عضو شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد؛
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از شرکت کنترل کیفیت هوا خواسته‌ایم از شرکت «جایکا» (سازمان دولتی مستقل بین‌المللی در ژاپن) برای منشایابی ازن هوا کمک بگیرد تا منشا و سهم عوامل این آلاینده به صورت دقیق و شفاف مشخص شود.
کد خبر: ۷۶۵۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵ 24 July 2019

به گزارش تابناک تهران؛ سید آرش حسینی میلانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با محور دلایل افزایش میزان ازن موجود در هوای تهران و آلودگی ایجاد شده در نتیجه آن اظهارداشت: افزایش میزان ازن در هوا زنگ خطر برای شهرداری و شورای شهر تهران و نیز هشداری برای تمامی دستگاه‌های مسئول در امر مبارزه با آلودگی هواست.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در تشریح چرایی افزایش ازن در هوای شهر تهران تصریح کرد: با توجه به تغییرات علمی و مطالعات جدیدی که انجام شده است پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ میانگین درجه حرارت شهر تهران ۲ درجه افزایش پیدا کند و در تابستان این افزایش ۶ درجه خواهد بود.

به گفته وی این افزایش دما می‌تواند موجب افزایش آلودگی ازن نیز شود.

میلانی با بیان اینکه تاب‌آوری شهر را باید در مقابل بحران‌های زیست محیطی افزایش دهیم خاطرنشان کرد: عوامل مختلفی موجب ایجاد آلاینده ازن در هوای شهر تهران می‌شود که از جمله آنها انتشار ترکیبات آلی فرار از پمپ بنزین‌ها، انتشار اکسیدهای نیتروژن از موتورسیکلت‌ها و خودروها، تشعشع نور خورشید و افزایش حرارت است.

وی تاکید کرد: اما باید دید سهم هر یک از این عوامل آلودگی به چه اندازه است.

میلانی با بیان اینکه مدیریت شهری تهران تلاش می‌کند با کنترل و انجام معاینه فنی و اجرای طرح کنتزل آلودگی هوا، میزان آلاینده ها را کاهش دهد عنوان کرد: انجام این اقدامات طی یک سال گذشته تا حدی به کاهش آلودگی هوا انجامیده که تاثیر آن را می‌توان در تعطیل نشدن مدارس و ادارات دولتی در پاییز و زمستان سال گذشته مشاهده کرد.

این عضو شورای شهر تهران افزود: اما طبیعتاً شرایط پارامترهای آلایندگی دینامیک (پویا) است و امکان دارد با تغییرات محیطی و تغییر در مدهای حمل و نقل و شدت ترافیک، در میزان آلودگی هوا نیز تغییراتی ایجاد شود.

وی با بیان مثالی یادآور شد: شهرهایی مانند پاریس و لندن شاخص کیفیت هوای خود را به حد مطلوب رسانده بودند اما به دلیل تغییرات جوی که اکنون در سطح جهان مطرح است وضعیت این شهرها به شرایط نامطلوب رسیده و برای مقابله با این وضعیت نامطلوب، شرایط سخت‌گیرانه‌تری را در حمل و نقل و همچنین کیفیت خودروهای تولیدی اعمال می‌کنند.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در موضوع آلودگی هوای پایتخت با یک مشکل مزمن و درازمدت مواجه هستیم و باید همیشه هوشیار و حساس باشیم بیان کرد: از آنجا که در تهران تراکم جمعیت بالایی داریم و ظرفیت تهویه طبیعی تهران نیز محدود است، طبیعی خواهد بود که مخاطرات زیست محیطی در تهران اثرگذار باشد و با توجه به روند جهانی تغییر اقلیم حتماً باید تاب‌آوری شهر تهران را در برابر مخاطرات محیطی افزایش دهیم.

وی همچنین درباره تاثیر اجرای فاز دوم طرح ترافیک (کنترل آلودگی هوا) و تاثیر آن بر آلودگی هوا گفت: باید مهلتی را برای شهرداری تهران قائل شد تا مطالعات لازم را برای اثرسنجی فاز دوم این طرح انجام دهد تا مشخص شود اجرای آن تا چه اندازه بر ترافیک شهر تهران و همچنین آلودگی هوا تاثیر گذاشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار