پیشنهاد یک رسانه چینی؛
کد خبر: ۷۵۶۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵ 24 June 2019
مثلث آهنین «ایران، روسیه و چین» در برابر آمریکا تشکیل شود

پکن- یک رسانه چینی ‏در مطلبی تحلیلی پیرامون ساقط شدن هواپیمای بدون سرنشین آمریکا توسط ایران، از امکان تشکیل مثلث آهنین «ایران، روسیه و چین» در برابر واشنگتن سخن گفته است.

به گزارش تابناک تهران سایت خبری سینا روز یکشنبه در این مطلب پیشنهاد کرده است این مثلث آهنین در قالب سازمانی توسط ایران، چین و روسیه تأسیس شود.
گزارش می‌افزاید: سه ضلع این مثلث از نظر جغرافیایی، از دریای شرقی چین در تایوان تا غرب خلیج فارس در ایران و جزایر شمالی روسیه را می‌تواند شامل شود.
نویسنده تحلیل پیشنهاد کرده است به منظور تقویت این مثلث آهنین، کشورهای مغولستان، قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان، ترکمنستان، تاجیکستان، هند، نپال و پاکستان نیز به آن بپیوندند.
گزارش با اشاره به توان نظامی ایران در منطقه می‌گوید تهران می‌تواند ارتش آمریکا را به خاورمیانه بکشاند تا از این طریق آن را در دام «مثلث آهنین» گرفتار کند.
این مطلب در تأیید توان نظامی ایران می‌گوید که تهران از طریق یک‌موشک ضد ناو، هواپیمای گران قیمت آمریکا را ساقط کرده است.
گزارش در ادامه با اشاره به قدرتنمایی ایران در موضوعاتی مانند تسخیر سفارتخانه این کشور در تهران، دستگیری ۱۶ ملوان آمریکایی در خلیج فارس و ساقط شدن هواپیمای بدون سرنشین می‌گوید که پایه قدرت ایران در اعتماد به نفس و نیروی انسانی زبده این کشور است.
گزارش در تشریح قدرت نظامی ایران می‌گوید ایران سال‌ها است که از طریق روی آوردن به "اقتصاد مقاومتی" سعی کرده است از اتکای به نفت بکاهد.
گزارش در ادامه به برنامه ایران برای خودکفایی در صنعت نظامی پرداخته و نوشته است که این کشور اکنون توانایی تولید مخازن اصلی جنگی، قایق‌های موتوری، توپخانه‌های معمولی، کشتی‌های سبک، زیردریایی‌های کوچک، هواپیماهای جنگنده و موشک‌های بالستیک را دارد.
گزارش می‌افزاید ایران با قدرت نظامی قابل توجه و سیستم نظامی نسبتاً کامل، در مبارزه با هژمونی ایالات متحده موفق عمل کرده است.
تحلیل می‌افزاید ایران به عنوان "انرژی مثبت" در نظام بین المللی فعلی، یکی از معدود کشورهایی است که توانایی مهار ایالات متحده در منطقه را دارد.
‏گزارش در پایان ابراز حمایت و همگرایی استراتژیک پکن با ایران در فرصت مناسب را ضرورتی اجتناب ناپذیر در ⁧ ژئوپولیتیک⁩ آسیای مرکزی و خاورمیانه خوانده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار