رئیس کمیسیون امور داخلی کشور در مجلس معتقد است برخی سایت‌های خارجی عوامل خود را آموزش می‌دهند تا پس از عدم تمکین در مقابل پلیس، از آن وضعیت فیلمبرداری و سپس در فضای مجازی منتشر کنند.
کد خبر: ۷۵۷۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲ 26 June 2019

به گزارش تابناک تهران محمدجواد کولیوند در خصوص پخش فیلم دستگیری یک دختر توسط پلیس در فضای مجازی اظهار داشت: با توجه به پخش یک کلیپ در فضای مجازی راجع به برخورد عوامل نیروی انتظامی با تعدادی از افراد ساختارشکن که شامل چند دختر و پسر می‌شود، مطالبی در فضای مجازی پیرامون نحوه و شدت برخورد نیروی انتظامی مطرح شد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بررسی‌های ما و اطلاعاتی که از نیروی انتظامی و شاهدان حاضر در محل گرفته‌ایم نشان می‌دهد چند دختر و پسر جوان که کمتر از 20 سال سن داشته‌اند با لباس غیرمناسب در پارک حاضر شده و با رفتارهای ساختارشکنانه فضایی را ایجاد می‌کنند تا مردم با پلیس 110 تماس بگیرند.

وی ادامه داد: پس از حضور پلیس 110 در محل، این افراد به تذکر پلیس توجهی نمی‌کنند و در نهایت مأموران نیروی انتظامی مجبور به برخورد می‌شوند و برای اعزام پلیس گشت به محل، بی‌سیم می‌زنند. پس از حضور پلیس گشت مشخص می‌شود که این افراد از قبل با برنامه‌ریزی، محیط را مدیریت می‌کنند تا عملاً برخورد پلیس با آنها شدت پیدا کند و از آن لحظات فیلمی برای پخش در فضای مجازی ضبط شود.

کولیوند افزود: نکته اینجاست که این افراد اگر مشکلی نداشته‌اند و به دنبال ساختارشکنی نبوده‌اند چرا در مقابل پلیس مقاومت کردند؟ این افراد می‌توانستند در مقابل پلیس مقاومت نکنند و بگویند ما هیچ خطایی مرتکب نشده‌ایم و حتی در صورت احضار به کلانتری در آنجا عدم ساختارشکنی خود را توضیح می‌دادند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ضمن تأکید بر این موضوع که ما هرگونه برخورد ناشایست با مردم را نمی‌پذیریم، گفت: باید توجه داشت که اقتدار نیروی انتظامی دارای اهمیت است و نباید فضایی ایجاد شود که هر کسی این اجازه را به خود بدهد تا در مقابل اجرای قانون برابر پلیس تمکین نکند و با ایجاد تشنج فیلم ضبط شده از ماجرا را در فضای مجازی منتشر کند.

وی افزود: پخش گزینشی فیلم چنین حوادثی همه واقعه را روشن نمی‌کند و بینندگان فیلم نمی‌دانند که پیش از وقوع درگیری این افراد چه اقداماتی را انجام داده‌اند بلکه فقط لحظات درگیری را توسط فیلم‌های ضبط شده به سمع و نظر مردم می‌رسانند و چنین تداعی می‌کند که نیروی انتظامی بدون دلیل با یک دختر برخورد فیزیکی می‌کند در صورتی که باید این اتفاقات پیش از آن را نیز بدانیم.

کولیوند اظهار داشت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که برخی افراد ساختارهای نظام را رعایت نمی‌کنند و در اماکن عمومی مانند پارک‌ها حضور می‌یابند و به بسیاری از مقدسات توهین می‌کنند و هنگامی که پلیس وارد عمل می‌شود، مخالفت مدنی انجام می‌دهند و در مقابل پلیس تمکین نمی‌کنند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به نظر می‌رسد برخی سایت‌های خارجی عوامل خود را جهت ایجاد تشنج و ضبط و انتشار فیلم اتفاقات اینچنینی، آموزش می‌دهند تا به آرامی عدم تمکین در مقابل پلیس را در کشور نهادینه کنند.

وی افزود: نباید بگذاریم مقاومت در برابر اجرای قانون نهادینه شود و از مردم می‌خواهیم در این مواقع مجری امر به معروف و نهی از منکر باشند و در مسیر کار به پلیس کمک کنند زیرا افرادی که به دنبال تشنج در فضای عمومی هستند با اذیت کردن پلیس به دنبال جمع کردن مردم هستند تا با انتشار فیلم چنین تداعی کنند که پلیس نسبت به مردم اجحاف می‌کند.

کولیوند ادامه داد: برخی از نمایندگان مجلس نیز نسبت به این حادثه واکنش نشان دادند اما باید توجه داشت که واقعیت موضوع همین توضیحاتی است که ارائه شد.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: اگر کسی در نیروی انتظامی خارج از وظیفه خود عمل کند، با وی برخورد خواهد شد./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار