عابدی فرماندار خوی در همایش هم اندیشی طرح آمایش آذربایجان غربی گفت : آرامگاه شمس تبریزی و عبور جاده ابریشم از این شهرستان یکی از مهمترین ظرفیت های گردشگری خوی می باشد .
کد خبر: ۷۶۶۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱ 27 July 2019

️به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی
همایش هم اندیشی طرح آمایش استان آذربایجان غربی با حضور فرماندار شهرستان خوی، نماینده مردم خوی در مجلس ، رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان و فرمانداران شمال استان با هدف شناسائی مهمترین ویژگی ها و قابلیت های توسعه شهرستان های شمال استان در محل فرمانداری خوی برگزار گردید.

سیدمحمدعابدی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی در این همایش با اشاره به توانمندی‌ها و مزایای شهرستان خوی اظهار داشت: صنعت گردشگری، تجارت و لجستیک، معدن، کشاورزی و صنایع فرآوری، صنعت و سلامت از جمله توانمندی‌ها و مزایای مهم شهرستان خوی می باشد.

️وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های گردشگری شهرستان خوی اظهار داشت : آرامگاه شمس تبریزی، عبور جاده ابریشم از این شهرستان، گردشگری تجاری و ترانزیت، دارا بودن بیش از ۲۳ فضای تاریخی و گردشگردی ثبت‌ شده در فهرست آثار ملی کشور، حوزه بوم گردی و طبیعت گردی از ظرفیت های گردشگری شهرستان خوی می باشد.

️فرماندار شهرستان خوی در ادامه به تبیین ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشاورزی و دامپروری شهرستان خوی پرداخت و افزود: قطب کشوری زنبور عسل و فرآورده های حاصل از آن با ۱۴ درصد تولید کشور، قطب کشوری تخمه آفتابگردان و کدو با ۴۰ درصد تولید کشور و کلیه حلقه های زنجیره تولید گوشت سفید شامل مرغ اجداد، مرغ مادر، مرغ گوشتی و جوجه کشی و تولید ۵۰ درصد تخم مرغ استان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشاورزی و دامپروری شهرستان خوی می باشد.

️حضرتي رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان نیز در اين همايش با اشاره به اينكه تدوين سند آمايش استان در مراحل نهايي خود قرار دارد، افزود: تدوين سند آمايش استان كه از ماه ها پيش شروع شده به مراحل نهايي خود نزديك شده و بعد از برگزاري چند نشست تخصصي ديگر، جمع بندي و در شوراي برنامه ريزي و توسعه استان طرح خواهد شد.

️گفتنی است در این جلسه پس از توضیح و ارائه طرح آمایش استان توسط مشاور طرح و بررسی ویژگی ها و قابلیت های توسعه شهرستان های شمال استان ، فرمانداران شهرستان های مربوطه پیشنهادات و برنامه های خود را ارائه دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار