در نشست خبری مسابقه بزرگ نوستاره بیان شد؛
نشست خبری مسابقه بزرگ نوستاره با هدف استعدادیابی کودکان و نوجوانان پیش از ظهر امروز برگزار شد.
کد خبر: ۷۵۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲ 23 June 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگی تابناک تهران؛ نشست خبری مسابقه بزرگ نوستاره پیش از ظهر امروز در محل تماشاخانه سیمرغ و باحضور محسن احتشامی-کارگردان، طراح و مجری طرح این برنامه؛ الهه رضایی-داور؛ آقای صمدیان-داور؛ نیلوفر امینی‌فرد-مجری؛ مهیار نجیب-مجری و صادقی-سرمایه گذار برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محسن احتشامی با اشاره بر پخش برنامه استعدادیابی ویترین در سال 1394، گفت: در سال 1393 که برای اولین بار در ایران تصمیم بر ضبط و پخش یک برنامه استعداد یابی داشتیم؛ به دلیل عدم موجودیت برنامه مشابه در ایران این اتفاق بسیار سخت بود. به همین دلیل در شبکه نمایش خانگی پخش شد و پس از آن تلویزیون نیز این مسیر را پیدا کرد و برنامه‌هایی در این مورد به آیتم‌های پخش خود اضافه کرد که امروز نیز بیننده آن‌ها هستیم.

لزوم توجه، کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان/ تلویزیون دست و پای مسابقات استعدادیابی را می‌بندد!

او ادامه داد: از نگاه من کشف استعداد در حوزه کودک و نوجوان است که به معنای واقعی خود می‌رسد؛ چراکه در سن‌های بالاتر فرد تنها در کاری که حرفه‌ای شده است و به دیده شدن نیاز دارد استعداد می‌گوید. این درحالی است که در حوزه کودک و نوجوانان مسیر می‌تواند به نوع دیگری رقم بخورد و کودک در یک حوزه به پیشرفت کامل برسد.

احتشامی بیان کرد: چندین ماه برای این مسابقه و جریانات آن برنامه ریزی کرده‌ایم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که «نوستاره» در جزیره کیش و در 30 قسمت ضبط و پخش شود؛ خوشبختانه تا به امروز تعداد 98 فرد در دو رده سنی کودک 8 تا 11 سال و نوجوانان 11 تا 16 سال توسط داوران محترم انتخاب شدند.

او با بیان اینکه اولین قسمت این برنامه از روز سه شنبه 4 تیرماه پخش خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این برنامه سه داور دائم حضور دارند، سرکارخانم الهه رضایی که قطعا وجود ایشان سرمایه‌ای مهم برای ما و گروه ما می‌باشد، جناب آقای یاسرخاسب که از اساتید بسیار خوب تئاتر، بیان و بدن می‌باشند، جناب آقای بهنام صفاریان که سالیان سال است در حوزه موسیقی فعالیت‌های قابل توجه‌ای را داشته‌اند؛ علاوه براین در هر برنامه، براساس محتوا آن برنامه یک داور نیز به عنوان مهمان حضور دارند. مجریان برنامه نیز سرکارخانم نیلوفر امینی‌فرد و آقای مهیار نجیب می‌باشند که با هدف همراهی و همدلی با کودکان و نوجوانان در این برنامه حضور دارند.

کارگردان این اثر هنری افزود: دراین برنامه به هیچ عنوان ضربدری وجود ندارد، هیچ یک از شرکت کنندگان نیز حذف نخواهند شد اما در هر برنامه دو نفر انتخاب خواهند شد که یکی از آن‌ها از کودکان و یکی از آن‌ها از نوجوانان است. علاوه براین یکی از آن‌ها بوسیله رای داوران و دیگری بوسیله رای مردم انتخاب می‌شود.

احتشامی گفت: بنده اعلام می‌کنم که از تلویزیون و پیشنهاداتش در مورد این برنامه استقبال می‌کنم اما درحال حاضر هدف براین است که این برنامه در شبکه نمایش خانگی و تلویزیون‌های اینترنتی پخش شود. این برنامه بر روی یکی از زیباترین صحنه‌های خاورمیانه ضبط خواهد شد و از نظر بصری نیز سعی براین داریم تا فضایی حرفه‌ای تر با جذابیت‌های فراوان تولید نماییم.

او ادامه داد: قطعا ساختار برنامه‌ای که در حال حاضر تولید شده است با متراژ تلویزیون بسیار فاصله دارد و برای پخش آن می‌بایست تدوین‌های بسیاری بر روی هر قسمت آن صورت گیرد؛ نکات بسیاری از جمله نشان دادن ساز از ممیزی‌های تلویزیون محسوب می‌شود که در فضای شبکه نمایش خانگی وجود ندارد. بنابراین نشان دادن این استعداد برای ما بسیار حائز اهمیت است.

طراح برنامه استعدادیابی ویترین یادآورشد: ویترین یک حرکت و جریان را آغاز کرد که باعث شد برنامه‌ای چون عصرجدید امروز تولید شود، بنابراین تجربه‌ی بسیار خوب و مهمی برای ما از نظر فرهنگی و هنری بود؛ بنابر همین تجربه، سعی کرده‌ایم تا تیمی قوی‌تر از گذشته و پشتوانه مالی بهتر تشکیل دهیم تا بتوانیم با برنامه ریزی به اهداف مورد نظر خود دست یابیم.

این مجری تلویزیون در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم استفاده از مجریان چهره و سلبریتی به جهت دیده شدن برنامه، گفت: به شدت مخالف حضور بازیگر و سلبریتی در حوزه اجرا هستم، فکرمی‌کنم این یک نگاه غیر حرفه‌ای است که تنها به هدف جذب مخاطب شکل گرفته است. در همه‌ی دنیا این اتفاق رخ می‌دهد، اما ما کجای هنرمان شبیه به دنیاست که می‌بایست حتما اینجا شبیه باشد؛ مجریان برتر ما امروزه درحال کنار رفتن و یا کنار گذاشته شدن می‌باشند و بازیگران، ورزشکاران و خوانندگان درحال جایگزینی آن‌ها می‌باشند. من براین باورم که تبهر ارزش بسیار بیشتری نسبت به شهرت دارد.

محسن احتشامی با تاکید برآنکه هدف نوستاره حمایت از استعدادها پس اتمام برنامه می‌باشد؛ عنوان کرد: در برنامه ویترین نیز بسیاری از استعدادهای معرفی شده را پس از برنامه حمایت کرده‌ایم اما قطعا این مسیر در برنامه نوستاره بسیار جدی تر دنبال خواهد شد. ما به دنبال آن هستیم تا انشاالله نوستاره تبدیل به پایگاهی برای نشان دادن استعدادها در طول سالیان بعد و انتشار گزارش نتایج به عمل آمده از این حمایت است.

الهه رضایی نیز در پاسخ به این سوال بیان کرد: هر فردی برای خود جایگاه مشخصی دارد؛ اگر برنامه درست ساخته شود و در هر قسمت آن اهالی فن حضور داشته باشند، قطعا دیده خواهد شد اما اگر تمامیت یک برنامه بواسطه یک مجری که بازیگر است شکل گرفته است، از نگاه بنده به هیچ عنوان ارزش دیدن ندارد چراکه کار باید ارزش برنامه سازی داشته باشد.

او افزود: ملاک داوری در این برنامه در ابتدا نوع کار کودکان و سپس نحوه ارتباط گیری آن‌ها می‌باشد. برای ما این مهم است که آن کودک، کار مورد نظر را نسبت به رده سنی خود می‌تواند بهتر انجام دهد یا خیر.

نیلوفر امینی‌فرد با اشاره بر اهداف و محوریت برنامه نوستاره، ابراز داشت: به طور کلی اگر در مکان و اتفاقی دلم نجوشد و رسالتی نداشته باشم قطعا درآنجا حضور نخواهم داشت و در مورد این برنامه نیز باید بگویم که تا به امروز این اتفاق را بسیار دلی دیده‌ام و از آن لذت برده‌ام. محسن احتشامی کارگردان خوش فکری است و خوشحالم که در این اثر با ایشان همکاری خواهم کرد.

او ادامه داد: از کودکی به کارهایی علاقه داشته‌ام که در آن‌ها هیجان وجود داشته است، برای اولین بار نیز به عنوان یک مجری کودک تست دادم اما متاسفانه به دلیل جدیت صورت بنده را نپذیرفتند؛ بسیار خوشحالم که در این کار حضور دارم. ما در این برنامه اهداف بسیار مهمی داریم، ما میخواهیم در ابتدا حضور مردم را به معنای واقعی داشته باشیم و در کنار افرادی که به دریچه‌ای برای دیده شدن نیاز دارند، باشیم.

لزوم توجه، کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان/ تلویزیون دست و پای مسابقات استعدادیابی را می‌بندد!

امینی فرد افزود: در مورد اجرای بازیگران چهره نیز باید بگویم که به شخصه مشکلی با این موضوع ندارم، اگر تنها به موضوع شهرت نگاه کنیم، امروزه شاخ‌های مجازی گاها از بسیاری از بازیگران ما معروف تر هستند، ما آن‌هارا باید برای اجرا بیاوریم؟

صادقی، سرمایه گذار این برنامه نیز خاطرنشان کرد: یکی از رسالت‌های مهم آوای خلیج فارس، رسالت فرهنگی است و چه بهتر که این امر در حوزه کودک و نوجوان انجام شود.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی سرمایه گذاری بی بازگشت، خاطرنشان کرد: قطعا این برنامه نیز سودآوری بسیار بالایی خواهد داشت؛ ما از یک سمت مبحث اسپانسرینگ و از سمت دیگر مبحث فروش را داریم پس به هیچ عنوان نمی‌توان سرمایه گذاری در این برنامه را بی بازگشت عنوان کرد.

مهیار نجیب، دیگر مجری این برنامه نیز گفت: همواره دغدغه‌ام کودک و نوجوان بوده است و معتقدم که کمتر به آن‌ها بها داده خواهد شد؛ اما خدارا شاکرم که امروز اوضاع کمی روند بهتری پیدا کرده است. مدت‌ها به دنبال مکانی برای کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان بودم و بارها در این رابطه به شهرداری نیز مراجعه نمودم، اما متاسفانه نتوانستم به هدف خود دست یابم. این برنامه اما واسطه‌ای است برای رسیدن بنده به این هدف که مدت طولانی است به آن می‌اندیشم.

او ادامه داد: قطعا این برنامه در کنار استعدادیابی کودکان، والدین آن‌هارا نیز آگاه می‌سازد؛ اینکه در آینده هر کودک و نوجوانی باید مبنی براستعداد خود در چه شغلی فعالیت کند قطعا به آگاهی والدین مرتبط می‌شود.

در پایان این نشست، بهنام صفاریان از داوران این برنامه نیز گفت: بارها و بارها مبحث استعدادیابی را تجربه و حس کرده‌ام و می‌دانم که پرورش آن چه مقدار حائز اهمیت است. امیدوارم بتوانم در این برنامه کمکی برای رسیدن به اهداف بزرگ آن باشم.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار