به مناسبت در پیش رو داشتن هفته قوه قضائیه که از ۱ الی ۷ تیر سال جاری است برنامه های گرامیداشت این هفته توسط معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان رضوی اعلام شد.
کد خبر: ۷۵۵۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰ 16 June 2019

به گزارش تابناک رضوی، « امیر مرتضوی»  در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک پیشاپیش به مناسبت هفته قوقه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی با بیان اینکه همه ساله به مناسبت هفته قوه قضائیه که از یکم الی هفتم تیر برگزار می شود با همکاری و حمایت رسانه ها عملکرد قوه قضائیه در طی یکسال به مردم اطلاع رسانی می شود، گفت:تلاش شده برنامه ها امسال با رویکرد مردمی و اجتماعی بودن و با قدرت و قوت برگزار شود.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ابتدای هفته قوه قضائیه غبارروبی مزار شهدا در بهشت رضا(ع) با حضور تمام مسئولین قضائی انجام می شود، اظهارداشت:روز شنبه یکم تیرماه دیدار ایثارگران و خانواده های شهدای قوه قضائیه انجام خواهد شد همچنین نشست خبری رئیس کل دادگستری و خراسان رضوی و دادستان با اصحاب رسانه برگزار می شود.

 

مرتضوی با بیان اینکه یکشنبه دوم تیرماه هم نشست خبری مدیرکل بازرسی استان و ارائه گزارش عملکرد و فعالیت ها در ساعت ۹ صبح و نشست خبری مدیرکل تعزیرات استان در خصوص گزارش عملکرد بازار و ارائه آمار تخلفات برگزار خواهد شد، ادامه داد:برنامه تلویزیونی اشاره هم با حضور رئیس کل دادگستری خراسان رضوی و دادستان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه دوشنبه سوم تیرماه هم ملاقات عمومی مسئولان قضائی را در سطح استان داریم، افزود:مدیرکل پزشکی قانونی و مدیرکل اسناد خراسان رضوی هم در این روز در نشستی خبری به سوالات اصحاب رسانه پاسخ خواهند داد همچنین سوم و چهارم تیرماه هم همایشی در تهران و پنجم تیرماه هم دیدار مسئولین قضائی با رهبر معظم انقلاب برگزار می گردد.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان رضوی با بیان اینکه ششم تیرماه هم نشست خبری رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب مشهد با اصحاب رسانه را خواهیم داشت، گفت:در روز جمعه هفت تیرماه هم رئیس کل دادگستری خراسان رضوی سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه خواهد بود که گزارش کاملی را از عملکرد داگستری خراسان رضوی به مردم خواهند داد.

 

مرتضوی به برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیرم در حرم مطهر رضوی و جلسه ای مشترک با استاندار خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: در ابتدای هر سال بخش نامه ای در خصوص تعریف سرفصل ها را داریم که این روال امسال هم ادامه داشته به طوریکه تاکید بر حفظ استقلال و جایگاه قضات و دستگاه قضائی، مبارزه قضات با مفاسد و رعایت سه اصل سرعت، صحت و دقت، حمایت از تولید، کارآفرینی و سرمایه گذاری مشروع، توجیه مدیران به انجام تکالیف و وظایف قانونی خودشان از این سرفصل ها است.

 

وی با تاکید بر اینکه بحث رسیدگی به پرونده ها با سرعت و رویکرد کاهش ورودی، کاهش موجودی و به حداقل رساندن پرونده های رسوب کرده از کارهای خوبی است که در استان انجام شده، گفت:خراسان رضوی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم در کشور طلایه دار است.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل خراسان رضوی با اشاره به انیکه در خصوص کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات های جایگزین خوب عمل کردیم به طوریکه در سال گذشته جمعیت کیفری استان ۲۲ هزار نفر بود و اکنون به ۱۶ هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار