شهردار منطقه ۱۲ تهران تاکید کرد:‌ گودبرداری پشت تکیه دولت در نزدیکی کاخ گلستان در محدوده بازار پایتخت به تایید میراث فرهنگی رسیده است و حریم این بنای جهانی را نقض نمی‌کند.
کد خبر: ۷۶۱۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶ 10 July 2019

به گزارش تابناک تهران؛ علی‌محمد سعادتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: عملیات فوندانسیون (پی‌ریزی) این پلاک نیز اجرا شده است.

به گزارش ایرنا برخی منابع در شبکه های اجتماعی اعلام کرده بودند که این گودبرداری و ساخت و ساز حریم کاخ گلستان که به ثبت جهانی رسیده است را به خطر خواهد انداخت.

شهردار منطقه ۱۲ تهران افزود: این گودبرداری در عمق ۱۳ متری در محدوده تکیه دولت با توجه به فاصله آن با کاخ گلستان مشکلی ایجاد نمی‌کند و در حریم درجه یک کاخ نیست با این حال مجوز میراث برای آن چون در محدوده بازار قرار دارد، گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه قبل از تخریب، ساختمان مذکور وضعیت مناسبی نداشت و میراث فرهنگی اجازه تخریب آن را صادر کرده گفت: ساخت بنای جدید طبق ضوابط اعلام شده است.

شهردار منطقه ۱۲ بیان کرد: ساخت بنای جدید در این پلاک مطابق ساختمان‌های قبلی (ارتفاع ۱۰ متر و ۵۰ سانتیمتر) ،۲ طبقه روی زمین خواهد بود و میراث مجوز ملک را صادر کرده است.

آخرین وضعیت سرای دلگشا

سعادتی همچنین در پاسخ به این سوال که پرونده سرای دلگشا در حریم کاخ گلستان در چه مرحله ای قرار دارد خاطر نشان کرد: براساس رای دادگاه مالک می‌تواند طبق پروانه موجود بنای خود را بسازد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برخی بناها از جمله کاخ گلستان، نگارستان و عمارت مسعودیه دارای حریم قانونی هستند و در سایر ساختمان‌های واجد ارزش میراثی هیچ حریمی وجود ندارد.

مراحل ساخت سرای دلگشا در محدوده بازار طی ماه‌های اخیر خبرساز بوده و با پیگیری های میراث فرهنگی متوقف شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار