رئیس اداره بهزیستی پیشوا در استان تهران اعلام کرد که برای نخستین بار طرح توانمندسازی مبتنی بر جامعه ویژه اتباع افغانستانی در این شهرستان اجرا شده است.
کد خبر: ۷۶۲۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ 15 July 2019

به گزارش تابناک تهران؛ نجمه اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: در قالب این طرح ۱۲۰ نفر از این اتباع از خدمات بهزیستی برخوردار شده اند و زیرپوشش مستمر قرار گرفته اند.

به گفته وی یک هزار و ۲۵۰ خانواده در پیشوا زیرپوشش خدمات بهزیستی قرار دارند که ۳۰۰ نفر آنان به دلیل نداشتن بضاعت مالی، مستمری دائم دریافت می‌کنند.

اسماعیلی اظهارداشت: ۵۴ زن سرپرست خانوار در شهرستان پیشوا زندگی می کنند که از خدمات بهزیستی برخوردار شده اند و تلاش می شود با بیمه این افراد، زمینه برخورداری آنان از خدمات بازنشستگی نیز فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه پیشوا مقام دوم استان تهران در زمینه تنبلی چشم را دارد اظهارداشت: سال گذشته ۵۷۰ کودک در طرح غربالگری تنبلی چشم معاینه رایگان و افراد مشکوک به تنبلی چشم به مراکز درمانی تخصصی ارجاع داده شدند.
اسماعیلی مهمترین مشکل خانواده معلولان را بیکاری و نداشتن مسکن اعلام کرد و از بخش خصوصی خواست با به کارگیری معلولان، از معافیت های مالیاتی و بیمه برخوردار شوند.
به گفته وی با کمک بهزیستی سه خانواده دارای معلول صاحب خانه شدند و یک خانواده دیگر نیز تا روزهای آتی صاحب مسکن می شود.
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است و بخش قابل توجهی از جمعیت این شهرستان را اتباع تشکیل می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار