رئیس هیئت مدیره بازار مبل ملایر گفت: تشکیل هیات مدیره مبل ملایر در سال 95 تشکیل شد، این هیات مدیره تا کنون اقدامات ارزشمندی در بحث مبل و منبت شهرستان انجام شده است و با توجه به ملی شدن صنعت مبل و منبت ملایر و انتخاب ملایر به عنوان پایتخت مبل و منبت ایران و در راستای  این امر با همکاری هیات مدیره بازار بزرگ مبل ملایر شاهد برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، حمایتی و..  بوده‌ایم.
کد خبر: ۷۶۱۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ 11 July 2019
رئیس هیئت مدیره بازار مبل ملایر گفت: تشکیل هیات مدیره مبل ملایر سال 95 تشکیل شد، این هیات مدیره تا کنون اقدامات ارزشمندی در بحث مبل و منبت شهرستان انجام شده است.

به گزارش تابناک همدان از ملایر یدالله کریمی در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به ملی شدن صنعت مبل و منبت ملایر و انتخاب ملایر به عنوان پایتخت مبل و منبت ایران و در راستای  این امر با همکاری هیات مدیره بازار بزرگ مبل ملایر شاهد برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، حمایتی و..  بوده‌ایم.

کریمی تصریح کرد: همکاری و ساخت تیزر تبلیغاتی سه جشنواره مبل و منبت برای پخش از شبکه های ملی صدا و سیما ، همکاری در راستای حمایت از همایش پیاده روزی خانوادگی در ملایرو بخشی از جوایز این همایش،  کمک به بخش ورزش شهرستان به عنوان اسپانسر ورزشی در تیم‌های مختلف، کمک به زلزله زدگان کرمانشاه ، پیگیری بیمه منبت کاران، سفرهای برون مرزی به کشور ارمنستان و کشورهای اوراسیا در راستای معرفی و صادرات مبل و منبت ملایر و.. را از جمله اقدامات صورت گرفته توسط هیات مبل و منبت ملایر طی سه سال گذشته است.

وی اظهار کرد: مهمترین هدف این هیات برند سازی  و حمایت از مبل و منبت ملایر و هنرمندان این صنعت در راستای توسعه هر چه بیشتر مبل و منبت ملایر است.
رئیس هیات مدیره مبل و منبت ملایر خبر داد: سومین تیزر تبلیغاتی جشنواره سوم مبل و منبت ملایر نیز که مرداد ماه برگزار می‌شود طی چند روز آینده از شبکه های ملی پخش خواهد شد.

کریمی از ساخت سایت سه زبانه بازار مبل و منبت توسط یکی از بهترین  طراحان سایت خبر داد و گفت: اطلاعات کامل از نمایشگاه‌های مبل و منبت ملایر،  پخش آنلاین و زنده جشنواره مبل و منبت ، اطلاعات کامل در خصوص مبل و منبت و.. از قابلیت‌‌های این سایت است.

وی یادآور شد: بیش از 500 نمایشگاه مبل و منبت در سطح شهرستان ملایر مشغول فعالیت هستند و در حال حاضر حدود 20 هزار نفر در حدود 5 هزار کارگاه مبل و منبت در این صنعت فعالیت دارند.

 کریمی با بیان اینکه سومین جشنواره ملی مبل منبت ملایر از 21 مرداد ماه تا یک شهریور ماه در ملایر به همت بازار مبل منبت و با همکاری دستگاه های دولتی و بخش خصوصی برگزار  می‌شود افزود: در این جشنواره و 3 تا 5 روز نیز با حضور مقامات و هنرمندان کشوری، استانی و شهرستانی در محل پارک ملل مراسم مختلف برپا می‌شود.

 در ادامه مهدی محمودی عضو هیات مدیره مبل و منبت  ملایر نیز با اشاره  به اینکه همه تلاش هیات مدیره بازار مبل و منبت ملایر توسعه  مبل و منبت و ایجاد زیر ساخت‌های لازم  برای جذب گردشگران در این شهرستان است ،ادارات و سازمان‌ها نیز باید همکاری لازم را با ما داشته باشند.

وی بیان کرد: ادارات مختلف مکان‌هایی را در ایام تابستان و عید برای اسکان مسافران در شهرستان در  نظر گرفته است که با توجه به ظرفیتهای ملایر این شهر نیازمند هتل است.
 
محمودی با بیان اینکه با رایزنی‌های انجام شده آمادگی ورود به بازار سایر کشورهای منطقه را داریم تصریح کرد: درحال حاضر به کشورهای حوزه اوراسیا، عراق، غنا، تعدادی از کشورهای عربی و ... صادرات داریم.

عضو هیات مدیریه بازار بزرگ مبل ملایر خاطر نشان کرد: طی دو جشنواره گذشته 400 میلیارد فروش از مبل و منبت ملایر حاصل این شهرستان شد ودر همین راستا رفع مشکل بخش منبت تلاشها در حال انجام  است.

وی پیگیری مشکلات گرانی چوب، پارچه و سایر ملزمات کار مبل را نیز از اقدمات دیگر دانست و عنوان کرد: با توجه به اینکه  برای تأمین مواد اولیه مثل چوب، رویه کوبی و پارچه با نوسانات ارز مواجه هستیم  به طبع  این نوسانات در افزایش محصولات تولید شده مبل و منبت نیز تاثیرگذار خواهد بود.

 رئیس دانشگاه ملایر نیز با اشاره به ظرفیت‌های ملایر در بخش مبل و منبت و انگور گفت: با توجه به این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرستان ملایر باید مراکز علمی و دانشگاهی در همگام با صنعت بوده و همکاری لازم را داشته باشند.

خسرو سایوند تصریح کرد: مراکز علمی و دانشگاهی می‌توانند به عنوان بازوی محرکه علمی در کنار صنعت مبل و منبت ایفای نقش کنند.

وی از پذیرش دانشجو رشته مهندسی صنایع مبلمان از مهر ماه امسال در دانشگاه ملایر خبر داد.

ایه وند اضافه کرد: یک اقدام خوب دیگر در دانشگاه ایجاد پژوهشکده و مرکز علمی و پیشرفته چوب و مبلمان است که مصوب شده و در آینده در دانشگاه در راستای توسعه صنعت مبل و منبت ایجاد می‌شود.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ملایر نیز با اشاره به اینکه در برنامه سوم سند توسعه استان همدان یکی از مهمترین اولویت‌های شهرستان توسعه صنعت به ویژه صنعت مبل و منبت است از امضای تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد و هیات مدیره مبل منبت ملایر برای توسعه این صنعت خبر داد و گفت: در دانشگاه آزاد ملایر در رشته صنابع چوب قبلا رشته‌های فعال داشته ایم و از مهر ماه این رشته‌ها به ۵ رشته می‌رسد.

محمد عظیم خدایاری در ادامه گفت: در مهر ماه ۵ رشته مرتبط با صنایع چوب از طراحی مبلمان و میل و منبت را نیز خواهیم داشت و در بحث پژوهش نیز حرکت‌های خوبی شده است.

 خدایاری با اشاره به اینکه در بعد پژوهشی با توجه به سیاست‌های کلی دانشگاه آزاد، حرکت ما به سمت دانشگاه نسل چهارم است، عنوان کرد: ۴۰۰ عنوان پژوهش در قالب پایان نامه توسط دانشجویان در این عرصه تدوین شده است.

 
وی اظهار امیدواری کرد و گفت: هدف ما ایجاد رشته‌ایی برای توسعه این صنعت و اشتغال مولد خواهد بود و امیدواریم بتونیم به اهدافمان برسیم.

 در ادامه این مراسم از تیزر سومین جشنواره ملی مبل و منبت ملایر برای نخستین بار رونمایی شد.

همچنین تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر و هیات مدیره بازار بزرگ مبل ملایر در راستای توسعه صنعت مبل ملایر با استفاده از ظرفیت مراکز علمی و دانشگاهی امضا شد.
مراکز علمی و دانشگاهی، بازوی محرکه علمی در کنار صنعت مبل و منبت/ رونمایی از تیزر سومین جشنواره ملی مبل و منبت ملایر
 
مراکز علمی و دانشگاهی، بازوی محرکه علمی در کنار صنعت مبل و منبت/ رونمایی از تیزر سومین جشنواره ملی مبل و منبت ملایر
 
مراکز علمی و دانشگاهی، بازوی محرکه علمی در کنار صنعت مبل و منبت/ رونمایی از تیزر سومین جشنواره ملی مبل و منبت ملایر
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار