دادستان نظامی مازندران گفت: در سال گذشته 893 هزار و 396 نفر ساعت آموزش بحث پیشگیری از جرم با مدنظر قرار دادن دغدغه‌های مردم داشتیم.
کد خبر: ۷۵۶۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۴ 25 June 2019

رحیم رحیمی میلاشی در نشست خبری که در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مازندران به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: نیروهای مسلح حافظ نظم و امنیت کشور هستند، وجود یک مرجع اختصاصی قضایی برای رسیدگی به جرائم نیروهای مسلح، با دقت و سرعت بر عهده نیروهای ما است.

وی افزود: تنها دادگاه اختصاصی که در قانون اساسی وجود دارد دادگاه و دادسرای نظامی است، سازمان قضایی چون محاکم دیگر، دادگاه و دادسرا دارد که ریاست دادسرا بر عهده دادستان است که دادستان سازمان قضایی نیروهای مسلح مطابق قانون تمام وظایف و اختیار دادستان عمومی انقلاب را داراست.

دادستان نظامی استان مازندران گفت: پیگیری و تعقیب جرائم، کشف جرم، اجرای احکام و بخصوص پیشگیری از جرم وظیفه دادستان بوده و در واقع دادستان سنگربان و مدافع حقوق جامعه است، همچنین در بخش قضایی نیروهای مسلح نظارت کرده و تعامل دوسویه دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: هدف اول سازمان قضایی اصلاح، تربیت و پیشگیری از وقوع جرم است که این موضوع را حقوق بین‌الملل به ما یاد نداده بلکه از قرآن آموختیم تا از تخلف جرم محافظت کنیم، زندان هم نمی‌تواند عامل بازدارنده برای وقوع جرم باشد چرا که هزینه و اعتبار زندانها بالاست و فقط در حد نگهداری می‌توانند کار انجام بدهند پس پیشگیری مهم است.

رحیمی تصریح کرد: از سال ۷۶ پیشگیری از وقوع جرم به سازمان قضایی نیروهای مسلح واگذار شد و ما به عنوان اولین سازمان این‌کار را شروع کردیم و هر ساله ۸۰۰ مجمع استانی در سراسر کشور و بیش از ۸۰ پژوهش در راستای پیشگیری از وقوع جرم داشتیم.

وی تصریح کرد: نیروهای مسلح ما با دنیا فرق می‌کند، چرا که تحت فرماندهی مجتهد کل قواست و همه مسلمانان جهان دلگرم به نیروهای مسلح هستند، اسلام دینی جهان شمول است و ما موظفیم از جهان اسلام دفاع کنیم، پس به کوری چشم دشمنان ما هستیم و خواهیم بود تا ظلم را ریشه کن کنیم.

دادستان نظامی مازندران افزود: از سال ۹۷ رسیدگی به جرائم یگان‌های حفاظت را به ما محول کردند، ما در امر گزینش و استخدامشان هیچ نظارتی نداریم و فقط نظرات را در بخش پیشگیری مطرح می‌کنیم، درصد وقوع جرائم در بین نیروهای مسلح ما بسیار پایین‌تر از نیروهای جهانی است.

وی یادآور شد: برای حفاظت بیرون از نیروهای مسلح در حال حاضر با فراخوان حفاظت دستگاه‌ها برای آموزش در حال برنامه ریزی هستیم، مردم نباید به افرادی که فقط لباس افسران نیروهای مسلح را برتن دارند اعتماد کرده و معامله کنند باید عاقلانه رفتار شود.

رحیمی میلاشی گفت: در سال گذشته ۸۹۳ هزار و ۳۹۶ نفر ساعت آموزش بحث پیشگیری از جرم با مدنظر قرار دادن دغدغه‌های مردم داشتیم.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار