نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: به‌تازگی رئیس سازمان بازرسی کل کشور ایرادهایی به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها وارد کرد که به هر ترتیب با رایزنی وزیر کشور و رئیس جمهوری این مساله حل شد.
کد خبر: ۷۶۵۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶ 23 July 2019

به گزارش تابناک تهران؛ محمدرضا بادامچی عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نهاد شورایاری بسیار حائز اهمیت است و حتی بیش از نهاد شورا قابلیت توجه دارد، گفت: شورایاران کف جامعه حضور دارند و مشکلات عدیده مردم و محلات و مسایل اقتصادی را بهتر می‌توانند تحلیل کنند. این افراد به واسطه حضور در جامعه می توانند پیشنهادهای خوبی در راستای توسعه شهری ارائه دهند.
وی با بیان اینکه شورای شهر تهران شامل ۲۱ عضو است و انتقال مشکلات ۳۵۲ محله به این تعداد محدود، دشوار است اظهار کرد: شورایاران می توانند پیشنهادهای مردم محلات را به اعضای شورا، سایر مسئولین و مراجع تصمیم‌گیری ارائه دهند. از طرف دیگر، از آنجا که شورایاران به طور مستقیم با مردم رو به رو می شوند مردم از آنها انتظاراتی دارند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اعتقاد داشتیم در مجموعه مقررات انتخابات، قانون شورایاری‌ها و اختیاراتشان وسیع تر دیده شود، تصریح کرد: اخیراً رئیس سازمان بازرسی کل کشور ایرادهایی به برگزاری انتخابات شورایاری ها وارد کرد که به هر ترتیب با رایزنی وزیر کشور و رئیس جمهور این مسئله حل شد.
بادامچی تاکید کرد: نهاد شورایاری بسیار مهم است و افرادی که واجد شرایط هستند و استعداد لازم را در این زمینه دارند حتماً باید در انتخابات حضور پیدا کنند، از فرهیختگان و تحصیل‌کرده‌ها نیز انتظار داریم که در این انتخابات حضور داشته باشند تا بتوانیم از آنها برای اتخاذ تصمیمات استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه نهاد شورایاری می تواند در توسعه کشور نقش اساسی را ایفا کند، گفت: شورایاران می توانند آلام، خواسته‌ها و پیشنهادهای مردم را به مجامع اجرایی و تصمیم‌گیری منتقل کنند.

در روزهای اخیر و در آستانه برگزاری انتخابات شورایاری ها، سازمان بازرسی کل کشور برگزاری این انتخابات را غیرقانونی اعلام کرده بود.

این انتخابات قرار است روز جمعه از ساعت ۹ تا ۱۶ در محله‌های مختلف شهر تهران برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار