معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان تهران با اشاره به آغاز طرح نشاط معنوی در 80 امامزاده و بقعه این استان گفت: تاکنون 10 هزار نفر در این طرح برای حضور در 25 کلاس متنوع آموزشی، فرهنگی و مذهبی ثبت‌نام کرده‌اند.
کد خبر: ۷۵۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ 03 July 2019

به گزارش تابناک تهران، حجت‌الاسلام سید هاشم حسینی المدنی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران اظهار کرد: ویژه ‌برنامه طرح نشاط معنوی (اوقات فراغت) ویژه کودکان و نوجوانان 7 الی 18 ساله قرار است از 13 تیرماه آغازشده و تا 29 مرداد ادامه پیدا می‌کند.

وی درباره جزئیات این طرح گفت: در طول ایام برگزاری طرح نشاط معنوی که در 80 امامزاده و بقعه متبرکه استان تهران برگزار می‌شود دهه کرامت و روز بزرگداشت امامزادگان (5 ذی‌القعده) واقع است که بر همین اساس ویژه‌برنامه‌های متنوع و شادی برنامه‌ریزی‌شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف استان تهران تصریح کرد: ثبت‌نام از کودکان و نوجوانان علاقه‌مند حضور در کلاس‌های آموزشی(ریاضی و زبان و نقاشی و خطاطی و چرتکه)، قرآن (قرائت و ترتیل)، اخلاق، احکام، ورزشی (استخر و فوتبال)، اردویی و فرهنگی از پایان سال تحصیلی آغازشده و تمامی تلاش‌های متولیان این طرح بهبود اوقات فراغت و غنی‌سازی ایام تابستان فرزندان کشورمان است.

حسینی افزود: در برخی بقاع متبرکه که آموزشگاه و امکانات ویژه‌تری در آن آستان‌ها دارند مانند امامزاده اسماعیل (ع) شهریار، امامزاده صالح (ع) تجریش، امامزاده حمزه (ع) ملارد، امامزاده حسن (ع) غرب تهران کلاس‌های تخصصی خیاطی و سرود هم برگزار خواهد شد.

وی گفت: تاکنون 10 هزار نفر برای حضور در کلاس‌های متنوع این طرح ثبت‌نام کرده‌اند این در حالی است که سال گذشته این تعداد 8600 نفر بود.

معاون اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران بیان کرد: در نیمی از امامزاده‌ها و بقاع متبرکه اجراکننده این طرح خیمه معرفت برپاست و در همین راستا غرفه‌هایی ویژه به ارائه خدمات به جامعه هدف می‌پردازند.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: مناسبت‌های ویژه‌ای مانند تولد حضرت فاطمه معصومه (س)، روز ولادت امام رضا (ع)، روز بزرگداشت امامزادگان، شهادت امام جواد (ع)، ازدواج حضرت امیرالمؤمنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س)، روز عرفه، روز عید قربان واقع است که البته قرار است جشن بزرگی در روز عید غدیر و هم‌زمان با اختتامیه طرح نشاط معنوی در استان تهران برگزار شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار