مراسم پرشکوه استقبال، تکریم، تشییع و وداع با پیکر مطهر شهید حسین ادبیان از فرماندهان غیور و گمنام دفاع مقدس که پیکر مطهر وی پس از ۳۸ سال به وطن بازگشته عصر یکشنبه در مرکز آموزش جوادالائمه (ع) نیروی زمینی ارتش واقع در لواسان برگزار شد.
کد خبر: ۷۶۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ 22 July 2019

به گزارش تابناک تهران؛ برگزاری این مراسم با حضور خانواده معظم شهدا، روحانیون، فرماندهان و سربازان ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و دیگر اقشار و نهادها همراه بود.

امیر سرلشکر شهید حسین ادبیان متولد استان کرمانشاه اردیبهشت ۱۳۶۰ در ارتفاعات بازی دراز، پس از انهدام تعدادی از تانک‌های دشمن بعثی و کشتن متجاوزان عراقی به عمق جبهه دشمن نفوذ می‌کند، از خود مقاومت شجاعانه و دلیرانه ای را به نمایش می‌گذارد که به علت تعداد زیاد نیروهای دشمن به محاصره در می‌آید و در حوالی ارتفاع ۱۱۵۰ متری به شهادت می‌رسد.

پیکر مطهر فرمانده شجاع گردان تکاور مالک اشتر چند روز پیش و پس از ۳۸ سال پیدا شد.

پیکر شهید ادبیان پس از این مراسم برای برگزاری مراسم تشییع همزمان با سالروز عملیات مرصاد (سوم مرداد) و خاکسپاری به کرمانشاه منتقل خواهد شد.

فرمانده مرکز آموزش حضرت جوادالائمه (ع) نزاجا در مراسم وداع با پیکر این شهید اظهارداشت: همواره تلاش می‌کنیم تا ایران و ایرانی به عنوان پرچمدار احیای تمدن اسلامی مورد توجه جهانیان قرار گیرد.

سرهنگ فرزاد آزاد افزود: خداوند را شاکریم که امروز توفیق میزبانی یکی از لاله‌های پرپر شده جبهه‌های حق علیه باطل را به ما عنایت فرمود و فضای سربازخانه به عطر این شهید عزیز مطهر شد.

وی همچنین در جوار پیکر پاک شهید ادبیان عهدنامه ۱۰ بندی ارتش جمهوری اسلامی ایران را قرائت کرد.

برادر شهید ادبیان نیز در جمع خبرنگاران بیان کرد: محل پیدا شدن پیکر مطهر ایشان در آن ارتفاع گواه رشادت‌هایی است که در این عملیات به نمایش گذاشته است.

وی افزود: فکر می‌کنم ۳۸ سالی که برادرم در محل شهادت خود ماندگار شد، از شرف و مردم کشور مرزبانی کرد و حال امیدواریم برگشت ایشان منشأ خیر و برکت برای منطقه ما باشد.

در بخشی از وصیت نامه شهید ادبیان که توسط امیر عبدالعلی پورشاسب، مشاور نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرائت شد آماده است: پدر و مادرم ضمن خداحافظی انتظار دارم که یقین کنید انسان فناپذیر است و مرگ راه همه است لذا بعد از یک هفته برایم نه شیونی و نه گریه‌ای کنید که در غیر این صورت روحم نگران خواهد بود و در صورت امکان نیز تشییع جنازه‌ای برایم برگزار نشود.

وی در ادامه قرائت این وصیتنامه افزود: برادرم را و کلیه خواهرانم را سلام می‌رسانم و توصیه می‌کنم به تقوا و پشتیبانی از انقلاب و رهبر آن؛ انتظار حلالیت و بخشش دارم الهی به رحمان و رحیم خودت سوگند شهادتم را بپذیر.

به گفته امیر پورشاسب، شهید ادبیان این وصیت نامه را دو روز قبل از شهادت خود نوشته است.

لواسان یکی از شهرهای شهرستان شمیرانات در شمال شرقی تهران قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار