رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جمع خبرنگاران خبرداد:
کد خبر: ۷۵۷۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴ 25 June 2019

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نشست خبری که با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد عملکرد دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، میزان مشارکت مردم و نتایج اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون را تشریح کرد.

دکتر سید عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این نشست با بیان که رژیم غذایی نامناسب، مصرف نمک و چربی و نداشتن تحرک کافی از عوامل اصلی فشارخون بالا هستند  افزود :  : این بیماری به عنوان قاتل خاموش، کشنده ترین بیماری در جهان محسوب می شود و سال گذشته در کشور جان  ۹۷ هزار نفر گرفت.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه  در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون که از ۲۷ اردیبهشت آغاز شده است و تا ۱۵ تیرماه سال جاری ادامه دارد،  فشارخون افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی اندازه گیری و کنترل می شود، گفت: در سطح استان مازندران دو هزارو ۲۰۰ پایگاه ثابت و سیار فشارخون غربالگری یک میلیون و ۵۰۰ هزار مازندرانی را انجام می دهند و تاکنون یک میلیون و ۷۲ هزار و ۵۷۶ نفر غربالگري شدند .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه بر اساس آخرین نتایج این غربالگری ،  ۱۸۰ هزار نفر بیمار فشارخون شناسایی شدند ادامه داد:  از این تعداد  ۲۱ هزار و ۳۳۵ نفر بیمار جدید فشار خونی هستند ،  ۵۳۵ هزار و ۶۳۰ نفر نیز فشارخون طبیعی دارند و حدود ۲۱هزارو ۳۳۰نفر نیز مشکوک هستند که باید با دقت بیشتری فشار خونشان کنترل شود.
وی با اشاره به اینکه مصرف نمک درکشور سه برابر میانگین جهانی است، تاکید کرد افراد زیر ۵۰ سال ۵ گرم و افراد بالای ۵۰ سال ۳ گرم نمک لازم دارند که با افزایش سن باید این میزان مصرف نمک کاهش پیدا کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به میزان نمک در پخت نان اشاره کرد و گفت: افراد جامعه ۵۰ درصد میزان نمک از طریق مصرف نان دریافت می کنند که متاسفانه میزان نمک در نانوایی های کشور زیاد می باشد که در سال های اخیر با کنترل نانوایی ها این ميزان کاهش پيدا کرده است.
دکتر موسوی بر افزایش فضاهای ورزشی تاکید کرد و افزود: افراد باید ورزش را جزو وظایف خود بدانند زیرا تحرک بدنی سبب کاهش ابتلا به بسیاری از بیماری ها می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار