کیفیت هوای پایتخت امروز (دوشنبه) با کاهش ۶ واحدی غلظت آلاینده‌های ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون در مقایسه با روز گذشته با شاخص ۷۲ سالم است.
کد خبر: ۷۶۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ 22 July 2019

«شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.»

به گزارش تابناک تهران از شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون هوای پایتخت در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۱ امروز از ۷۸ به ۷۲ کاهش داشته است.

در همین مدت میزان آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون از ۶۲ به ۶۰، آلاینده منوکسیدکربن نیز از ۳۲ به ۲۳ و آلاینده ازن از ۸۰ به ۴۸ کاهش یافته است.
بر این اساس، ایستگاه‌های پاسداران (منطقه ۳)، شریف (منطقه ۲) و شهرداری منطقه ۱۱ به ترتیب با شاخص‌های ۱۰۱، ۹۱ و ۹۰ بیشترین آلایندگی را در سطح مناطق شهر تهران طی ۲۴ ساعت گذشته داشتند.

همچنین ایستگاه‌های فرمانداری شهرری (منطقه ۲۰) با شاخص های ۳۹، ستاد بحران (منطقه ۷) و شهرداری منطقه ۲ با شاخص ۵۳ و ایستگاه اقدسیه (منطقه یک) و گلبرگ (منطقه ۸) با شاخص ۵۵ کمترین آلایندگی را در سطح مناطق شهر تهران طی ۲۴ ساعت گذشته داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار