نظام رتبه بندي umultirank 2019 با رويكردي چندبعدي موسسات آموزش عالي را رتبه بندي مي كند؛ جديدترين نتايج اين رتبه بندي نشان مي دهد كه پژوهشگاه شاخص پژوه در لیست 19 دانشگاه ايراني در فهرست دانشگاه هاي جهان قرار دارد.
کد خبر: ۷۵۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶ 30 June 2019

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش تابناک تهران ؛نظام رتبه بندي umultirank 2019 براي اولين بار در سال 2014 با رتبه بندي بيش از 850 دانشگاه، 1000 دانشكده و 5000 گروه آموزشي در 74 كشور جهان كار خود را آغاز كرد و هم اكنون فهرست رتبه بندي دانشگاه هاي جهان را در سال 2019 ميلادي را منتشر كرده است.

اين نظام رتبه بندي با رويكردي چندبعدي موسسات آموزش عالي را رتبه بندي مي كند كه عبارتند از آموزش و يادگيري، پژوهش، انتقال دانش، جهت گيري بين المللي و موقعيت داخلي. درحقيقت با كمك داده هاي ارائه شده توسط اين نظام رتبه بندي، كاربران مي توانند بر اساس سنجه ها و شاخص هاي مورد نظر خود به مقايسه دانشگاه هاي مختلف بپردازند.
جديدترين نتايج اين رتبه بندي نشان مي دهد كه 19 دانشگاه ايراني در فهرست دانشگاه هاي جهان قرار دارند. اين دانشگاه هاي ايراني شامل علامه طباطبايي، الزهرا (س)، صنعتي اميركبير، آزاد واحد علوم تحقيقات، فردوسي مشهد، علم و صنعت ايران، صنعتي اصفهان، آزاد واحد نجف آباد، كاشان، علوم پزشكي شهيدبهشتي، موسسه تحقيقاتي شاخص پژوه، صنعتي شريف، شيراز، تبريز، تربيت مدرس، تهران، علوم پزشكي تهران، خواجه نصيرالدين طوسي و يزد هستند.

پژوهشگاه مهندسي بحران هاي طبيعي شاخص پژوه با اخذ مجوز رسمي – قطعي از وزارت علوم تحقيقات و فناوري در قالب 3 پژوهشكده مديريت، جغرافيا و فناوري هاي نوين، به عنوان اولين پژوهشگاه خصوصي كشور در راستاي سند علم و فناوري ابلاغي مقام معظم رهبري (مد ظله العالي ) و تاكيد بر حضور بخش خصوصي در عرصه علم و فناوري  فعاليت هاي پژوهشي و تحقيقاتي تاسيس و فعاليت هاي خود را در سطح ملي و بين المللي گسترش داده است .
هر پژوهشكده منطبق برقوانين و مصوبات پژوهشكده هاي مورد تاييد شوراي گسترش آموزش عالي وزارت علوم تحقيقات و فناوري براساس شرح خدمات تعريف شده به انجام طرح هاي تحقيقاتي، پژوهشي و پذيرش پژوهشگران مقاطع دكتري و كارشناس ارشد پژوهش محور در رشته هاي مصوب مي پردازد. تجاري سازي ايده ها ، برگزاري دوره هاي آموزشي كوتاه مدت، كنفرانس ها و همايش ها و ساير خدمات مرتبط در زمينه هاي مديريت بحران هاي طبيعي، آينده پژوهي، كارآفريني، برنامه ريزي شهري، بهسازي لرزه اي، خدمات خود را به جامع علمي عرضه نموده است. اين پژوهشگاه در راستاي توليد علم اقتدار آفرين و نافع ، پژوهش تقاضامحور و توليد ثروت از علم با رويكرد بين المللي از طريق تعاملات بين المللي با معتبر ترين مراكز تحقيقاتي جهان فعاليت مي نمايد. همچنين رصدخانه علم و فناوري اين پژوهشگاه  نيز در زمينه پايش و پويش محيط علم و فناوري و رصد روندها پژوهشگاه را در جهت تحقق فعاليت هاي علمي خويش ياري مي رساند.
فعاليت هاي پژوهشي پژوهشگاه شاخص پژوه ، از بدو تاسيس به عنوان گروه پژوهشي داراي وسعت، ابعاد و تنوع فراوان مي باشد كه تبديل ثمرات بسياري آنها به گزارش كاغذي امكان پذير نمي باشد مانند كارآفريني براي بيش از 100 نخبه، پژوهشگر و دانشجو در عرصه فعاليت هاي پژوهشي، توليدي، تجاري سازي ايده و... كه مشغول به كارهستند و يا ارائه خدمات در حوزه هاي فناوري نوين و تجاري سازي ايده كه توليد ثروت از دانش ايجاد نموده است و وابستگي كشور را كاهش داده  و در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي و تبلور اقتصاد مقاومتي در حوزه پژوهش صورت پذيرفته.
همچنين شركت هاي وابسته به اين پژوهشگاه كه به عنوان بازوهاي تجاري، توليدي و خدماتي مي باشند كه از توليدات پژوهشي پژوهشگاه تغذيه مي شوند كه با تمركز بر حوزه مناطق آزاد تجاري و حوزه بين الملل مشغول به فعاليت هستند و چرخه  توليد علم و تبديل ثروت را كه خود زيربناي تحقق اقتصاد مقاومتي است را تكميل كرده اند. فعاليت هاي مذكور شايد تنها سرفصل هاي فعاليت هاي پژوهشگران، اساتيد و پرسنل پژوهشگاه در طول چند سال اخير مي باشد كه با يك عزم جهادي و اعتقاد راسخ به اين موضوع كه راه حل برون رفت كشور از ركود اقتصادي و اقتصاد وابسته نفت، اقتصاد دانش بنيان، به عنوان زير بناي اقتصاد مقاومتي و توليد ثروت از دانش در قالب   پژوهش هاي تقاضا محور مي باشد و مطمئناً حمايت و ارشادات متوليان امر مي تواند در اين جهت راهگشا و كمك به توسعه و كيفيت افزايي فعاليت ها شود. پژوهشگران و موسسين پژوهشگاه،  اميدوارند با توكل بر خداوند متعال و جهاد مستمر علمي، اين پژوهشگاه را به عنوان نماد پژوهش بخش خصوصي درجهت اعتلاي بيش از پيش نام مقدس جمهوري اسلامي ايران در عرصه هاي علم و پژوهش در مقياس بين المللي نمايند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پیگیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
سلام
خبرگزاری محترم
با توجه به اعلام وزارت علوم و سازمان بازرسی کل کشور
اولا این نظام رتبه بندي در وب سایت umultirank یک خوداظهاری است و اصلا سندیت و اعتبار لازم را ندارد
ثانیا این پژوهشگاه که شما تبلیغ اش را می نمایید در سال 1395 منحل گردیده و اجازه فعالیت ندارد و بارهها در کلیه خبرگزاری کشور و از جمله همین خبرگزاری (تابناک) مکررا به انحلال آن اشاره شده است لذا انتشار اخبار یک مرکز غیرمجاز و منحل تخلف است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار