عاون طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران گفت: استان‌ها در تولید اطلاعات آماری، به مرجعیت آماری تبدیل شوند و تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار داشته باشند.
کد خبر: ۷۶۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ 22 July 2019

به گزارش تابناک تهران، کاوه کیانی روز دوشنبه در نشست تخصصی آمار در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: در تولید آمار درست و قابل اعتماد تمامی نهادها و وزارتخانه‌ها نقش دارند و در این میان مسئولیت مهمی بر عهده استان هاست.

وی یادآورشد: استان‌ها باید در تمامی بخش‌ها به سمت مرجعیت آماری حرکت کنند و تمامی آمار و اطلاعات مورد نیاز مدیران را در اختیار داشته باشند تا همه تصمیم گیران از آنها بهره مند شوند.

کیانی اظهارداشت: در کشور باید این موضوع نهادینه شود که اگر آمار موضوعی را مطرح می‌کند، تصمیم مورد نیاز باید اتخاذ شود.

معاون طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران گفت: ما وظایف حاکمیتی سنگینی داریم که باید به آنها بپردازیم و اینکه سیستم‌های آمارهای استان‌ها چگونه باید باشد، برای ما بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: سیستم‌های آماری استان‌ها باید به سامانه‌های ملی متصل باشد در حالی که اکنون اینگونه نیست.

زیر ساخت‌های تهران برای کمک به مرکز آمار مهیاست

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران اسان تهران نیز در این نشست گفت: زیر ساخت‌های آماری و اطلاعاتی این استان برای کمک به مرکز آمار ایران آماده است.

نعمت الله ترکی خاطرنشان کرد: استان تهران در زمان تدوین سند آمایش سرزمین، موضوع تدوین سند توسعه را نیز در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: با همین رویکرد، سند توسعه استان تهران از کوچک‌ترین بخش‌های جغرافیایی یعنی روستاها تا کل استان و تطبیق آن با سند توسعه ملی تدوین شود.

ترکی با بیان اینکه حوزه‌های آماری ما نواقصی دارد، علت آن را پیش نرفتن سازمان‌ها بر اساس نظام آماری اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار