دبیر هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر گفت: آئین نکوداشت مرحوم جشمید مشایخی با حضور خانواده ایشان در افتتاحیه این جشنواره برگزار می شود.
کد خبر: ۷۶۲۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲ 15 July 2019

به گزارش تابناک تهران، هاشم میرزاخانی روز دوشنبه در دومین نشست خبری هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر اظهارداشت: این جشنواره با شعار «شهروند مسئول، شهر سالم» از ۲۶ تا ۳۱ تیر در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود و افتتاحیه این رویداد چهارشنبه ۲۶ تیر ساعت ۲۰:۳۰ همزمان با بهره برداری از سالن چندمنظوره این پردیس سینمایی خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه تجسمی شهر گفت: این نمایشگاه هم ۲۶ تیر ساعت ۱۹ افتتاح می‌شود، ۵۰ هنرمند، ۵۵ اثر را در حوزه مباحث شهری ارائه کردند.

میرزاخانی با بیان اینکه ۴ هزار و ۲۴۰ اثر از ایران و ۱۱۴ کشور جهان در بخش‌های فیلم‌های سینمایی، کوتاه، بلند، نیمه بلند، ویدئویی، سریال، انیمیشن، داستانی محله به دبیرخانه هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر ارسال شد، افزود: ۹ هیأت داوری آثار را ارزیابی کردند و ۱۶۶ اثر از ایران و ۳۱ اثر در بخش بین الملل انتخاب شدند.

دبیر هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر گفت: این آثار شامل ۴۴ انیمیشن، ۱۶ مستند کوتاه، هفت مستند بلند، ۴۲ داستانی کوتاه و نیمه بلند، ۹ اثر ویدئویی، ۱۸ اثر سینمایی، ۱۰ سریال و ۲۰ اثر در بخش محله است.

وی افزود: در بخش بین الملل هم آثاری در حوزه ترویج مباحث شهری، معضلات اجتماعی و شهری انتخاب شدند که شباهت بسیاری با کشور ما دارند، آثار جشنوراه از ۲۷ تا ۳۰ در پردیس ملت به نمایش گذاشته می‌شود.

میرزاخانی بیان کرد: آئین بزرگداشت اساتید؛ علی نصیریان، داریوش اسدزاده، مسعود رایگان، رؤیا تیموریان و پروانه معصومی براساس برنامه ریزی های انجام شده در افتتاحیه و اختتامیه جشنواره برگزار می‌شود.

وی اظهارداشت: در هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر از چهار چهره شاخص خادمان حوزه شهری؛ رمضانعلی اسماعیل پور در حوزه خدمات شهری، ستوان یکم محمد عبدالرحیمی در پلیس راهور، مجید فتاحی نیروی اورژانس و فخرالدین گودرزی آتش نشان تجلیل می‌شود.

دبیر هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر با اشاره به راه اندازی پویش شهروند مسئول شهر سالم گفت: برگزیدگان این پویش می‌توانند یکسال به طور رایگان فیلم‌های سینمایی پردیس‌های سینمایی مؤسسه تصویر شهر را تماشا کنند.

جوایز جشنواره

میرزاخانی درباره هیأت داوران و جوایز بخش‌های مختلف جشنواره فیلم شهر اظهارداشت: در بخش محله داوری و انتخاب آثار برعهده شبنم قلی خانی، هادی مقدم دوست و داریوش یاری بود که در این بخش ۲ تندیس و هفت دیپلم افتخار به برگزیدگان اهدا می‌شود.

وی گفت: در بخش تبلیغات سینمایی؛ مسعود نجابتی، آرش معیریان، ساعد نیکذات داروی و انتخاب آثار را برعهده داشتند که به برگزیدگان، پنج تندیس در روز افتتاحیه جشنواره اهدا خواهد شد.

دبیر هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر افزود: در بخش سریال؛ سیدعلی حمیدی، امیر بوالی، رحمان سیفی آزاد آثار را داوری و انتخاب کردند که ۶ تندیس به برگزیدگان اهدا می‌شود و همچنین در بخش فیلم‌های کوتاه و نیمه بلند؛ نرگس آبیار، احمد ضابطی جهرمی، محمدعلی فارسی، مصطفی کیایی، محمدرضا شفیعی، هومن بهمنش و علیرضا گلپایگانی داور هستند و ۱۴ تندیس اهدا خواهد شد.

میرزاخانی گفت: در بخش سینمایی و ویدئویی داوری و انتخاب آثار برعهده حسین کرمی، محمدمهدی عسگرپور، محمود کلاری، پرویز شیخ طادی و حبیب رضایی بوده که هفت تندیس بخش سینمایی و هفت تندیس ویدئویی در اختتامیه جشنواره به برگزیدگان جشنواره اهدا خواهد شد.

وی افزود: در بخش بین الملل، جردن هالندر از کشور هلند، سو را سرنگی از کشور هند، عباس یوسفی از سوریه، پوران درخشنده و پیمان معادی از ایران داوری و انتخاب آثار را برعهده داشتند که در این بخش هشت تندیس به برگزیدگان جشنواره در آئین اختتامیه اهدا می‌شود.

دبیر هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر سمینارهای انتقال تجربیات را از بخش‌های جنبی این جشنواره عنوان کرد و اظهارداشت: کارگاه اخلاق در مستندسازی توسط سو را سرنگی و کارگاه تأثیر سینما بر معماری شهری توسط جردن هالندر برگزار خواهد شد.

میرزاخانی گفت: تلاش مؤسسه تصویر شهر تولید و حمایت از آثار سینمایی در حوزه شهری و شهروندی است و تلاش ما این است که بعد از جشنواره آثار برگزیده ضمن نمایش در فرهنگسراها از طریق رسانه ملی هم به نمایش گذاشته شود و بتوانیم گام‌های مؤثری در ترویج مباحث شهری برداریم.

وی افزود: آئین اختتامیه هفتمین جشنواره فیلم شهر، ۳۱ تیر با حضور مسئولان ارشد شهری و فرهنگی در تالار وحدت برگزار می‌شود.

دبیر هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر درباره انصراف علی عطشانی از این جشنواره گفت: فیلم این کارگردان از جشنواره خارج نشده، مشکلی در ناهماهنگی کنداکتور برای نمایش فیلم ایشان ایجاد شده بود که ظرف یک ساعت رفع شد و فیلم عطشانی به نمایش گذاشته می‌شود.

میرزاخانی درباره مشکل پارکینگ پردیس ملت اظهارداشت: این مشکل با همکاری شهرداری تهران با راه‌اندازی فضایی برای پارک، بازی و… در انتهای اتوبان کردستان در حال پیگیری است که با این فضا پارکینگ تا ظرفیت یکهزار ماشین را خواهیم داشت.

همچنین در این نشست از پوسترهای بزرگداشت اساتید در جشنواره که توسط محمد روح الامینی طراحی شده است، رونمایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار