به دنبال انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر ارائه انشعاب آب خام فضای سبز به خانه یکی از مسئولان تهران در نارمک پایتخت، خبرگزاری ایرنا موضوع را پیگیری کرد و مشخص شد که این خانه درحال ساخت است و موضوع هم ارتباطی به انشعاب آب ندارد.
کد خبر: ۷۶۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵ 23 July 2019

به گزارش تابناک تهران چندروز پیش یکی از فعالان رسانه‌ای در توییتر خود با عنوان «آب تنی معاون استاندار در آب فضای سبز» مدعی شد که با انشعاب و لوله‌کشی، آب فضای سبز به منظور تامین آب استخر ملک معاون عمرانی استاندار تهران در محدوده نارمک متصل شده است.

استانداری تهران همان روز (۳۰ تیر)‌ تکذیبیه‌ای در این زمینه منتشر و تاکید کرد که معاون استاندار تهران ملکی در این منطقه ندارد.

در این خبر ادعا شده بود که برای تامین آب استخر این خانه، شهرداری منطقه ۸ تهران مجوز استفاده از آب فضای سبز به مالک داده است.

خانه متعلق به کیست؟

پیگیری‌های خبرنگار ایرنا نشان می‌دهد این ملک متعلق به معاون عمرانی استاندار تهران نیست بلکه به معاون عمرانی فرماندار تهران تعلق دارد و البته در حال ساخت است و هنوز ساخت آن به پایان نرسیده است.

شواهد موجود تایید می‌کند موضوعی که با عنوان ایجاد کانال برای انشعاب آب نیز برای این ملک مطرح شده صحت ندارد بلکه موضوع به بحث تامین برق برای ساخت و ساز آن و احداث کانال برای انتقال کابل برق مربوط می شود که پس از پرداخت هزینه به شرکت برق در حال انجام است.

موضوعی که غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران نیز آن را تایید و در توئیتی اعلام کرده است:‌ در حال حاضر از طریق اداره برق نارمک برای ملک مذکور درخواست حفاری به منطقه ارائه و پس از طی مراحل قانونی، مجوز فوق به تأیید رسیده است؛ این طرح به طول حدود ۲۰۰ متر در کل میدان و کوچه فوق انجام شده است.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران تاکید کرده است: اهالی به اشتباه فکر کرده اند که حفاری به دلیل انشعاب آب است.

محمدی همچنین در توئیت خود نوشته است: به ملک در حال ساخت متعلق به مالک که هنوز هم عملیات ساختمانی آن به اتمام نرسیده برای کارگاه ساختمانی در محل اجازه استفاده از آب خام فضای سبز داده شده بود که اواخر فروردین ماه انشعاب فوق قطع شد.

البته غلامحسین آرام معاون امور عمرانی فرماندار تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید دارد که موضوع به انشعاب برق بر می‌گردد و توضیح می‌دهد: براساس اعلام کارشناسان شرکت برق‌، تیرهای موجود در کوچه پاسخگوی نیاز نبود و لذا نیاز بود که از ترانس برق کشیده شود که از طریق اداره برق این کار انجام و هزینه های آن هم پرداخت شده است.

وی افزود: اواخر تیر مسیر برای کشیدن کابل ضخیم برق حفاری شد و کابل را از ضلع جنوبی میدان، داخل پیاده رو، روبه روی کوچه به جعبه‌تقسیم که پای تیر قرار دارد وصل کردند و هم به ملک ما که یک پلاک ثبتی است و هم واحد ۱۰ واحدی دیگر متعلق به غیر واقع در انتهای کوچه برق دادند.

آرام در واکنش به انتشار خبر مذکور در فضای مجازی با بیان اینکه این خانه هنوز ساخته نشده و همه فرآیندهای ساخت آن نیز طبق روال اداری و قانونی در حال انجام است، از انتشار چنین مواردی توسط برخی افراد که خود را فعال رسانه ای می‌نامند، گلایه و انتقاد کرد.

وی اظهارداشت: برای ساخت این ساختمان از سال ۹۲ پروانه گرفته‌ام اما ساخت آن انجام نشده؛ ابتدا مجوز هفت واحد داشتم که پشیمان شدم و قرار شد در قالب یک واحد بسازم و سال ۹۵ درخواست تغییر از هفت واحد به یک واحد تایید شده است.

نارمک در شرق پایتخت قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار