عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران برای بی توجهی به مصوبه شورا مبنی بر ممنوعیت برگزاری نمایشگاه های بین المللی در خیابان سئول به شهردار پایتخت تذکر داد.
کد خبر: ۷۶۰۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴ 09 July 2019

به گزارش تابناک تهران، زهرا نژادبهرام روز سه شنبه در یکصد و پنجاه و چهارمین جلسه علنی شورای پنجم تهران افزود: رعایت مصوبه شورا از سوی شهرداری الزامی است و اگرچه به هر دلیلی شهرداری نسبت به این مصوبه مسأله‌ای دارد، لازم است به صورت قانونی در قالب لایحه نقطه نظراتش را بیان کند.
وی ادامه داد: به دلیل عدم دریافت درخواست از سوی شهرداری، مصوبه همچنان پابرجا و شهردار مکلف به اجرای آن است.
به گفته نژادبهرام، موضوع برگزاری نمایشگاه‌های پر مخاطب در معابر پر تردد و اماکن پر تراکم در هیچ کجای دنیا مورد قبول نیست و همواره در قالب اتخاذ تدابیر مناسب از ظرفیت‌های مکانی ویژه در اراضی بزرگ مقیاس واقع در محدوده و حریم شهر برای جلوگیری از بروز مزاحمت و نارضایتی برای شهروندان استفاده می‌شود.
وی افزود: انتقال محل برگزاری نمایشگاه‌های مهم و پر مخاطب در کلانشهر تهران نیز از سال‌های دور مورد توجه بوده و نخستین بار در شورای اول و شورای وقت در قالب مصوبه‌ای تحت عنوان «الزام شهرداری تهران جهت تهیه و ارئه طرح بهبود حمل و نقل و عبور و مرور در محدوده نمایشگاه بین المللی تهران و چگونگی انتقال نمایشگاه بین المللی تهران از محل فعلی» شهرداری تهران را ملزم به انجام مطالعات امکان سنجی انتقال نمایشگاه کرده است.
نژادبهرام تصریح کرد: همچنین شورای اسلامی شهر تهران مصوبه‌ای با عنوان «الزام شهرداری تهران به جلوگیری از برگزاری نمایشگاه‌ها در محل نمایشگاه بین المللی تهران (واقع در خیابان سئول)» داشته است که صراحتاً شهرداری تهران را مکلف کرده تا از برگزاری نمایشگاه در محل مذکور جلوگیری کند و از سوی دیگر طبق با بندهای ۲۷ و ۲۸ مصوبه شورای عالی هماهنگی ترافیک، بایستی جهت برگزاری هرگونه نمایشگاه در سطح شهر تهران، مجوز به شورای حمل و نقل ارائه شود.
به گفته زهرا نژادبهرام، برغم تذکر رئیس شورای اسلامی شهر تهران و وزیر کشور در خصوص برگزاری نمایشگاه الکامپ که بزرگترین رویداد تجاری در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر کشور است، متأسفانه با اصرار سازمان توسعه تجارت وزارت صنعت، معدن و تجارت این نمایشگاه از ۲۷ تا ۳۰ تیر در قلب تهران آغاز به کار کرده و شهرداری تهران نیز در این زمینه پیگیری لازم و مطابق با انتظار را نداشته است.
وی خاطرنشان کرد: براساس قانون، شهرداری مکلف به جلوگیری از ایجاد مزاحمت و نهایتاً تعطیل اماکنی است که به نحوی ازانحاء موجب بروز مزاحمت برای ساکنان شهرهاست و با توجه به بداهت مراتب مندرج در این قانون، تکلیف برای شهرداری تهران روشن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار