتد می‌توانیم برای محصوران ماهواره نصب کنیم. وی افزود: با اینکه آقای کروبی در ابتدا زیاد موافق این کار نبودند، اما با صحبت خانواده مبنی بر اینکه اگر این کار انجام بشود خوب است، پذیرفتند. کروبی با اشاره به اینکه کانال‌های محدودی برای آقای کروبی باز است، گفت: برای ایشان ماهواره گذاشتند، اما شبکه‌های خیلی کمی را باز گذاشته‌اند. این شبکه‌ها تنها محدود به چند شبکه خبری فارسی است. فرزند مهدی کروبی افزود: علاوه بر نصب ماهواره گفته شده که خواهر، خواهر زاده‌ها و برادرزاده‌ها هر موقع که بخواهند می‌توانند بدون هماهنگی قبلی به ملاقات ایشان بیایند. وی درباره اینکه آیا تلفن همراه هم در اختیار ایشان قرار گرفته است، گفت: تلفن در اختیار ایشان نیست، ولی مادرم مدتی است که مشکلی ندارند از اینکه موبایل به منزل ببرند.

نزار زاکا از ایران خارج شد

صفحه امنیت عمومی لبنان در توئیتر تصویری از نزارزاکا در هواپیما و در حال ترک ایران منتشر کرده است.

ضرغامی: جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی لغو شد

عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در توئیتی از لغو شدن جلسه امروز این شورا خبر داد. وی در این توئیت نوشت: "طبق برنامه، باید امروز جلسه ش. ع. ا. فرهنگی تشکیل می‌شد. بعد از چندبار تأیید و تکذیب، می‌گویند جلسه لغو شده است! بی‌احترامی به اعضا به کنار، موضوعات مهم و اولویت‌دار انباشته‌شده، همچنان در بلاتکلیفی ماند. قرار بود نواب محترم رئیس، در این شرایط و بر اساس آیین‌نامه جلسه را تشکیل دهند".

فلاحت پیشه: دست روی قرآن گذاشتن و قسم خوردن، کار ذوالنور است نه من

بدنبال انتشار خبری مبنی بر اینکه حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در انتخابات سال آخر این کمیسون نامزد ریاست نیست، او در مصاحبه‌ای توضیحاتی است.بخشی از مصاحبه را می‌خوانید:اخیرا مطالبی مبنی بر اینکه شما دست روی قرآن گذاشته‌اید و قسم خورده‌اید که در سال جاری کاندیدای انتخابات هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی نشوید در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، این مطالب را تایید می‌کنید؟

این حرف‌ها و طرح این قبیل موارد، اقداماتی است که آقای ذوالنوری (کاندیدای اصولگرای کرسی ریاست کمیسیون امنیت ملی) انجام می‌دهد. او عادت به قسم و قرآن و این قبیل موارد دارد، ما اهل این کار‌ها نیستیم. این مواردی که آقای ذوالنوری مطرح کرده است، درست نیست و اساسا وجود خارجی نداشته است. طرح این موارد ضمن آنکه به خودی خود امری بد است، روش بدی نیز برای تخریب دیگران محسوب می‌شود که اولین‌بار خود این آقایان طرح این موارد را باب کردند وگرنه در واقعیت چنین چیزی وجود نداشته است.
 
درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دولت از مالیات پیش‌فروش سکه

محمد قاسم پناهی، سرپرست پیشین سازمان امور مالیاتی، گفت: ۷.۶میلیون سکه از سوی بانک مرکزی فروخته شده که بیش از ۶میلیون سکه پیش فروش شده مشمول مالیات بر درامد خواهد بود. یک میلیون سکه زیر ۲۰ عدد بوده و معاف از معالیات خواهد بود. به هر حال محاسبات نشان میدهد، در این طرح درامدی حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان وصول خواهد شد. /تسنیم

مدیرعامل سابق پرسپولیس ممنوع الخروج شد

حمیدرضا گرشاسبی، محمدرضا حاجی‌بیگی و ابوالفضل روغنی سه عضو هیات مدیره پرسپولیس هستند که به دلیل بدهی مالیاتی این باشگاه ممنوع‌الخروج شدند و اجازه خروج از کشور را ندارند. طبق اعلام مسئولان باشگاه رقمی در حدود ۶۸ میلیارد تومان بدهی مالیاتی باشگاه پرسپولیس است و به مسئولان سابق این باشگاه اعلام شده که باید تکلیف این بدهی روشن شود و این در حالی است که اعضای هیات مدیره سابق پرسپولیس آذرماه سال ۹۷ از سمت خود به دلیل بازنشستگی کنار گذاشته شدند. /فارس

تیراندازی مقابل تئاتر شهر، آبروی تهران را بُرد

محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران در یادداشتی برای خبرآنلاین نوشت:به نظر می‌رسد ما قدر داشته‌های خود را نمی‌دانیم. در این که یک شهر شاید به مدت یک قرن سال تلاش می‌کند و اندوخته‌ها و دارایی‌های خود را جمع می‌کند تا خیابانی مانند، ولی عصر به نماد مهم شهری که در دنیا شناخته است و یکی از مهمترین و معروف‌ترین خیابان‌های ایران و خاورمیانه است، ساخته شود. امروز تهران چنین سرمایه و دارایی‌ای دارد، خیابانی با ۱۰۰ سال قدمت که به عنوان محوری ترین، ارزشمندترین و طولانی‌ترین خیابان شهر، خود را در اختیار مردم می‌گذارد.

فردی که از گردشگران در سد لفور عکاسی کرد، بازداشت شد

در نشست خبری امروز سخنگوی قوه قضاییه، خبرنگاری پرسید چرا فردی که از عریانی افراد در سد لفور عکس گرفته است، بازداشت شده است مگر شما نمی‌گویید باید امر به معروف کرد؟ اسماعیلی گفت:امر به معروف را توضیح دادم. انعکاس این موضوع به مقامات قضایی را می‌پسندیم، ولی انتشار این تصاویر در فضای مجازی را کسی تایید نمی‌کند. جایی هم که فیلم و عکس داریم افراد مورد وثوق باید به مراجع ذی ربط منعکس کنند. اگر برخوردی انجام شود از این منظر است. بعضا گفته اند با کسی که عکس می‌گیرد برخورد می‌کنند، نه اینطور نیست. انتشار این تصاویر در فضای مجازی انطباق با قانون ندارد. اگر عکاس هم مانند راننده اسنپ عمل می‌کرد حتما مورد حمایت قرار می‌گرفت.

داعش از دیوار وارد مجلس نشد، از در وارد شد

سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر گفت:نمایندگان شاهد آن هستند که هر روز یک دیواری در مجلس بنا می‌شود و بعدا خراب می‌شود. بابا جان من داعش از دیوار وارد نشد از در وارد شد باید معلوم شود که پیمانکاران مجلس چه کسانی هستند و مسافرت‌های خارجی بر چه اساسی انجام میشود شفاف سازی را از خود شروع کنیم. آقای لاریجانی ضمن تبریک به ریاست شما! امیدوارم در پایان این دوره نقش خودتان را به عنوان سخنگوی مجلس به درستی ایفا کنید و مجلس را از این زبونی و ذلت خارج کنید مجلس اگر در راس امور بود امروز وضعیت مملکت به این اسفناکی نبود. / خبرآنلاین

نباید در تأیید صلاحیت افراد تسامح و خلاف قانون عمل شود

آیت‌الله مهدی شب‌زنده‌دار جهرمی، شامگاه دوشنبه در همایش بصیرتی ناظرین شورای نگهبان شهرستان جهرم فارس: در تأیید یا رد صلاحیت‌ها باید سلایق شخصی کنار گذاشته شود و آنچه در این زمینه اهمیت دارد عمل به قانون و شرع مقدس است که باید مورد توجه قرار بگیرد. نباید در تأیید صلاحیت افراد تسامح و خلاف قانون عمل شود و هدف شورای نگهبان عمل به قانون و رعایت شرع مقدس است. باندبازی، حزب‌گرایی، قوم و خویش‌بازی خلاف قانون است و یک ناظر شورای نگهبان باید در مقام نظارت هیچ فرقی میان برادرش و سایرافراد قائل نباشد. وسواسی بودن و نامتعادل عمل کردن نیز امری غلط است و مفهوم انقلابی‌بودن، بی‌ضابطه عمل کردن نیست و باید قانون اساسی معیار باشد. درست است که مشکلات داخلی و خارجی سبب شده تا گلایه‌هایی در جامعه وجود داشته باشد، اما مردم تمام مسائل را به یکدیگر پیوند نمی‌زنند و با بصیرت، صبر و انقلابی خود در مناسبت‌های مختلف این وفاداری به نظام و انقلاب را به اثبات می‌رسانند. مردم به مبانی و ارزش‌های انقلاب توجه دارند و حضور درخشان مردم در تشییع طلبه همدانی و امام جمعه کازرون، مورد تحسین همگان بود.

پروانه سلحشوری: امین فردین برای من پرونده سازی کرد

هر زمان حرفی بزنم یا نطقی کنم یا توییت و یادداشتی منتشر کنم، توپخانه تخریب‌شان فعال می‌شود. در یک فیلم نیم‌ساعته ۱۵ شرکت برایم درست کردند. حتی اسم و تعداد فرزندانم را هم در آن فیلم به اشتباه گفته بودند. همین آقای امین فردین که حالا همه می‌دانند چه کسی است. واقعا نمی‌دانم پرستوسازی واقعیت دارد یا نه، ولی چیزی هست که خیلی بر سر زبان‌ها افتاده و همه می‌گویند پرستو. راست و چپ، مردم سیاسی و غیرسیاسی همه اشاره می‌کنند که پرستوسازی رخ می‌دهد و شخصیتی که قربانی شده پرستو بوده. / شرق
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار