نیویورک تایمز: ایرانی‌ها تحریم‌های جدید را مسخره کردند
روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران پرداخته و اعلام کرده است ایرانی‌ها به تحریم‌های جدید را مسخره کرده‌اند و با شوخی از آن استقبال شده است.
کد خبر: ۷۵۷۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳ 25 June 2019

نیویورک تایمز: ایرانی‌ها تحریم‌های جدید را مسخره کردند

به گزارش تابناک تهران در این گزارش امده است که در طول ماه‌های گذشته همواره مقام‌های ایران تحریم‌های آمریکا را علیه مردم ایران را به عنوان جنگ اقتصادی توصیف کرده‌اند. به گزارش این روزنامه اما واکنش ایرانی‌ها به آخرین مورد این تحریم‌ها که شب گذشته از سوی ترامپ اعلام شد متفاوت بوده است. 

ترامپ شب گذشته  اعلام کرد که فرمان اجرایی را امضا کرده است که به موجب آن تحریم‌های  جدیدی علیه تهران اعمال خواهد شد که نهاد رهبری ایران را نیز شامل می‌شود. همچنین  وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرده دستور دارد به زودی محمد جواد ظریف،وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را در فهرست تحریم‌ها قرار دهد.

نیویورک تایمز در این رابطه نوشته است: سید عباس موسوی،سخنگوی وزارت امور خارجه  در این رابطه می‌گوید: آیا واقعا تحریمی  باقی مانده که در ۴۰ سال گذشته آمریکا علیه کشور و مردم ما وضع نکرده باشد؟ آنها چه دستاوردی داشته‌اند؟

به گزارش نیویورک تایمز،کاربری در توئیتی که بسیار ترند شده و در شبکه‌های اجتماعی چرخیده نوشته است: تنها کسی که هنوز تحریم نشده من،پدرم و بچه همسایه است! وزارت امور خارجه باید شماره ترامپ را بدهد تا زنگ بزنیم و اسم‌های خودمان را اعلام کنیم!

در مقابل کمپین فشار حداکثری دولت ترامپ بر خورد ایرانی‌ها با تحریم‌های جدید خیلی خونسردانه بوده است. بر اساس گزارش نیویورک تایمز جناح‌های سیاسی ایران از طیف‌های مختلف هم اعلام کرده‌اند که اعلام تحریم‌های جدید کاملا در تضاد با درخواست مکرر ترامپ برای مذاکره قرار دارد. 

در این گزارش اعلام شده در حالی که آمریکایی‌ها پیش از این می‌گفتند که پیامی برای رهبری ایران از طریق نخست وزیر ژاپن فرستاده‌اند اکنون عملا با اعلام تحریم علیه نهاد رهبری و وزیر امور خارجه ایران هیچ شانسی برای خود باقی نگذاشته‌اند. 

این روزنامه به توئیت شب گذشته محمد جواد ظریف پرداخته که پس از اعلام این تحریم‌ها منتشر شد و در آن آمده است که «تیم بی نگران منافع ایالات متحده نیست؛ آنها از دیپلماسی بیزار و تشنه جنگ هستند.»

نیویورک تایمز در پایان گزارش خود به توئیت اخیر حسام‌الدین آشنا،مشاور رئیس جمهوری پرداخته است. بر اساس گزارش این روزنامه مقام‌های ایران تشدید تحریم‌ها کاملا در مسیر عکس اظهارات لفظی آمریکایی‌ها می‌بینند. مشاور رئیس جمهوری هم اخیرا اعلام کرده که  ادعای آمادگی آمریکا برای مذاکره بی قید و شرط با تداوم شرایط تهدید و تحریم پذیرفتنی نیست.

او نوشته است: ما می‌گوییم، نه جنگ طلبیم نه مستحق تحریم، اما جنگ و تحریم را دو روی سکه می‌دانیم. ادعای آمادگی آمریکا برای مذاکره بی قید و شرط با تداوم شرایط تهدید و تحریم پذیرفتنی نیست. اگر چیزی بیش از برجام می‌خواهند باید چیزهایی بیش از برجام بدهند آن هم با تضمن بین المللی.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار