مدیر شبکه بهداشت و درمان قرچک گفت: غربالگری بیش از ۹۰ هزار نفر از مردم قرچک در پویش ملی فشار خون صورت گرفت که این آمار ۲ برابر هدف‌گذاری اعلام شده بود.
کد خبر: ۷۶۴۸۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳ 22 July 2019

به گزارش تابناک تهران، جواد نورالهی بعد از ظهر یکشنبه در مراسم تقدیر از فعالان عرصه سلامت در کمپین ملی فشار خون که با حضور بهمن خطیبی فرماندار قرچک، حجت الاسلام اسماعیلی امام جمعه، معاون سیاسی انتظامی فرمانداری و دیگر مسئولان در کانون فرهنگی تربیتی ملائک برگزار شد اظهار داشت: غربالگری بیش از ۹۰ هزار نفر از مردم شهرستان قرچک در پویش ملی فشار خون صورت گرفت که این آمار ۲ برابر هدف‌گذاری اعلام شده بود.

وی با بیان اینکه این طرح ملی صرفاً یک پویش نبود گفت: هدف اصلی شناسایی افرادی بود که از بیماری خود مطلع نبودند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قرچک با تاکید بر اینکه فشارخون بیماری خاموش است و عده‌ای از ابتلای خود به آن اطلاع ندارند افزود: افرادی که مورد غربالگری فشارخون قرار می‌گیرند و ثبت سامانه می‌شوند در صورتی که دارای فشارخون بالا باشند در نزدیک پایگاه بهداشتی یا خانه‌های بهداشت مورد پیگیری و درمان قرار می‌گیرند.

نور الهی گفت: در این غربالگری انجام شده عده‌ای سالم، عده‌ای مبتلا به پیش فشارخون و گروهی هم مبتلا به بیماری فشارخون بودند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان قرچک بیان داشت: پس از غربالگری این افراد، آنهایی که قبلاً از بیماری فشارخون خود بی اطلاع بودند شناسایی شدند و به زودی برای آنها اقدامات مراقبتی در قالب تغییر سبک زندگی با کاهش مصرف نمک، قطع استعمال دخانیات، داشتن تحرک بدنی مناسب، تنظیم وزن و کنترل استرس انجام می‌شود تا از بروز بیماری‌های قلبی، مغزی و کلیوی پیشگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار