امام جمعه خوی؛
امام جمعه خوی گفت:قوه قضاییه باید مظهر عدالت و پناهگاه ملت باشد.
کد خبر: ۷۵۷۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵ 28 June 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی از خوی، حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته بعد از توصیه نماز گزاران به رعایت کردن تقوا با تبریک هفته قوه قضاییه به عموم کارگزاران این قوه در سطوح مختلف اظهار داشت: امیرمؤمنان (ع) خطاب به یکی از قضات حکومت خویـش فـرمود:مبادا در مجلس قضات اظهار خستگی و ناراحتی کنی مجلسی که خداوند در آن پاداش قرار داده و برای کسیکه به حق داوری کند ذخیره خوبی در نظر گرفته است.
 
وی در ادامه با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: آن بزرگوار می‌فرماید: قوه قضاییه باید مظهر عدالت و پناهگاه ملت باشد و مردم اطمینان داشته باشند که با مراجعه به دستگاه قضایی می‌توانند حق خود را با آسودگی بگیرند.
 
خطیب با اشاره به مناسبت‌های هفته جاری شهادت شهدای حزب جمهوری، شهادت امام جعفر صادق (ع)، شهادت آیت ا.. صدوقی به دست منافقین، حمله جنایتکارانه ناو آمریکا به هواپیمای مسافربری، ولادت حضرت معصومه، روز دختر و آغاز هفته حج را از جمله مناسبت‌های مهم هفته برشمرد
 
وی در ادامه مظلومیت شهید بهشتی را مورد بحث و بررسی قرار داد و اظهار داشت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی بعداز شهادت او چنین فرمود:آنچه که من راجـع بـه ایـشان مـتأثر هـستم (شهادت ایشان در مقابل آن ناچیز است) مظلومیت ایشان در این کشور بود.
 
خطیب نماز جمعه خوی در ادامه گفت: گروه‌های مختلفی ازجمله: ساواک شاه که او و شهید مفتح را وهابی معرفی می‌کرد، سازمان منافقین که بصورت سازمان یافته علیه او شایعه پراکنی می‌کرد، جریان لیبرالیسم با محوریت بنی صدر خائن و هواداران او، گروه‌ها و جریان‌های چپ کمونیستی، عده‌ای از متدینان ساده لوح و فریب خورده، اشخاص و جریان‌های روشنفکر وابسته به استعمار، عده‌ای از روحانیان ساده لوح و متأثر از جو سازی‌های دشمنان نقلابیون تندرویی که بعداً از انقلابی گری خود توبه کردند در مظلومیت ایشان سهیم بودند.
 
شکوری درادامه با تسلیت ۲۵ شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) نیز اظهار داشت: مرحوم کلینی در اصول کافی نقل می‌کند امام صادق (ع) فرمود:چون لحظه رحلت پدرم رسید به من فرمود:ای جعفر تو را درباره اصحابم سفارش به خیر می‌کنم عرض کردم قربانت گردم به خدا قسم آن‌ها را چنان تربیت علمی کنم که هیچکس از آنان در این شهر از احدی سوال نکند و در علوم و معارف دینی به اجتهاد رسند.
 

وی در توضیح روایت گفت: بر اساس برآورد تقریبی بعضی از متخصصان فن علوم الحدیث حدود ۷۰ درصد روایات موجود شیعه از دو امام بزرگوار امام باقر و امام صادق (ع) نقل شده است و نزدیک به ۵۰ درصد آن‌ها نیز از امام صادق (ع) وارد شده است.

جایگاه فرزند دختر از دیدگاه رسول خدا (ص)

خطیب نماز جمعه خوی در پایان خطبه دوم با تبریک روز ولادت حضرت معصومه و جایگاه فرزند دختر از دیدگاه رسول خدا مورد بررسی قرار داد وگفت:آن بزرگوار می‌فرماید: دختران مایه برکت هستند، شخصی که دارای یک فرزند دخـتر باشـد خـدای متعال برکت و مغفرتش را شامل او خواهد ساخت، دختران باقیات صالحات بشمار می‌آیند، بهترین فرزندان شـما دختـران هـستند دختران، فرزندان خوب و نیکویی هستند. زیرا آن‌ها مایه خـوشی و انـس هستـند و از شما پرسـتاری می‌کنـند.


پیامبر (ص):افشاگران اسرار مردم در ولایت شیطان هستند

 

خطیب پوشاندن عیوب مردم در فرهنگ اهل بیت را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: رسول خدا (ص) می‌فرماید‌ای کسانیکه به زبان اسلام آورده اید، ولی قلبتان تسـلیم نشده از پی لغزش‌های مسلمانان نروید، چون هر کس در پی لغزش‌های مسلمانان باشد خداوند در پی لغزش‌های او خواهد بود و کسیکه خداوند در پی لغزش‌های او باشد وی را مفتضح و رسوا کند.

وی با استناد به حدیث دیگر از رسول خدا گفت آن بزرگوار می‌فرماید کسیکه بر ضرر برادرش چیزی را بگوید و مقصودش از گفتن این باشد که او را در جامعه زشت جلوه دهد و مردانگیش را بشکند تا در نظر مردم سقوط کند خداوند او را از ولایت خود خارج و به ولایت شیطان می‌فرستد و شیطان هم او را نمی‌پذیرد.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار