مدیرکل دفتر راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: توزیع سهیمه لاستیک و روغن ۱۰ استان در پایانه بندر امام خمینی (ره) در جنوب خوزستان آغاز شد.
کد خبر: ۷۵۵۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴ 22 June 2019

 غلامحسین دغاغله در نشستی که با حضور نمایندگان ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های تهران، اصفهان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمان، همدان، یزد، فارس، لرستان، خراسان رضوی در پایانه بندر امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: بر این اساس مقرر است نمایندگان ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور به منظور ترغیب رانندگان بومی خود و توزیع سهمیه لاستیک و روغن بین رانندگان در بندر امام خمینی (ره) مستقر شوند و اولویت حمل بار از مبدا بندر امام خمینی (ره) با حمل کالاهای اساسی است.

وی گفت: با توجه به فراخوان ۱۰ استان و استقرار نمایندگان حمل و نقل کالا متشکل از معاونان و رؤسای ادارات حمل و نقل کالای استان‌ها، مقرر شد اعزام ناوگان فله بر با اولویت مبدا بندر امام (ره) در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: هر استان با اتخاذ تدابیر لازم، با همکاری شرکت‌های حمل ونقل خود از ناوگان ملکی استفاده کرده و این ناوگان را به منظور حمل و بارگیری کالاهای اساسی شامل شکر، ذرت، سویا، کنجاله، کود شیمیایی، دان چین و انواع خوراک دام که اولویت حمل محسوب می‌شوند را به کار خواهند گرفت که به سمت بندرامام خمینی (ره) هدایت می‌شوند و در این زمینه هر شرکت باید حداقل ۲ دستگاه از ناوگان ملکی خود را به صورت هفتگی به سمت بندر امام خمینی (ره) اعزام کند.

دغاغله گفت: هم اکنون طرح تشویقی توزیع لاستیک و توزیع روغن به ازای حمل بار از بندر امام خمینی (ره) در بندر امام در حال انجام است.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شده جلسات کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت‌های حمل و نقل در استان‌ها به منظور رسیدگی به تخلفات احتمالی در این خصوص برگزار شود.

بندر امام خمینی (ره) بزرگترین بندر کشوراز نظر توان ذخیره سازی انواع کالاها از قبیل محصولات فله خشک و مایع است که با برخورداری از ۳۸ پست اسکله به طول هفت کیلومتر نزدیک ترین بندر جنوبی به مراکز صنعتی و جمعیتی کشور، کوتاه‌ترین و مطمئن‌ترین پل ارتباطی با کشورهای عراق، ترکیه، حوزه قفقاز و اروپای شرقی، بهره مند از ظرفیت‌های مناسب پسکرانه ایجاده‌ای، ریلی و هوایی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار