مسئولان اورژانس در پردیس استان تهران می‌گویند تعطیلی تنها بیمارستان(خصوصی) این شهرستان طی ۲ ماه گذشته ماموریت‌های این نهاد را آنقدر افزایش داده است که نیازمند افزایش ۲ برابری تعداد آمبولانس‌ هستند.
کد خبر: ۷۶۵۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸ 23 July 2019

به گزارش تابناک تهران، بیمارستان خصوصی شفا که تنها بیمارستان پردیس در حدود ۲۰ کیلومتری شرق پایتخت با افزون بر ۲۵۰ هزار نفر جمعیت به شمار می رفت اردیبهشت ماه تعطیل شد و حالا این شهرستان حتی یک تخت بیمارستانی ندارد.

درمان بیماران این شهرستان یا ازطریق تعداد معدودی درمانگاه شبانه روزی انجام می شود که گلایه های زیادی هم از خدمات رسانی این درمانگاه ها گزارش شده یا مردم مجبورند به شهرهای اطراف مثل دماوند یا تهران مراجعه کنند.

قرار است با تکمیل فازهای مسکن مهر پردیس یک کانون جمعیتی مهمی در این شهرستان به میزان بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر شکل گیرد.

رییس پایگاه اورژانس شهرستان پردیس در این باره به خبرنگار ایرنا توضیح داد: در پی تعطیلی بیمارستان خصوصی شفا امور درمانی بیماران شهرستان توسط اورژانس انجام می‌شود.

نادر شایان روز سه شنبه در پاسخ به خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه اورژانس خود مرکزی برای درمان بیماران ندارد بلکه کارش انتقال بیماران به مراکز درمانی و انجام اقدامات حیاتی و اولیه درمانی است افزود: تماس های مردمی زیاد شده و تکنسین های اورژانس به دنبال این تماس ها مبنی بر وضعیت نامناسب بیماران، به منازل این افراد مراجعه می کنند و اقدامات اولیه درمانی را آنجا به صورت سرپایی انجام می‌دهند.

وی اظهارداشت: بیماران سرپایی که قبلاً به بیمارستان مراجعه می‌کردند در حال حاضر با اورژانس تماس می‌گیرند و پرسنل ما ما با ۶ دستگاه آمبولانس به‌سختی از عهده کار بر می‌آیند.

شایان افزود: رشد جمعیت در شهرستان پردیس از توسعه تجهیزات و نیروی انسانی اورژانس سبقت گرفته و اگر سرریز جمعیت تهران به سمت این شهرستان با امکانات موجود اورژانس ادامه پیدا کند در سال ۹۹ با امکانات کنونی توان رسیدگی و پاسخگویی مناسب و کامل را نخواهیم داشت.

رییس اورژانس پردیس با اشاره به آمار رو به افزایش تعداد تصادفات و بیماران بدحال این شهرستان در نتیجه افزایش جمعیتی اظهارداشت: سال ۹۶ آمار تصادفات ۹ هزار مورد بود در حالی که در سال ۹۷ به ۱۲ هزار مورد رسیده است.

شایان با بیان اینکه در تهران هر آمبولانس در بازه زمانی معین ۵۰ کیلومتر راه طی می‌کند خاطرنشان کرد: به توجه به تعدد ماموریت‌های محوله، آمبولانس‌های ما در پردیس در همان بازه زمانی بیش از یک هزار کیلومتر راه را طی می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به زمان طولانی نوبت کاری پرسنل اورژانس پردیس خاطرنشان کرد: همکاران ما از ساعت یک بامداد تا ۹ صبح روز بعد در شیفت هستند تا مشکلات درمانی را شهروندان را به‌موقع پیگیری کنند.

رییس اورژانس پردیس از مسئولان درخواست کرد که به منظور بهبود خدمات دهی تعداد آمبولانس های اورژانس این شهرستان را به ۲ برابر افزایش دهند.

وی همچنین از مسئولان شرکت عمران شهر جدید پردیس در فازهای ۸، ۱۱، ۴ و ۹ مسکن‌مهر خواست که در این فازها پایگاه اورژانس احداث کنند تا خدمات رسانی مناسبی برای ساکنان مناطق یاد شده انجام شود.

انتقاد از نداشتن تخت بیمارستانی در پردیس بویژه بعد از تعطیلی تنها بیمارستان این شهرستان بالاگرفته و این درحالی است که یک بیمارستان خیرساز دولتی با نام الغدیر درحال ساخت است و برای ادامه عملیات عمرانی نیاز به تخصیص اعتبار دارد.

مسئولان محلی حتی پیشنهاد داده اند که بیمارستان خصوصی تعطیل شده شفا، به صورت دولتی یا نیمه دولتی به فعالیت خود ادامه دهد و خبر می دهند که موافقت اولیه مسئولان متولی را با این موضوع گرفته اند اما فرآیند اجرای آن عملیاتی نشده است.

این مسئولان محلی می گویند افراد خیری هستند که تقاضای خرید بیمارستان خصوصی شفا را مطرح کرده اند اما مسئولان این بیمارستان حتی پس از تعطیلی آن، از این مهم خودداری می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار